AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Hei! Jeg lurte på om noen kunne gi meg råd. Jeg har en fem år gammel hannkatt som av og til tisser over kanten på dokassen sin, og dette har han gjort så lenge jeg har hatt han. Han holder seg alltid til venstre bakhjørne og høyre fremhjørne når han skal tisse, og det er kun bakerst det går over kanten. Det er dokasse med lokk. Jeg renser sanden daglig, og legger sånne tisseunderlag under kassen slik at det ikke skal komme på gulvet, men det er allikevel litt plagsomt.. Som sagt er det dokasse med lokk, men underdelen ble ødelagt og jeg måtte kjøpe en helt standard dokasse, og satte lokket over. Kan det være fordi lokket ikke passer helt, og at han er rett og slett bare er vant med å tisse på den måten? Er det noe jeg kan gjøre? Anonymkode: 7506d...4f5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Det kan være at lokket ikke passer å det kan være at han skulen hatt sn støtten kasse. Noen er i tilleg fæle på det st de å helt oppetter en vegg når de gjør fra seg, å da må du nesten bare prøve å finne en løsning så tisset ikke kommer inn mellom kanten og lokket Anonymkode: bb501...522
Ariana807 Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Kan sterkt anbefale denne! https://www.petxl.no/prod.php?id=6390 Har selv hart dette problemet. En av mine er spesielt glad i hjørnet og bryr seg ikke om å gå samme sted føere ganger. Kjøpte denne da mine katter er ganske store (og denne har god plass!) Men opdaga også at den har høye kanter på innsiden, så får ikke problem med at det renner over. Legger ved et bilde av min (innsiden, men nærbilde for å unngå avføring, tar den som regel før jeg legger meg 😸) (Min er også blå og ikke grønn). Har akkurat fulgt den ganske godt opp, og enda er det en finger-lengde fra kanten og ned til sanden! Har ikke flere uhell over kanten her! En annen ting med den andre kassen 😅 Skal også bytte den ut, men alltid "farlig" å tykle med kassen deres 😅🙀 en av gangen med langt mellomrom. Men nå elsker de den nye fremfor den gamle (tror det er pga størrelsen 😸😸). 1
Ariana807 Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, Ariana807 skrev: Kan sterkt anbefale denne! https://www.petxl.no/prod.php?id=6390 Har selv hart dette problemet. En av mine er spesielt glad i hjørnet og bryr seg ikke om å gå samme sted føere ganger. Kjøpte denne da mine katter er ganske store (og denne har god plass!) Men opdaga også at den har høye kanter på innsiden, så får ikke problem med at det renner over. Legger ved et bilde av min (innsiden, men nærbilde for å unngå avføring, tar den som regel før jeg legger meg 😸) (Min er også blå og ikke grønn). Har akkurat fulgt den ganske godt opp, og enda er det en finger-lengde fra kanten og ned til sanden! Har ikke flere uhell over kanten her! En annen ting med den andre kassen 😅 Skal også bytte den ut, men alltid "farlig" å tykle med kassen deres 😅🙀 en av gangen med langt mellomrom. Men nå elsker de den nye fremfor den gamle (tror det er pga størrelsen 😸😸). Kan nevne at jeg hadde samme problemet med kasser hvor overdel og underdel er slik jeg kjøpte dem, godt nok festet, men ikke høy nok kant 🙄 (Er min teori 😸).
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 13 minutter siden, Ariana807 skrev: Kan sterkt anbefale denne! https://www.petxl.no/prod.php?id=6390 Har selv hart dette problemet. En av mine er spesielt glad i hjørnet og bryr seg ikke om å gå samme sted føere ganger. Kjøpte denne da mine katter er ganske store (og denne har god plass!) Men opdaga også at den har høye kanter på innsiden, så får ikke problem med at det renner over. Legger ved et bilde av min (innsiden, men nærbilde for å unngå avføring, tar den som regel før jeg legger meg 😸) (Min er også blå og ikke grønn). Har akkurat fulgt den ganske godt opp, og enda er det en finger-lengde fra kanten og ned til sanden! Har ikke flere uhell over kanten her! En annen ting med den andre kassen 😅 Skal også bytte den ut, men alltid "farlig" å tykle med kassen deres 😅🙀 en av gangen med langt mellomrom. Men nå elsker de den nye fremfor den gamle (tror det er pga størrelsen 😸😸). Takk for tips! Kan man ta av luken på den? Anonymkode: 7506d...4f5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Kan man ta av luken på den? Anonymkode: 7506d...4f5 Mhm, henger godt fast så de ikke klarer å rive den av (det har hendt med andre ja! 🙀). Har 5 ... "knapper" (usikker på hva jeg skal kallen dem 😅). 2 på hver side og en bak. De løses enkelt opp, du kan se dem på bildet på nettsiden, de klemmer seg fast i bunnen og holder lokket fint på plass. Når de åpnes kan lokket tas fint av. Har er fint håndtak og følger med spade som ligger fint på plass på toppen. Anonymkode: b1b60...efe
Ariana807 Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Kan man ta av luken på den? Anonymkode: 7506d...4f5 Svarte vist som anonym der av vane
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 8 minutter siden, Ariana807 skrev: Svarte vist som anonym der av vane Jeg tenkte på om luken foran, der katten går inn, går an å ta av? Anonymkode: 7506d...4f5
Ariana807 Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte på om luken foran, der katten går inn, går an å ta av? Anonymkode: 7506d...4f5 Luken foran ja ... 🤔 Usikker, altså du kan sikkert alltid dra den av (men kan hende den blir ødelagt...) Har aldri hatt behov for å fjerne den 😅 Du kan jo alltids spørre butikken sende dem en mail, eller om du bor i nærheten av en fysisk butikk Elles kan jeg anbefale å gjøre det jeg gjorde, gå i dyrebutikken og se på utvalget (da får du jo sett litt fysisk, og om det er et must å kunne ta av døren så får du sett litt nærmere på dem ). Må jo finnes andre som har litt høy kant, det kan ikke være et så uvanlig problem katteiere har Vet at folk har klaget på akkurat dette som problem på den dyre fanzy kattedoen med vifte. Er et hulle eller noe ligende bak akkurat i rett høyde (dårlig utviklet 😂).
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #10 Skrevet 9. mars 2018 Ta en titt på denne Folk som har kjøpt den typen har lagt inn bilder. På noen av bildene ser du hvor høy den er. Det står at den er 38,5 cm høy. Tror du det er nok for katten din? Anonymkode: 702c0...7b5
Sariou Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 Tror du bør ha ny do, ja. Vi har denne og den er stor og praktisk utformet. Katter liker ofte å romstere litt før de tisser og gjerne tisse og bæsje på ulike steder i doen. Luken kan taes av og den grønne delen på lokket kan brettes bakover, hvis katten din ikke liker å være "innestengt". www.dyrekassen.no/trixie-tadeo-kattedo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå