Gå til innhold

han fornærma meg stygt, hva skal jeg svare?

Karen olsen

Anbefalte innlegg

Har en bekjent som virkelig mangler sosiale antenner, og da mener jeg i ekstrem grad.

(til bakgrunnsinformasjon så har ikke fordelene mine vært sammen siden jeg var 3 år)

her om dagen midt i en samtale spurte han meg sånn «bare lurer, men var faren din der når du ble født?» jeg tenkte at det var et merkelg spørsmål, men svarte som sant som var at han var selvsagt det.

så i dag skjedde det som toppa alt. Han klarte plustelig å si «det et ganske trist at faren din forlot deg.» så ble jeg helt satt ut med tanke på at det virkelig ikke er realiteten. Det var moren min som gjorde det slutt med faren min. og ingen har noen gang «forlatt meg.» 

jeg ble rimelig irritert, og prøvde å forklare dette til han, men da var det som om han ikke forstod og sa «hvorfor brukte de ikke egentlig prevensjon dersom de ikke ville ha deg?»

da ble jeg så sint at jeg kjefta han ut og forklarte at dette virkelig ikke er passende før jeg dro hjem. Føler ikke jeg fikk sagt de riktigere ordene i et halvveis sinnesutbrudd, jeg lurer på om dere har noen tips til hva jeg kan si til han før jeg bryter kontakten helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du ble sint og skjelte han ut, stå for det. Det var på sin plass. Se om han beklager seg etterhvert. Hvis han ikke beklager det er han så tapt bak en stol at det sikkert er like greit å glemme hele han.

Anonymkode: 591ec...470

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde orket å bry meg med det, bagateller i mine øyne. MEN, hadde det brydd meg slik det tydeligvis bryr deg, så hadde jeg sagt i fra, eventuelt sagt opp stillingen hens som venn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow... Hvor gammel er han/dere? 

Jeg har alltid vunnet når jeg har vert rolig og sett personen dypt inn i øynene og sagt for eksempel: Hvorfor spør du/sier du slike ting? Hva er det du vil oppnå? Føler du deg kul? Tror du virkelig at andre synes du er kul? Se på de rundt deg, de synes det er flaut og ubehagelig.. Savner du noe? Vil du ha en klem?"

Anonymkode: 91f7a...72c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vunnet når jeg har vert rolig og sett personen dypt inn i øynene og sagt for eksempel: Hvorfor spør du/sier du slike ting? Hva er det du vil oppnå? Føler du deg kul? Tror du virkelig at andre synes du er kul? Se på de rundt deg, de synes det er flaut og ubehagelig.. Savner du noe? Vil du ha en klem?"

18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, HalldirV2 said:

Tror ikke jeg hadde orket å bry meg med det, bagateller i mine øyne. MEN, hadde det brydd meg slik det tydeligvis bryr deg, så hadde jeg sagt i fra, eventuelt sagt opp stillingen hens som venn. 

Hen? TS skriver han.

Anonymkode: f69b5...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hen? TS skriver han.

Anonymkode: f69b5...6d7

Det er ferdag!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ble sint og skjelte han ut, stå for det. Det var på sin plass. Se om han beklager seg etterhvert. Hvis han ikke beklager det er han så tapt bak en stol at det sikkert er like greit å glemme hele han.

Ja jeg vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke si noen ting. Uansett hva du sier så vil det nok ikke gå inn, og du risikerer å bli enda mer frustrert på grunn av det. Bare kutt kontakten.

Anonymkode: 24bb0...fab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker man har mer å vinne på å heve seg over det og rasjonelt svare på spørsmålene. Hersketeknikkene du lister opp her er jo barnslige.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke si noen ting. Uansett hva du sier så vil det nok ikke gå inn, og du risikerer å bli enda mer frustrert på grunn av det. Bare kutt kontakten.

Anonymkode: 24bb0...fab

Det er sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet du hva, ikke si noen ting. Ignorer han og prat heller med de andre du er sammen med om helt andre ting. Smil og ha det gøy. Ignorer ignorer ignorer!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, kubrak skrev:

Jeg tenker man har mer å vinne på å heve seg over det og rasjonelt svare på spørsmålene. Hersketeknikkene du lister opp her er jo barnslige.

Fyren er så usaklig at hun like gjerne kunne parert med: "du må ha liten tiss" og fortsatt befunnet seg på et høyere nivå enn han. Hvorfor holde seg saklig og rasjonell, når den andre parten antagelig ikke vil stanse engang om en velger den løsningen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor MÅ du forklare noe mer?
Du har sagt sannheten. Blokker ham, sperr ham, fjern ham fra alt. Han har fått høre det du har å si og trenger ikke noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest making.a.mess

Som de andre sa ignorer og aldri snakk med han igjen. De han sa var stygt og for å såre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2018 at 1:06 AM, AnonymBruker said:

Fyren er så usaklig at hun like gjerne kunne parert med: "du må ha liten tiss" og fortsatt befunnet seg på et høyere nivå enn han. Hvorfor holde seg saklig og rasjonell, når den andre parten antagelig ikke vil stanse engang om en velger den løsningen?

Man vinner ingen diskusjon ved å svare tåpelige bitre svar tilbake, i beste fall blir han bare irritert på deg, men uten å på noen som helst måte å ha overbevist han om at det er han som tar feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...