Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest BethD
Skrevet

Stemmer dette? 

Jeg har kjøpt tabletter så jeg har til kvalmen kommer men leser bakpå pakken at gravide bør rådføre seg med lege før bruk da høyt inntak ikke er sikkert ?! 

Jeg googlet og ble ikke så veldig mye klokere... Men ingefær?! really?? Det har jo vært kjerringråd i alle år mot morgenkvalme!

Da jeg kjøpte tablettene sa jeg at det var mot gravidkvalme,hun på apoteket sa ingenting ?

På pakken står det at to tabletter er 600 mg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at man ikke skal overdrive inntak av ingefær, ja. Sjekk med tryggmammamedisin.no 

Anonymkode: f5867...55d

Gjest BethD
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at man ikke skal overdrive inntak av ingefær, ja. Sjekk med tryggmammamedisin.no 

Anonymkode: f5867...55d

Tusen takk :)

Skrevet

Ingefær i doser på inntil 1 gram daglig er generelt regnet som trygt ved svangerskapskvalme. 

Skrevet

Mener det har blodfortynnende egenskaper. Dersom man allerede går på blodfortynnende medisiner skal man være litt forsiktig med ingefær. Hvis jeg har forstått det riktig.....

Gjest BethD
Skrevet
9 timer siden, Tellus skrev:

Mener det har blodfortynnende egenskaper. Dersom man allerede går på blodfortynnende medisiner skal man være litt forsiktig med ingefær. Hvis jeg har forstått det riktig.....

Hm.. skummelt..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...