Gå til innhold

Trenger hjelp til planlegging av avlang stue 43 kvm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med en planløsning når det gjelder møblering av stuen min. Den er 43 kvm stor og har åpen planløsning inn til kjøkkenet. Det er store sydvendte vinduer i stua som går ned til gulvet. Huset er nylig totalrenovert men har grublet lenge for hva jeg skal gjøre med møbleringen av stua!!! Den er vrien.

Jeg tenker først på hva slags funksjoner vi ønsker at stua skal ha.Vi ønsker en tv stue i høyre del av stua der vi har en stor bokhylle med integrert tv fra før. Så her trenger vi en sitteseksjon foran tv-en som er midt på reolen.

I venstre del av stua, mot terrassen, ønsker vi en sofa seksjon. Så egentlig ønsker vi en todeling av stua, i hvert fall flere soner. Jeg tenkte på om det er mulig å dele rommet med en vegg, men da må det i så fall være en kortere vegg for ellers mister vi utsynet fra stueseksjonen ved terrassen/kjøkkenet og mot dette vinduet, hvis ikke da veggen er av glass. Jeg er altså ute etter å finne ut hvordan jeg kan dele stua inn i flere seksjoner og kanskje med en romdeler, evt om det går an med en vegg???

Vi ønsker ellers å ha en vedovn der pipa er. Typen vedovn og plassering må også tenkes over i helheten. Synes pipa forøvrig er håpløst plassert i forhold til å nyte noen flammer fra en sofa krok uten å måtte sitte med ryggen til den sydvendte utsikten i en sofa

Det er ellers selvfølgelig viktig at møbleringen ikke hindrer gode gangsoner gjennom stua, dvs. fra gang og gjennom stua og til kjøkkenet, og fra kjøkkenet til terrassen. . 

Takker for alle tilbakemeldinger!

Plantegning.pptx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...