AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Nå går jeg i 10 klasse. For 2 1/2 år siden, når jeg og vennegjengen min gikk i 8 klasse, var det en jente som var veldig sjenert. Hun ble mobba 3 år på barneskolen og hadde ingen venner... Vi synes jo hun var litt rar, men altså hva kan man forvente når hun ikke har hatt venner på så lang tid? Så vi inkluderte hun med i gjengen vår, og nå 2 1/2 år senere er hun enda i gjengen vår(selv om hun er litt rar), og ja vi behandler hun som om hun er en av oss. Nå er det to andre jenter på trinnet som har begynt å være med henne, bare for å gjøre narr av henne bak ryggen hennes! De får henne til å spandere mat på dem osv... Hun ser det bare ikke selv! Hele trinnet ser hvor sleipe de to jentene er mot den stakkars jenta! Mange har prøvd å si det til henne. Jeg og resten av gjengen min har også prøvd å si til henne hva de gjør... men hun er så naiv og tror det beste om alle!! Hun tror vi snakker sant, men hun velger for det om å ikke tro på det. hva kan jeg gjøre for at hun skal innse at de faktisk mobber henne bak ryggen hennes? Hvis ikke dette blir fikset snarest mulig, kommer det bare til å bli værre! Anonymkode: d3894...fa4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 Forresten så prøvde jeg å skrive det kortest mulig... er selvfølgelig mange andre detaljer om hva de to jentene gjør mot henne, uten at hun vet det. -ts Anonymkode: d3894...fa4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 Snakk med foreldrene hennes, og læreren! Veldig viktig ❤️ Anonymkode: 8ce65...55e 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Skrevet 10. mars 2018 Snakk med feks deres foreldre, lærer, hennes foreldre, helsesøster etc. Og så flott at dere er vennen hennes!! Anonymkode: 28ddc...936 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Skrevet 10. mars 2018 Snakk med læreren og fortell hva som skjer, forhåpentligvis tar de tak i det. Du kan også snakke med disse to jentene og be det ta seg kraftig sammen. Jeg måtte gjøre det en gang da noen venninner av meg planla hvordan de skulle plage en jente som begynte på skolen vår, de ble flaue og ga seg, men det er ikke sikkert disse to idiotene gjør det. Anonymkode: 81492...efa 2
Gjest Solstråletårer Skrevet 10. mars 2018 #7 Skrevet 10. mars 2018 Snakk med de jentene som plager og mobber . Be dem ta seg sammen for at de oppfører seg helt idiotisk.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Skrevet 10. mars 2018 💜alle skulle hatt venner som deg! Det beste dere kan gjøre nå vil jeg tro er å snakke med lærerne på skolen, foreldrene hennes, foreldrene deres eller helsesøster . Eller foreldrene til de to kjipingene om dere kjenner dem. Og ikke minst, fortsett å være gode venner for jenta! For meg som ble litt erta på barneskolen det beste på ungdomsskolen å få gode venner 💜 så derfor syns jeg det dere gjør nå ved å stille opp fortjener en medalje Anonymkode: 56105...3d3 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #9 Skrevet 10. mars 2018 Hyggelig gjort av dere å passe på henne. Synes dere skal beskytte henne mot disse to griskingene som utnytter henne for penger. Si ifra at de ikke får lov å gjøre sånn. Anonymkode: 50da2...433 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Skrevet 10. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hyggelig gjort av dere å passe på henne. Synes dere skal beskytte henne mot disse to griskingene som utnytter henne for penger. Si ifra at de ikke får lov å gjøre sånn. Anonymkode: 50da2...433 Men greia er også at hun ikke engang har mye penger! Hun vil bare være snill og få seg nye venner... Hun har spurt meg mange ganger om jeg vil bli med hun å spise, slik at hun kan betale. Men jeg sier at jeg kan bli med, men at jeg betaler for meg selv! ts Anonymkode: d3894...fa4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 jeg forstår bare ikke hvordan noen kan gjøre sånn mot henne! Og at hun ikke ser det selv! For noen dager siden ringte hun meg og var helt sinnsykt lei seg. Jeg forklarte til henne at de bare ville henne vondt... dette stolte hun på og forsøkte å holde seg unna de. Men så kom hun dagen etter og trodde hun var bestevenn med dem igjen! Fordi en av de slemme jentene sa bare masse unnskyldninger som ikke var sanne. Jeg får så vondt av henne. Når hun begynte i klassen min for litt over to år siden, Tørte hun ikke å si et eneste ord. Vi har fått henne til og bli mer og mer utadvendt. Hun er jo veldig hyggelig å snill, så jeg forstår ikke hvordan noen kan behandle henne slik som dette!!? Anonymkode: d3894...fa4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 Skjell ut de to drittjentene. De må lære oppføre seg. Fy faen. Blir rasende. Stå opp for venninna deres og IKKE godta slik. Skjell dem ut dere andre jentene og kontakt voksne. Dette må det tas tak i. Nå! Anonymkode: b804c...184 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 Snakk med foreldrene til mobberne Anonymkode: be8a4...0d9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #14 Skrevet 23. april 2018 Her er en liten oppdatering på hva som har skjedd: Jeg og en av de andre venninne mine gikk til sosial lærer og sa i fra hva de jentene gjør. Bare at nå er det flere som har hengt seg på de slemme jentene, for å være frekke med den stakkars jenta. Vi viste læreren noen videoer der det var bevist at de mobbet henne! Rart at han ikke har gjort noe med det enda... men så sier han jo også at så lenge hun ikke føler seg mobbet så er det ikke mobbing... noe som kanskje er sant, men man kan ikke si at de jentene ikke mobber henne, fordi det er helt sykt hvor mye de lurer henne og mobber! det er da spesielt hun ene som mobber, og den stakkars venninna mi tror faktisk at hun er en virkelig god venn. Venninna mi skal ha bursdag snart og skal invitere henne! Lurer virkelig på hvordan det skal gå med tanke på at jeg ikke kan se hun i øynene uten å tenke hvor forferdelig hun er mot et så uskyldig menneske. Så det er slik det har vært siden jeg startet dette innlegget...:( Ts Anonymkode: d3894...fa4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #15 Skrevet 23. april 2018 Har dere snakket med hun selv om problemet da? Forklar hvordan dere opplever situasjonen Anonymkode: 91c73...bf6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #16 Skrevet 24. april 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere snakket med hun selv om problemet da? Forklar hvordan dere opplever situasjonen Anonymkode: 91c73...bf6 Jeg har sagt det maange ganger! Hun forstår det bare ikke... Anonymkode: d3894...fa4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #17 Skrevet 24. april 2018 Flott at dere bryr dere! Kan ikke deres vennegjeng samlet konfrontere disse to? Det kan jo tenkes at de vil roe ned aktivitetene sine når de ser at andre forstår hva de driver med, og ikke minst får beskjed om at det er uakseptabelt. Det er ikke så lett å forsvare slike handlinger når men blir konfrontert av en hel gruppe. «There is strength in numbers» Anonymkode: 9278b...387
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #18 Skrevet 24. april 2018 Veldig bra at du/dere står opp for henne. Dere er gode venner! Du nevnte at dere har snakket med sosiallærer, men at ingenting har skjedd. Ta kontakt på nytt, si at det fortsatt pågår og at dere er bekymret. Skolen må ta tak i dette og de har plikt til å gjøre det. Legger ved noen linker som du kan kikke på for informasjon og tips. https://www.ung.no/mobbing/692_Hjelp_en_venn_som_blir_mobbet.html http://barneombudet.no/dine-rettigheter/mobbing/mobbing-pa-skolen-2/ https://www.udir.no/laring-og-trivsel/mobbing/fortell-om-mobbingen-selv-om-det-er-vanskelig/ Anonymkode: 26e9a...5e2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #19 Skrevet 24. april 2018 Dere er gode som gull, og ekte venner Hun er heldig som har dere Anonymkode: 56f3a...43c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #20 Skrevet 25. april 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Flott at dere bryr dere! Kan ikke deres vennegjeng samlet konfrontere disse to? Det kan jo tenkes at de vil roe ned aktivitetene sine når de ser at andre forstår hva de driver med, og ikke minst får beskjed om at det er uakseptabelt. Det er ikke så lett å forsvare slike handlinger når men blir konfrontert av en hel gruppe. «There is strength in numbers» Anonymkode: 9278b...387 Enig. Konfronter dem. Ta det på en rolig og saklig måte. Gjør mye for å få hun jenta til å henge mere med dere, og ikke dem. Anonymkode: b821f...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå