Gå til innhold

Når kvinner oppfører seg som menn. Er det verre enn når menn gjør det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener når de dater. Når kvinner roter med flere samtidig, ikke er god på å prate om følelser og aldri tar initivativ til kontakt og aldri er den første til å sende koselige meldinger. Er det mindre akseptert enn når menn gjør det? 

Anonymkode: a7290...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sånn :laugh: Gir bæng i om folk mener det er akseptabelt eller ikke. For å besvare spørsmålet ditt; nei.

• Liker 9
Gjest N-Nøff
Skrevet

Kvinner skal liksom være litt varme og koselige, morsemner. 

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 43951...b7e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Neinøff skrev:

Hvorfor? Er mange damer som ikke liker eller vil ha barn,men som kan være amazing dates likevel ;) 

Anonymkode: 69423...930

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Neinøff skrev:

Burde ikke menn være varme og koselige farsemner?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om denne tråden er manne- eller kvinnediskriminerende.. :bond:

Anonymkode: 1dc04...a15

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tror det er mer akseptert at kvinner er maskuline enn at menn er feminine.

Maskuline kvinner blir sett på som tøffe sterke kvinner med bein i nesa som tør ta i et tak og som ikke er bygd av porselen. Når ei kvinne skryter av at "jeg er en av gutta, jeg er en guttejente" så blir dette sett på som noe positivt og tøft.

Feminine menn blir sett på som pyser, pingler, sippegurier, sårbare, underdanige og svake. Om en feminin mann sier "jeg er en av jenta, jeg er en jentegutt" blir han sett på som en homse, ydmykende og pinlig.

Det er ikke slik jeg selv ser på det men jeg observerer at dette er de gjengse holdningene til disse kjønnsrollene.

Jeg konkluderer med at dette er et symptom på at det å være feminin eller kvinnelig blir sett på som noe negativt , vi blir lært opp til det fra barnehagen av ala kommentarer som "haha du sipper som ei jente", "haha du løper som ei jente", "haha du er så jente". Det kvinnelige blir sett på som noe negativt og fornærmende. 

Mens det maskuline blir hyllet opp i skyene som idealet. 

Jeg liker ikke at det er slik - på mange måter mener jeg at feminine verdier er overlegne maskuline verdier. Hadde flere menn vært feminine i verden ville det blitt lavere kriminalitet og færre kriger. 

Endret av WubWub
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sånn. Blir også så sjelden forelsket at det alltid er han som skriver at det var hyggelig med treff osv... 

men jeg har aldri vært borti noen "player"? Kjenner noen, men de havnet i friendzona. Endte med at han slettet meg fra face til slutt..

jeg roter ikke med flere da, jeg er jomfru og venter på "the one". Men har masse kompiser, så det kan kanskje misforståes av en som evt er intressert i meg. Og jeg takler ikke ganmeldagse kjønnsroller. I tillegg støtter jeg menn mer enn kvinner her inne. 

Jeg har ikke hatt forståelse for kvinner som må ha med seg en sminkepung på byen , fordi hun må sminke seg under veis/ordne sminka....er du ikke fin nok liksom? I tillegg til de som du vente sånn 10 min ekstra på før dere får dratt noe sted, fordi den ene venninna ikke klarer å bestemme seg for hvilken kjole hun skal gå med.

trutmunn selfies er jeg heller ikke fan av. Med mindre den er ironisk ment.... unnskyld meg nå, men når hun legger ut trutmunn bilder i en alder av 25 så fortjener man nesten å bli behandlet som en tøs. For det er slik hun fremstiller seg.... 

Anonymkode: 56531...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg tror det er mer akseptert at kvinner er maskuline enn at menn er feminine.

Maskuline kvinner blir sett på som tøffe sterke kvinner med bein i nesa som tør ta i et tak og som ikke er bygd av porselen.

Feminine menn blir sett på som pyser, pingler, sippegurier, sårbare, underdanige og svake.

Det er ikke slik jeg selv ser på det men jeg observerer at dette er de gjengse holdningene til disse kjønnsrollene.

Jeg konkluderer med at dette er et symptom på at det å være feminin eller kvinnelig blir sett på som noe negativt , vi blir lært opp til det fra barnehagen av ala kommentarer som "haha du sipper som ei jente", "haha du løper som ei jente", "haha du er så jente". Det kvinnelige blir sett på som noe negativt og fornærmende. 

Mens det maskuline blir hyllet opp i skyene som idealet. 

Jeg liker ikke at det er slik - på mange måter mener jeg at feminine verdier er overlegne maskuline verdier. Hadde flere menn vært feminine i verden ville det blitt lavere kriminalitet og færre kriger. 

Men maskuline kvinner er ikke særlig ettertraktede kjæresteemner? Hvorfor sliter Siv Jensen på datingfrobten? Jo...hun er for tøff. Menn vil ha ei ydmyk, lydig dame. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener når de dater. Når kvinner roter med flere samtidig, ikke er god på å prate om følelser og aldri tar initivativ til kontakt og aldri er den første til å sende koselige meldinger. Er det mindre akseptert enn når menn gjør det? 

Jeg tror ikke menn eller kvinner er veldig forskjellige hvis man er i "rotefasen"; da oppfatter i hvertfall jeg det som pussig hvis den andre parten er i den samme fasen med noen andre samtidig. Hvis vi sier "dater" eller forløperen til dating, så vil jeg nok si at menn jobber harderere for å få flere på gang, men at kvinner allikevel antageligvis har minst like mange på gang (som passive mottakere av oppmerksomhet). Så jeg tror ikke bare det er akseptert, men også delvis forventet, at kvinner er mindre på enn menn, rett og slett fordi de ikke trenger å være så aktive. Men når kontakten først er etablert er det min erfaring at damer er mye flinkere til å sende kosemeldinger og lignende, og at hvis den aktiviteten brått avtar før man har kommet inn i forholdsfasen, så er det et stort rødt flagg på dalende interesse. På samme måte så er det også min erfaring at kvinner som mister interessen ikke ser ut til å oppføre seg betydelig bedre enn det de fleste kvinner hevder menn gjør i samme situasjon (ghosting etc).

Endret av Kreator
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men maskuline kvinner er ikke særlig ettertraktede kjæresteemner? Hvorfor sliter Siv Jensen på datingfrobten? Jo...hun er for tøff. Menn vil ha ei ydmyk, lydig dame. 

Det er nok helt andre grunner til at Siv Jensen er singel uten at jeg skal gå innpå det.

Generelt sett blir tøffe maskuline kvinner med bein i nesa beundret og sett opp til mens feminine myke menn blir sett ned på.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, WubWub skrev:

Det er nok helt andre grunner til at Siv Jensen er singel uten at jeg skal gå innpå det.

Generelt sett blir tøffe maskuline kvinner med bein i nesa beundret og sett opp til mens feminine myke menn blir sett ned på.

Akkurat det jeg tenkte også :plystre:

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Peaches skrev:

Akkurat det jeg tenkte også :plystre:

Ja men jeg skal ikke si det jeg tenker høyt, da blir det fjernet for spekulasjon :tronderbart:

Skrevet

Dette er etter min mening typisk maskuline kvinner og jeg har stor tro på at de både er meget ettertraktet på datingmarkedet og at de blir respektert høyere enn feminine myke menn ;

b482ba38d7d61456eac9e9daf60b720a--women-

107d54ec20c1076a810014c8e35d2e73.jpg

92ea7e2eab26d8599562a6457d0339bd.jpg

women-with-guns-tattoo.jpg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Dette er etter min mening typisk maskuline kvinner og jeg har stor tro på at de både er meget ettertraktet på datingmarkedet og at de blir respektert høyere enn feminine myke menn ;

nedlasting.jpeg.78020b37293a640e68e925ab0c1fe805.jpeg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

han er faktisk ikke spesielt feminin. tvert imot har han en meget aggressiv, dominerende, grov og røff adferd. og til tider også voldelig. han er ikke mye myk eller feminin. hele imaget hans er jo "bad boy" hvor han spiller på maskulinitet

justin-bieber-body-transformation-20144-

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

alle gutter ser femi ut i starten av puberteten, det er jo fordi testosteronproduksjonen ikke har kommet så langt og man ikke har utviklet maskuline trekk.

uansett så ser han nå ut som en hardbarka gjengmedlem i et fengsel ;

maxresdefault.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, WubWub skrev:

Ja men jeg skal ikke si det jeg tenker høyt, da blir det fjernet for spekulasjon :tronderbart:

Øøøh.. At hun egentlig er mann?  Lesbisk?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øøøh.. At hun egentlig er mann?  Lesbisk?

iolvh.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...