Gå til innhold

Dere som har tatt plastisk kirurgi i hemmelighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har tatt plastisk kirurgi og ikke ville at noen dere kjenner skulle vite om det. Det pleier jo å være slik at når man kommer hjem samme dag etter operasjonen skal man ha en person sammen med seg det første døgnet. Dette i tilfelle det skulle skje noe.

Jeg har ikke lyst å be noen jeg kjenner om å være sammen med meg, da jeg ikke vil dele dette med dem. Vurderer å legge meg inn på sykehus ett døgn. Men dette blir jo en dyr ekstra utgift. Sannsynligvis skjer det ikke ikke noe det første døgnet, men man kan jo aldri vite. Dere andre i samme situasjon, hva gjorde dere?

Anonymkode: d6cd3...70e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som har tatt plastisk kirurgi og ikke ville at noen dere kjenner skulle vite om det. Det pleier jo å være slik at når man kommer hjem samme dag etter operasjonen skal man ha en person sammen med seg det første døgnet. Dette i tilfelle det skulle skje noe.

Jeg har ikke lyst å be noen jeg kjenner om å være sammen med meg, da jeg ikke vil dele dette med dem. Vurderer å legge meg inn på sykehus ett døgn. Men dette blir jo en dyr ekstra utgift. Sannsynligvis skjer det ikke ikke noe det første døgnet, men man kan jo aldri vite. Dere andre i samme situasjon, hva gjorde dere?

Tok taxi hjem, og sov aleine. sov oppreist (med puter i ryggen).Prøv å drøy med soving litt, så all/mye av medisinen er ute av deg/så kroppen ikke glemmer å puste når du legger deg liksom (sjeldent). 

Anonymkode: fe687...47e

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok taxi hjem, og sov aleine. sov oppreist (med puter i ryggen).Prøv å drøy med soving litt, så all/mye av medisinen er ute av deg/så kroppen ikke glemmer å puste når du legger deg liksom (sjeldent). 

Ok. Men visste de på klinikken at du dro alene og skulle være alene, og godtok de dette?

Jeg er redd for at de på klinikken vil nekte meg å dra og være alene. Legen har sagt at man bør ha en person hos seg det første døgnet, og det står i skrivet deres.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du operere? Vurderer å gjøre dette selv, men vet at de vil at man skal ha folk hos seg. Jeg har en del familie som jobber som leger/i helsevesenet. Kan de søke meg opp i journalen min og snoke seg frem til operasjoner jeg har tatt?

Anonymkode: ae55b...056

AnonymBruker
Skrevet

Tok to operasjoner på privatklinikk i Bergen, da fikk jeg ikke forlate klinikken uten følge, så ble hentet ene gangen av broren min, andre gang av en venninne. Gikk ut og spiste middag begge gangene, og tok flybuss og fly alene hjem etterpå, men bodde hos foreldrene mine et par dager for å komme meg. Relativt små operasjoner (armplastikk på en og en arm), gikk helt fint å reise hjem alene, men trygt å ha noen rundt meg første natten!

Har også tatt belteplastikk og brystreduksjon på offentlig sykehus, dette var større operasjoner, og fikk bli to netter på sykehuset begge gangene pga laaaang reisevei hjem. Burde egentlig vært en natt til da jeg tok belteplastikk, men hadde vært nok med en natt mindre på brystreduksjonen. Ble sendt hjem med taxi til flyplassen, og fly hjem. 

Anonymkode: 4cf91...6ad

AnonymBruker
Skrevet

I Bergen etter armplastikk ble jeg skrevet ut noen timer etter operasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du operere? Vurderer å gjøre dette selv, men vet at de vil at man skal ha folk hos seg. Jeg har en del familie som jobber som leger/i helsevesenet. Kan de søke meg opp i journalen min og snoke seg frem til operasjoner jeg har tatt?

Nei. dette er ulovlig, og de mister lisensen, jobben og kan straffes ytligere. Du har også tilgang til å se alle som sjekker deg opp, på helsenorge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men visste de på klinikken at du dro alene og skulle være alene, og godtok de dette?

Jeg er redd for at de på klinikken vil nekte meg å dra og være alene. Legen har sagt at man bør ha en person hos seg det første døgnet, og det står i skrivet deres.

Jeg sa ikke noe jeg. Men altså er jo ikke sååå dyrt på sykehus, så om jeg kunne igjen, hadde jeg blitt på sykehuset en natt, just in case. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke noe jeg. Men altså er jo ikke sååå dyrt på sykehus, så om jeg kunne igjen, hadde jeg blitt på sykehuset en natt, just in case. 

Det er ikke noe alternativ på denne klinikken å bli på sykehuset, da man sendes hjem samme dag. Så jeg måtte i så fall forhøre meg på et annet sykehus. Tror prisen er 5000 per døgn.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De kan gjøre det, men det er ikke lov.

Tror dog ikke fastlegen din og andre på offentlige sykehus har tilgang til feks Aleris journalen din, med mindre den sendes over. Det er også et alternativ å operere seg i utlandet.

Anonymkode: 0465c...9b9

AnonymBruker
Skrevet

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan gjøre det, men det er ikke lov.

Tror dog ikke fastlegen din og andre på offentlige sykehus har tilgang til feks Aleris journalen din, med mindre den sendes over. Det er også et alternativ å operere seg i utlandet.

Anonymkode: 0465c...9b9

Det sendes automatisk epikrise til fastlegen etter en operasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løy og sa at den personen som skulle bli med meg ble syk, men at en annen venn ville komme hjem til meg på ettermiddagen og være hos meg til dagen etter. Kanskje ikke så lurt, men jeg var ung og ville ikke fortelle det til noen. Det gikk jo helt fint, da. Sov med hodet høyt og tok ikke noe annet enn Paracet som smertestillende selv om det var supervondt. 

Anonymkode: 1f2c8...7d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg løy og sa at den personen som skulle bli med meg ble syk, men at en annen venn ville komme hjem til meg på ettermiddagen og være hos meg til dagen etter. Kanskje ikke så lurt, men jeg var ung og ville ikke fortelle det til noen. Det gikk jo helt fint, da. Sov med hodet høyt og tok ikke noe annet enn Paracet som smertestillende selv om det var supervondt. 

Anonymkode: 1f2c8...7d1

Tenker jeg også bare blir hjemme, og passer på å ligge med hodet høyt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk rett og slett ikke lov til å forlate klinikken alene. Noen måtte komme dit og bli med meg ut derifra. 

Anonymkode: 3becb...378

AnonymBruker
Skrevet

Velger å være anonym her

Jeg tok silikon i all hemmelighet. Eneste som vet det er mamma, bestevenninna mi og mannen min. Mannen kom å hentet meg og var sammen med meg. Du må ha noen til å være sammen med deg det første døgnet

Jeg tok ikke i mye og ingen har merket det :)

Anonymkode: 6ed81...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nå tør jeg nesten ikke ta sjansen på å være alene første døgnet. Så dumt at man ikke kan bli på klinikken det døgnet. Jeg får prøve å finne en klinikk som kan ta imot meg. Jeg ringte allerede en, men de tar ikke imot pasienter som ikke er operert der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...