Gå til innhold

Far vil ikke at halvbrødre skal møtes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har et barn på snart tre år med eksen min, han har et barn på snart 7 år fra tidligere forhold. Det eldste barnet hans bor veldig langt unna (8-9 t med bil) og han har barnet noen ferier i året bare. Saken er den at barnet vårt har møtt hans barn bare én gang og det var i sommer. Dette gikk veldig bra og da barnet vårt kom hjem fra far sluttet han ikke å skravle om denne broren sin, så det var tydelig at dette var stas.

Jeg spurte han om han ville ha barnet vårt noe i påsken (min uke). Da sa han at det ikke passer fordi han skal ha det eldste barnet sitt da. Jeg spurte om han ikke ville at de skulle møtes og bli litt kjent, men da gikk han rett i forsvarsmodus og sa igjen "det passer ikke". Jeg har såklart ingenting med dette å gjøre, jeg bare synest det er så merkelig at han ikke ønsker at de skal få være sammen? De er tross alt brødre. Synest det er litt synd at barnet vårt har en bror som han ikke får bli kjent med, spesielt siden barnet vårt har et så tett og godt forhold med mitt eldre barn (8 år) som har en annen far. Noen som kan forstå tankegangen her? 🤔 Vi har et godt samarbeid og er venner, så det var rart at han gikk så i forsvarsmodus og ble irritert på meg da jeg spurte.. 🤔

Anonymkode: 56b79...81b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Redd for å miste litt av tiden han og eldste sønnen skal ha sammen hvis guttene er opptatt med hverandre? Med kun litt feriesamvær er det jo veldig lite far og sønn-tid på dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du ta kontakt med moren til eldste sønnen? Kanskje brødrene kan snakke litt på skype eller messenger. Om faren ikke ønsker å bygge søskenforholdet, så kan kanskje dere mødrene ordne det uten han?

Anonymkode: fd426...279

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Biloba said:

Redd for å miste litt av tiden han og eldste sønnen skal ha sammen hvis guttene er opptatt med hverandre? Med kun litt feriesamvær er det jo veldig lite far og sønn-tid på dem.

Far har jo også et ansvar for at brødrene skal få mulighet til å bli kjent og få et forhold til hverandre (ellers vil det nok oppstå mye sjalusi). Det er jo heller ikke sånn at han mister tid med et barn, han får faktisk mulighet til å tilbringe tid med begge barna sammen! Far og sønnER-tid er viktig det også....

Anonymkode: 44669...b16

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Biloba skrev:

Jeg skjønner at eldste trenger å få mye oppmerksomhet siden han er her så sjeldent og ikke kjenner far så fryktelig godt, men å ha barnet vårt i noen timer én dag så de får møtes, når han skal ha barnet sitt i en hel uke? Forstår ikke problemet. 🙄 

Ts

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du ta kontakt med moren til eldste sønnen? Kanskje brødrene kan snakke litt på skype eller messenger. Om faren ikke ønsker å bygge søskenforholdet, så kan kanskje dere mødrene ordne det uten han?

Anonymkode: fd426...279

Jeg vet ikke jeg, hun andre moren er veldig spesiell og har satt mye kjepper i hjulene for at han ikke skal få dra til faren sin, med mindre det gagner henne når hun skal noe. Tror helt ærlig ikke at hun bryr seg om at barnet deres har et søsken engang for å være helt ærlig 🤔 Tror også at han hadde blitt fly forbanna om jeg og henne hadde hatt kontakt om barna bak ryggen hans.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er inne på noe nå. Jeg vil tro det er mor som setter stopper for dette. Kanskje hun truer med å holde gutten tilbake om han har begge samtidig. Hva om du foreslår at dere finner på noe alle sammen, du og ditt barn, får og hans barn.. så blir det ikke at får har begge alene... jeg mistenker mor fordi at dere har ett fint samarbeid ellers og han låser seg helt når det gjelder kontakt. Men du har vel vært i livet til denne gutten og? Hvordan vR forholdet mellom deg og Exen hans? 

Anonymkode: b5bd6...5df

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du er inne på noe nå. Jeg vil tro det er mor som setter stopper for dette. Kanskje hun truer med å holde gutten tilbake om han har begge samtidig. Hva om du foreslår at dere finner på noe alle sammen, du og ditt barn, får og hans barn.. så blir det ikke at får har begge alene... jeg mistenker mor fordi at dere har ett fint samarbeid ellers og han låser seg helt når det gjelder kontakt. Men du har vel vært i livet til denne gutten og? Hvordan vR forholdet mellom deg og Exen hans? 

Anonymkode: b5bd6...5df

Kanskje du har rett i det 🤔 Hun flyttet sammen med en og fikk et barn, var utro og flyttet direkte sammen med han hun var utro med og hans tre barn og giftet seg innen et år. Så hva hun blander seg oppi skjønner jeg ikke i såfall. 

Jeg møtte sønnen hans da han var 1 år og møtte han flere ganger til han var 4 år. Jeg var med eksen min til plassen hun bor for å hente han for kanskje 4 år siden.. Hun virket hyggelig, men ikke engasjert i å bli kjent. Hun sa faktisk til sønnen da vi skulle dra "nå skal du være med mannen hjem". "Mannen" !! Hun fikk han også til å kalle den nye kjæresten (nå eks) for pappa. Så jeg har aldri hatt sansen for den dama. Har aldri hatt kontakt med henne bortsett fra den gangen da vi hentet han. Jeg sa til eksen "hun virket jo mye mer hyggelig enn jeg trodde", da sa han "det der var rent skuespill". 🤔

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette har du absolutt null med å gjøre.  Slutt å blande deg inn- dette er hans barn fra før og uansett at du har et barn med han så er det helt 100% opp til faren å bestemme seg overfor barn #1- frem til de er myndige.  

Anonymkode: 1806e...854

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har du absolutt null med å gjøre.  Slutt å blande deg inn- dette er hans barn fra før og uansett at du har et barn med han så er det helt 100% opp til faren å bestemme seg overfor barn #1- frem til de er myndige.  

Anonymkode: 1806e...854

Slutt å blande deg selv, jeg har rett til å føle at det er merkelig oppførsel. Når vi er venner og jeg spør han om et som så er ikke det å blande seg nei, så pass på deg selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange barn og ulike fedre. Stakkars unger. Brødre og søstre over alt. Alle har ansvar. Ingen tar det tydeligvis. Hverken mødre eller fedre. Om ikke Kg har et helt spesielt klientell, så er dette vanlig og bare trist.

Anonymkode: 67b99...ca9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere har barn både her og der begge to.

Skjønner at du gjerne vil at søsken skal ha kontakt med hverandre, men det går sjelden bra når man bryter opp forhold mens barna er små, og i tillegg begge har barn fra før. 

Familie er ikke noe for dere og deres barn. Det har dere ikke lagt opp til. Hadde det vært så viktig så hadde dere vel lagt mer i det.

Anonymkode: 36ecf...3cc

Skrevet

TS.

Kan du ikke kontakte den andre moren?

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen bor 8-9 timer unna og de får nesten ikke noe tid sammen. Han går glipp av alt, hele barndommen til sitt eldste barn bare flyr avgårde uten at han får ta del i den, i tillegg så skriver du jo at hun har aktivt sabotert samvær. Her kan det være mange vanskelige følelser og det kan være vanskelig for deg å forstå hva som går gjennom hodet hans noen ganger da du ikke har opplevd å bli holdt unna barnet ditt på den måten. 

Jeg tror du bare er nødt til å forsette med å prøve, sakte og rolig. Hinte frempå, komme med tilbud og være blid. Ikke noe angrep. 

Anonymkode: e3123...e19

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har barn både her og der begge to.

Skjønner at du gjerne vil at søsken skal ha kontakt med hverandre, men det går sjelden bra når man bryter opp forhold mens barna er små, og i tillegg begge har barn fra før. 

Familie er ikke noe for dere og deres barn. Det har dere ikke lagt opp til. Hadde det vært så viktig så hadde dere vel lagt mer i det.

Anonymkode: 36ecf...3cc

Hva mener du med at da hadde vi lagt mer i det? Vi prøvde og prøvde i 2 år etter sønnen vår ble født på at vi skulle finne sammen igjen og være en familie (ble slutt under graviditeten) men vi gikk ikke sammen. Så jo, vi la begge mye i det. Jeg prøvde mye med begge fedrene til barna mine. Med min første eks så prøvde jeg i et år etter at følelsene mine var helt borte. Noen ganger vil man gjerne, men så er det umulig. Ikke alltid det er et alternativ med abort når prevensjonen svikter. Var ikke slik jeg ønsket å ha det, men slik ble det.

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen bor 8-9 timer unna og de får nesten ikke noe tid sammen. Han går glipp av alt, hele barndommen til sitt eldste barn bare flyr avgårde uten at han får ta del i den, i tillegg så skriver du jo at hun har aktivt sabotert samvær. Her kan det være mange vanskelige følelser og det kan være vanskelig for deg å forstå hva som går gjennom hodet hans noen ganger da du ikke har opplevd å bli holdt unna barnet ditt på den måten. 

Jeg tror du bare er nødt til å forsette med å prøve, sakte og rolig. Hinte frempå, komme med tilbud og være blid. Ikke noe angrep. 

Anonymkode: e3123...e19

Du har nok rett i det. Han sitter nok med flere vonde følelser enn han gir uttrykk for i forhold til sitt eldste barn. Husker da barnet hans var 3-4 år og var på besøk hos oss i en uke. Da var pappaen glad for å ha barnet, men samtidig sykt deprimert fordi barnet var en påminnelse på alt han hadde gått glipp av.. så jeg forstår jo at det kanskje er vanskelig.

Det var et godt forslag 😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

En treåring stjeler mye oppmerksomhet, og setter begrensinger for hva han og eldste sønnen kan gjøre- så tror også at jeg hadde takket nei til tilbudet ditt... 

blir lettere når de blir eldre...

Anonymkode: ff678...840

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En treåring stjeler mye oppmerksomhet, og setter begrensinger for hva han og eldste sønnen kan gjøre- så tror også at jeg hadde takket nei til tilbudet ditt... 

blir lettere når de blir eldre...

Å herregud, én time av ei uke? Sier vel litt mer om deg enn om noen andre om du hadde takket nei til det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud, én time av ei uke? Sier vel litt mer om deg enn om noen andre om du hadde takket nei til det.

Vet du hvilke planer de har? 

Kan være de skal stå slalom, reise etc som gjør det vanskelig ...

er helt stuerent å takke nei, hvis det ikke passer .. slskenbondingen blir viktigere senere. Treåringen syns sikkert d er stas m storebror - ikke sikkert det er likt motsatt..

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvilke planer de har? 

Kan være de skal stå slalom, reise etc som gjør det vanskelig ...

er helt stuerent å takke nei, hvis det ikke passer .. slskenbondingen blir viktigere senere. Treåringen syns sikkert d er stas m storebror - ikke sikkert det er likt motsatt..

De skal ikke reise eller stå på ski nei. Han hater å reise og går heller ikke på ski. Når han har hatt barnet så har de enten fisket eller vært sammen med barna til søsteren (vårt barns søskenbarn). Så det er ikke akkurat som treåringen ødelegger noe spesielt.. de henger bare med de og i huset til besteforeldrene uansett. Alltid vært sånn. Han er sjeldent sammen med barnet sitt alene, han må alltid ha familien rundt. Det rare er at moren til eksen min har sagt at hun gleder seg til å ha de begge i hus på middag samtidig 🙄 Så hun vet tydeligvis ikke at han ikke vil at de skal treffes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...