AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Del Skrevet 10. mars 2018 Vi har ikke bil og kommer heller ikke til å få oss dette det første året med barn hvertfall. Men vi må jo komme oss hjem fra sykehuset, og da er taxi mer praktisk enn kollektiv når man nettopp har vært gjennom en fødsel og er i skral form. Så da lurer jeg på om det finnes noe sted man kan låne eller leie bilsete i Oslo? Så vi kunne hatt dette bare rundt termin til å frakte oss hjem? Har hørt msn kan be om taxi med sete, men at mange må vente 4 timer på å få taxien. Og det tror jeg ikke jeg orker i den situasjonen. Anonymkode: b2f39...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 10. mars 2018 #2 Del Skrevet 10. mars 2018 Tidligere kunne man leie hos bilforhandlere, for eks Volvo. Hør med de om de fortsatt gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. mars 2018 #3 Del Skrevet 10. mars 2018 Det er ikke vanlig lenger. Kan jo hende noen gjør det, men jeg har ikke hørt om noen, de fleste har sluttet å leie ut. Hvorfor ikke bare kjøpe et rimelig (men godkjent) sete? Dere får jo sikkert nytte for det flere ganger, tenk hvis dere må på legevakten, skal på ferie eller noe slikt. En maxicosi cabriofix er ikke så dyr (dere greier dere uten basen), og noen barn kan bruke det til de er 1.5-2 år (ikke anbefalt for så store barn på daglig basis, men på ferie gjør det jo nytten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Del Skrevet 10. mars 2018 Vet flere sykehus låner ut. Anonymkode: 2bdf8...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Del Skrevet 10. mars 2018 For noen år tilbake, ca. 5 år kanskje, fikk jeg leie et bilsete for en helg fra kommunens servicetorg. Dette var i en kommune langt unna Oslo, men du kan jo ta en telefon og høre? Anonymkode: d5a85...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. mars 2018 #6 Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Jeg har leid flere ganger fra forskjellige barneutstyrsbutikker, barnas hus osv. Men taxiene tar med barnesete hvis dere spør når dere bestiller. Så det er enklest. Har ikke merket at det koster noe ekstra heller. Endret 10. mars 2018 av solmåneogstjerner Jeg har aldri opplevd å vente 4 timer. Uansett kan dere jo bestille den noen timer før, med avtale om at de kommer på et visst tidspunkt. Ikke noe problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. mars 2018 #7 Del Skrevet 10. mars 2018 https://www.oslotaxi.no/bestilling Se litt ned på siden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Del Skrevet 14. mars 2018 På 3/10/2018 den 13.23, AnonymBruker skrev: For noen år tilbake, ca. 5 år kanskje, fikk jeg leie et bilsete for en helg fra kommunens servicetorg. Dette var i en kommune langt unna Oslo, men du kan jo ta en telefon og høre? Anonymkode: d5a85...6a9 Aldri hørt om noen som har det nå. De har det hvertfall ikke i min kommune, for der sitter jeg på servicetorget Anonymkode: a359d...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Del Skrevet 14. mars 2018 På 10.3.2018 den 9.42, AnonymBruker skrev: Vi har ikke bil og kommer heller ikke til å få oss dette det første året med barn hvertfall. Men vi må jo komme oss hjem fra sykehuset, og da er taxi mer praktisk enn kollektiv når man nettopp har vært gjennom en fødsel og er i skral form. Så da lurer jeg på om det finnes noe sted man kan låne eller leie bilsete i Oslo? Så vi kunne hatt dette bare rundt termin til å frakte oss hjem? Har hørt msn kan be om taxi med sete, men at mange må vente 4 timer på å få taxien. Og det tror jeg ikke jeg orker i den situasjonen. Anonymkode: b2f39...f23 Uten bilstol og om du får et barn som blir akutt sykt hva gjør du da? Da må du og vente på taxi, noe du ikke har tid til når du har en time på legekontoret. Å frakte barn i bil uten bilstol er forbudt og fører til høye bøter og anmrldelse. Derfor bør du finne deg enten en brukt bilstol rimelig eller kjøpe deg en. Bilstoler er så rimelig at ingen tar seg bryet med å låne dem ut, i tillegg til at du ikke vet hvordan stolene blir behandlet. Tidligere kunne man låne/leie bilstol hos et ikke navngitt forsikringsselskap for den tiden barnet hadde alder og størrelse for det aktuelle setet. Lånet betinget at man hadde bilforsikring hos det aktuelle selskapet. Så det er jo ikke aktuelt her. Anonymkode: 99c05...783 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 14. mars 2018 #10 Del Skrevet 14. mars 2018 Babyshop leide ut før. Hør med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #11 Del Skrevet 14. mars 2018 På 10.3.2018 den 13.26, solmåneogstjerner skrev: Jeg har leid flere ganger fra forskjellige barneutstyrsbutikker, barnas hus osv. Men taxiene tar med barnesete hvis dere spør når dere bestiller. Så det er enklest. Har ikke merket at det koster noe ekstra heller. Det koster ekstra og tar ekstra tid fordi sjåføren må kjøre til deponiet for barneutstyr og hente sete. Det belastes kunden. Alternativt får de en kollega som er nærmere depoet til å hente og bringe til den som tar turen. Og det belastes kunden. Så venting og ekstra betaling og noen få turer til med taxi for ts så har hun tjent inn igjen kostnadene med å anskaffe eget sete. Anonymkode: 99c05...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #12 Del Skrevet 14. mars 2018 Jeg kjøpte et brukt fra maxi cosi, 1 år gammelt og ser ut som nytt. Har har ingen av oss lappen en gang, men tenker at det er mange situasjoner vi ikke kan forutse akkurat nå hvor det kan være praktisk, eller strengt nødvendig å måtte kjøre bil. Betalte 8-900kr, og når det blir brukt skjeldent så regner jeg med å kunne selge det vidre til samme pris når det er blitt for lite. Pass på at setet ikke er for gammelt, og ikke har vært i kollisjon eller lignende. Anonymkode: 4a7b2...c1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #13 Del Skrevet 14. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det koster ekstra og tar ekstra tid fordi sjåføren må kjøre til deponiet for barneutstyr og hente sete. Det belastes kunden. Alternativt får de en kollega som er nærmere depoet til å hente og bringe til den som tar turen. Og det belastes kunden. Så venting og ekstra betaling og noen få turer til med taxi for ts så har hun tjent inn igjen kostnadene med å anskaffe eget sete. Anonymkode: 99c05...783 Jeg har aldri betalt noe ekstra for barnesete med Oslo taxi, ei heller måttet vente på taxi. Man vet jo gjerne når man skal hjem fra sykehuset, man får ikke 5 minutters varsel. Man kan forhåndsbestille taxi. Det sagt ville jeg investert i et babysete da det er kjekt å ha. Det er alltid tilbud på bilstoler rundt omkring. Anonymkode: cf31e...b28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #14 Del Skrevet 14. mars 2018 Men jeg har jo lest så mye om at man ikke skal kjøpe brukt sete. Er det ikke også sånn at man har nyfødt seter og så må man bytte til større sete etterhvert? Da må jeg jo potensielt kjøpe 2 seter som jeg kanskje kommer til å bruke 1-2 ganger hver? Anonymkode: b2f39...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 14. mars 2018 #15 Del Skrevet 14. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg har jo lest så mye om at man ikke skal kjøpe brukt sete. Er det ikke også sånn at man har nyfødt seter og så må man bytte til større sete etterhvert? Da må jeg jo potensielt kjøpe 2 seter som jeg kanskje kommer til å bruke 1-2 ganger hver? Anonymkode: b2f39...f23 Men et taxisete er like (lite) trygt som brukt... Her i byen er det håpløst å bestille taxi med barnesete. Barnesetene er slitte og dårlige, og ofte kommer taxien med feil sete (for eksempel stol 2 i stedetfor stol 1 som man må ha til baby), selv om man spesifiserer hva slags sete man skal ha. Jeg hadde glatt foretrukket å kjøpe brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #16 Del Skrevet 14. mars 2018 18 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg har jo lest så mye om at man ikke skal kjøpe brukt sete. Er det ikke også sånn at man har nyfødt seter og så må man bytte til større sete etterhvert? Da må jeg jo potensielt kjøpe 2 seter som jeg kanskje kommer til å bruke 1-2 ganger hver? Anonymkode: b2f39...f23 Du får gode seter ned i 1000 kr. Jeg ville garaantert kjøpt et. For oss var det en selvfølge å kjøpe et babysete og senere også et sete nr 2 selv om vi ikke har bil. Vi prioiterer jo sikkerhet. Anonymkode: 238c4...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 14. mars 2018 #17 Del Skrevet 14. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det koster ekstra og tar ekstra tid fordi sjåføren må kjøre til deponiet for barneutstyr og hente sete. Det belastes kunden. Alternativt får de en kollega som er nærmere depoet til å hente og bringe til den som tar turen. Og det belastes kunden. Så venting og ekstra betaling og noen få turer til med taxi for ts så har hun tjent inn igjen kostnadene med å anskaffe eget sete. Anonymkode: 99c05...783 Har ikke merket at det koster ekstra, heller ikke at det tar lang tid. Selvsagt hvis du praier en taxi på gata, er det kanskje annerledes. Men når jeg har ringt og bestilt, så kommer de med sete. Uten at det har vært noen merkbar forskjell i pris eller tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #18 Del Skrevet 14. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det koster ekstra og tar ekstra tid fordi sjåføren må kjøre til deponiet for barneutstyr og hente sete. Det belastes kunden. Alternativt får de en kollega som er nærmere depoet til å hente og bringe til den som tar turen. Og det belastes kunden. Så venting og ekstra betaling og noen få turer til med taxi for ts så har hun tjent inn igjen kostnadene med å anskaffe eget sete. Anonymkode: 99c05...783 Dette stemmer ikke, hvertfall ikke hos Oslo Taxi. Bilene har barnesete med i bilen, det nytter ikke å ha et lager med barneseter når man dekker et så stort område. Og det er mange biler som har babysete, så ventetiden blir ikke spesielt mye lenger enn ved en "vanlig" taxibestilling. Anonymkode: 36b40...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ModernaTeresa Skrevet 3. februar 2022 #19 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2018 den 13.33): Uten bilstol og om du får et barn som blir akutt sykt hva gjør du da? Da må du og vente på taxi, noe du ikke har tid til når du har en time på legekontoret. Å frakte barn i bil uten bilstol er forbudt og fører til høye bøter og anmrldelse. Derfor bør du finne deg enten en brukt bilstol rimelig eller kjøpe deg en. Bilstoler er så rimelig at ingen tar seg bryet med å låne dem ut, i tillegg til at du ikke vet hvordan stolene blir behandlet. Tidligere kunne man låne/leie bilstol hos et ikke navngitt forsikringsselskap for den tiden barnet hadde alder og størrelse for det aktuelle setet. Lånet betinget at man hadde bilforsikring hos det aktuelle selskapet. Så det er jo ikke aktuelt her. Anonymkode: 99c05...783 Vi har ikke bil eller bilstol. Hvis barnet mitt blir *akutt* syk så tilkaller jeg ambulanse, da venter jeg ikke på en legetime på legekontoret. Hvis barnet mitt ikke er akutt syk så kommer jeg meg rimelig raskt til et legekontor med mine egne bein eller buss. Dersom noe av dette ikke er et alternativ, og barnet mitt er akutt syk, så gir jeg selvfølgelig blanke i bøter og anmeldelser, da kjører jeg uten et barnesete. Vi bor jo selvfølgelig rimelig sentralt, hadde jeg ikke gjort det hadde det jo ikke vært et alternativ å ikke ha bil med bilstol. Det er jo rimelig å anta at OP også bor rimelig sentralt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg kjøpte et nytt til 400 kr. Kom best ut i frontkollisjon og middels i sidekollisjon. Altså bedre en mange av de dyre. Anonymkode: b8b9a...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå