Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2002 #1 Del Skrevet 11. august 2002 FN har kunngjort sin Human Development Index og Sierra Leone ligger sist på denne listen. Det har vært borgerkrig i ti år som sluttet i fjor. I disse ti årene har barn og unge blitt tvunget til å drepe, de er blitt voldtatt og gjort til narkomane. 57% lever nå i absolutt fattigdom og rundt 80% av befolkningen er analfabeter. Barn og unge har ufrivillig vært vitner til at deres nære familiemedlemmer har blitt drept og dratt bort til en ukjent skjebne. De lever i et ødelagt land hvor de selv er fremtiden. 44% er under 15 år og derfor er det viktig at vi støtter Plan og Operasjon Dagsverk i kampen om utdanning og traumebehandling til alle som trenger og vil ha det. Vi i Norge, som ligger først på denne listen og er priviligerte som får utdanning, kan gi èn dag av vår utdanning til deres utdanning. 31. Oktober i år er OD-dagen. Skaff deg jobb og engasjer deg i solidaritetsaksjonen for Sierra Leones fremtid! Operasjon Dagsverk 2002: Ungdom Uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 11. august 2002 #2 Del Skrevet 11. august 2002 Kjempebra innlegg. :-) Helt enig, håper bade studenter og voksne støtter opp om OD. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 13. august 2002 #3 Del Skrevet 13. august 2002 OD er "obligatorisk" på de fleste skoler jeg har hørt om. De som ikke klarer å skaffe seg jobb selv blir satt i sving av skolen. Tror også det er slik på min egen skole at de som allikevel ikke har jobbet på OD må betale inn 250 kroner av egen lomme... (Jeg er ikke helt sikker på dette, for jeg har bestandig god samvittighet ) Jeg tror nok forresten at de aller fleste ungdomsskole- og videregåendeelever er med på Operasjon Dagsverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå