Gå til innhold

Neste barnebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare ett barnebarn, men snart kommer det en ny. Er redd minsten skal bli sjalu. Kan jeg ta han med på kino og bondegårder og vise at han er den mest spesille for meg?

Jeg klarer liksom ikke se for meg enda et barnebarn, hun hadde komplikasjoner under og etter fødselen, så jeg ventet ikke dette. Men å passe to barnebarn er, eller kan være, verre enn bare en. Jeg er flink med barn og å løse konflikter.

Jeg kjenner ikke samme gleden nå. Selv om de er etablerte og hadde planlagt dette. Føler  meg litt unormal når jeg ikke kjenner det samme som med det første barnebarnet. Men selvsagt kommer jeg til å elske barnet. Men jeg vil ikke at barnebarnet jeg har nå skal bli sjalu.

Tips`?

Anonymkode: 04e9f...11a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: 7a7f2...826

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare ett barnebarn, men snart kommer det en ny. Er redd minsten skal bli sjalu. Kan jeg ta han med på kino og bondegårder og vise at han er den mest spesille for meg?

Jeg klarer liksom ikke se for meg enda et barnebarn, hun hadde komplikasjoner under og etter fødselen, så jeg ventet ikke dette. Men å passe to barnebarn er, eller kan være, verre enn bare en. Jeg er flink med barn og å løse konflikter.

Jeg kjenner ikke samme gleden nå. Selv om de er etablerte og hadde planlagt dette. Føler  meg litt unormal når jeg ikke kjenner det samme som med det første barnebarnet. Men selvsagt kommer jeg til å elske barnet. Men jeg vil ikke at barnebarnet jeg har nå skal bli sjalu.

Tips`?

Wtf!??? 

Anonymkode: 6b96f...893

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

nei

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg ta han med på kino og bondegårder og vise at han er den mest spesille for meg?

J

nei

• Liker 2
Skrevet

Plsnlegger du allerede nå å forskjellsbehandle dem, eller? :ohmy:

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du må gjerne gjøre litt ekstra stas på nr 1 i starten (det er vanlig å vise barn at man fortsatt er glad i dem selv om det kommer en til). Men du må ikke legge opp til å forskjellsbehandle nr 1 og 2. Det kommer allle dårlig ut av og foreldrene (så fremt de er normale) lommer til å reagere.

Anonymkode: 7d330...65f

• Liker 7
Skrevet

For en kald bestemor du er! I skammekroken med deg 😡 begge barnebarna burde være like viktig for deg

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne gjøre litt ekstra stas på nr 1 i starten (det er vanlig å vise barn at man fortsatt er glad i dem selv om det kommer en til). Men du må ikke legge opp til å forskjellsbehandle nr 1 og 2. Det kommer allle dårlig ut av og foreldrene (så fremt de er normale) lommer til å reagere.

Ikke bare foreldrene men også barna inkludert favoritten..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare foreldrene men også barna inkludert favoritten..

Absolutt! Det tar nok bare litt lenger tid før de oppdager det, og da er skaden gjort hos de små 😔

Skrevet

Mange foreldre også lurer på om de kan bli like glade i et nytt barn som i første. Det pleier å ordne seg når det nye barnet kommer. Babyer er designet for å kunne sjarmere familien sin☺

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tips`?

Dette var bare vondt å lese..

Anonymkode: 6e337...a56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips til deg, er at du må ta deg sammen

Anonymkode: 9959c...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør forskjell på dem. Det kan være veldig vanskelig å være favoritt også skal jeg si deg! Den som bli stukket til litt ekstra og som blir gitt mest oppmerksomhet. Jeg hadde konstant dårlig samvittighet for mine søsken, og jeg ble satt i en veldig vanskelig situasjon. Barn sier ikke fra.

Bare behandle barnebarnet som du hittil har gjort, og gratuler ham som storebror med en gave sånn at han får like mye oppmerksomhet som den nyfødte. Du må ta deg like godt av begge, og du vil nok se annerledes på det kanskje når den nyfødte kommer.

Anonymkode: 2c543...79a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du ta med nr 1 på bondegård og kino og koselige ting i starten, menst den minste er bany og storebror trenger litt ekstra oppmerksomhet og foreldrene kanske litt avlasting. Men senere? Nei overhode ikke. Du kan selvsagt finne på ting med en og en i blandt så begge får kvalitetstid. 

Du kommer til å bli like glad i den neste. Var selv litt redd når jeg skulle bli tante til nr2 om jeg hadde plass til en til i hjertet mitt, den lille prinsen fyllte jo hele plassen. Men når neste kommer så vokser hjertet dobbelt så stort og det er plass til begge ❤

Ikke bestem deg nå for å forskjellsbehandle, DET er jo bare helt forferdelig 

Anonymkode: e2711...5b8

• Liker 6
Skrevet

Behandle begge som om de var yndlingsbarnebarna dine.

Da min venninnes bestefar døde, ble alle 9 barnebarna sittende og snakke sammen om kvelden etter begravelsen. Det viste seg at de alle sammen inntil da, hadde vært overbevist om at akkurat de var yndlingsbarnebarnet og hadde det mest spesielle forholdet til ham.

Jeg vil si at den bestefaren hadde gjort en flott jobb! 

Ta den eldste med deg på det du vil, men du bør heller bygge opp om lagfølelsen søsknene i mellom også, slik at dere tre er et team når dere er sammen, selv om du behandler de ulikt ut fra aldersforskjell, men ikke ut fra oppmerksomhet.

• Liker 7
Skrevet

Hvor gammel er du egentlig, ts? Det var så mye som skurret i innlegget ditt, at jeg vurderer deg som mye mindre moden enn meg, og jeg er i alle fall ikke gammel nok til å kunne bli bestemor enda. En voksen person bør jo ha fått såpass med livserfaring at de skjønner at du ikke skal forskjellsbehandle barnebarn og vise at den ene er den som er mest spesiell for deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Det var i starten jeg tenkte på.

11 hours ago, Biloba said:

Mange foreldre også lurer på om de kan bli like glade i et nytt barn som i første. Det pleier å ordne seg når det nye barnet kommer. Babyer er designet for å kunne sjarmere familien sin☺

Ja, og takk for det. Jeg fikk akkurat nyheten om familieforøkelse og skrev litt feil i HI, noe jeg ser mange har hengt seg opp i.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan du ta med nr 1 på bondegård og kino og koselige ting i starten, menst den minste er bany og storebror trenger litt ekstra oppmerksomhet og foreldrene kanske litt avlasting. Men senere? Nei overhode ikke. Du kan selvsagt finne på ting med en og en i blandt så begge får kvalitetstid. 

Du kommer til å bli like glad i den neste. Var selv litt redd når jeg skulle bli tante til nr2 om jeg hadde plass til en til i hjertet mitt, den lille prinsen fyllte jo hele plassen. Men når neste kommer så vokser hjertet dobbelt så stort og det er plass til begge ❤

Ikke bestem deg nå for å forskjellsbehandle, DET er jo bare helt forferdelig 

Anonymkode: e2711...5b8

Takk for svar.

Jeg skal ikke forskjellsbehandle barna, men når babyen ammes i flere måneder tenkte jeg at det kan være lurt å ta eldstemann med på kino, barneteater, bondegård og finne på noe av og til i helgene. Jeg er ikke i tvil om at jeg blir glad også i den yngste, men det kjennes litt rart, og på en måte har det kanskje ikke gått helt opp for meg.    

Ts 

Skrevet

Ikke glem at det kan være hyggelig for moren at du låner babyen en gang i blandt. Hvis du har mulighet i ukedagene, så i følge min datter var det himmelsk når jeg tok en trilletur. Da kunne hun dusje i fred og ro. Var ikke mer som skulle til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er en god idé å ta med den eldste på aktiviteter i starten. Men, vær nøye med å tenke at dette er i starten - vær åpen for å ta i mot den nye også. På sikt må du ikke drive noen forskjellsbehandling. Men godt mulig du vil føle annerledes på dette når du blir kjent med babyen.

Da min eldste ble storebror var øvrig familie veldig flinke til å vise storebror oppmerksomhet, med gaver og på andre måter. Samtidig skal jeg ærlig innrømme at jeg som mor kjente på at babyen ble litt oversett. Men, dette merket jo ikke babyen noe til. Og etter noen få mnd hadde han fått samme plass i besteforeldrenes hjerter som storebroren, virket det som. Men det var som han måtte finne sin plass i familien, som i utgangspunktet var sjarmert av en veldig blid og kjærlig storebror.

AnonymBruker
Skrevet
On 9.3.2018 at 7:23 PM, AnonymBruker said:

Tips`?

Hvorfor?

Anonymkode: 3ddce...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...