AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Jeg har nettop opplevd en BO i uke 6, og er straks ferdig med å blø etter at kroppen selv renset det ut. Er litt nysjerrig på dere som har opplevd det samme å prøvd å bli gravid igjen etterpå? Har hørt så mye forskjellig om når det er anbf og noen som blir gravid vellykket før de fikk mensen igjen på første EL. Men er jo redd at jeg skal prøve nå før første mens så oppleve en ny abort. Legen jeg var hos mente at det var større sjangse å opplve dt på nytt om jeg ikke ventet til en mens. Anonymkode: 50fda...8d0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Jeg ble gravid 3 uker etter jeg hadde en SA Anonymkode: 0d41a...f43
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble gravid 3 uker etter jeg hadde en SA Anonymkode: 0d41a...f43 Var det før første mens etter SA? Anonymkode: 50fda...8d0
vea Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Jeg hadde en SA i September, ny positiv test i Desember. Nå har jeg PCOS så jeg hadde bare en liten blødning mellom de månedene utover SA, her lever mensen sitt eget liv. Nå hadde jeg en SA i januar og er gravid igjen uten en blødning i mellom. Tviler på det gjør noe med kjangsen for at det skjer på nytt om en venter til etter en syklus eller ei, synes det hørtes noe merkelig ut. Det skjer dessverre, trolig skjer det nok oftere enn en er klar over selv.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 30 minutter siden, vea skrev: Jeg hadde en SA i September, ny positiv test i Desember. Nå har jeg PCOS så jeg hadde bare en liten blødning mellom de månedene utover SA, her lever mensen sitt eget liv. Nå hadde jeg en SA i januar og er gravid igjen uten en blødning i mellom. Tviler på det gjør noe med kjangsen for at det skjer på nytt om en venter til etter en syklus eller ei, synes det hørtes noe merkelig ut. Det skjer dessverre, trolig skjer det nok oftere enn en er klar over selv. Ja, enig med deg! Men stusset over om det «kan skje» på nytt pga livmoren må hente seg inn igjen eller noe etter SA? Nå var jo ikke jeg langt på vei, pluss at kroppen ordnet opp selv uten MA ellr utskraping, men så vet man jo liksom aldri! Anonymkode: 50fda...8d0
Lene25 Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 Hadde SA i oktober og er ennda ikke blitt gravid. Fikk beskjed av legen å bare kjøre på når blødningene stoppet og vi var klar
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #7 Skrevet 11. mars 2018 Jeg hadde en sa i januar og ble gravid i februar uten mens imellom. Den satt, og er nå en kul kid på litt over året mulig legen din har rett i at man har større sjanse for å oppleve my abort hvis man nettopp har hatt en, men hvor mye større da? Jeg var så bestemt på å få barn, at jeg ville heller prøve med en gang... Anonymkode: 4e85b...64d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #8 Skrevet 11. mars 2018 Åhh! Så herlig at det klaffet for dere så fort igjen❤️🙏🏼 Aner ikke hvor større sjangse det er:/ Hun var bare veldig direkte på at «ja da kan du SA med større sannsynlighet»! Sjekket du med EL før mens? Eller bare hadde dere sex etter du stoppet å blø😬 synes det er litt forvirrende mtp at hcg fremdeles er i kroppen min mtp om jeg sku tatt en ny graviditetstest om noen uker (om det hadde klaffet før mens) Anonymkode: 50fda...8d0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #9 Skrevet 11. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en sa i januar og ble gravid i februar uten mens imellom. Den satt, og er nå en kul kid på litt over året mulig legen din har rett i at man har større sjanse for å oppleve my abort hvis man nettopp har hatt en, men hvor mye større da? Jeg var så bestemt på å få barn, at jeg ville heller prøve med en gang... Anonymkode: 4e85b...64d Skulle sitere deg! Men svarte deg ovenfor her Anonymkode: 50fda...8d0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #10 Skrevet 11. mars 2018 Vet at de fleste anbefaler å vente en syklus eller to pga den psykiske belastningen. Har ikke hørt noe om at det er større sjans å abortere igjen, det tror jeg bare er tull.. Jeg hadde en MA i januar i fjor, men begynte å prøve igjen etter jeg hadde slutta å blø. Ville ikke bruke prevensjon i mellomtiden, for plutselig så kunne jo spiren sitte. Jeg ble dessverre ikke gravid igjen før 8 mnd etter MAén. Mista igjen ganske tidlig, men ble heldigvis gravid igjen ganske fort. I dag er jeg 15 uker på vei, og alt ser veldig bra ut Man må bare smøre seg med tålmodighet, så dukker nok spiren opp snart <3 Anonymkode: 1f097...d15 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #11 Skrevet 11. mars 2018 Hadde en SA i mars for et par år siden. Valgte å ta en måneds pause, så begynte prøving igjen i mai. Jeg ble gravid igjen i juli-syklusen. Anonymkode: 1d7c5...5d6 1
Kaiaermeg Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 Jeg hadde en MA som ble SA i desember, og når jeg var ferdig å blø og alt var ute, sa gynekologen min at vi bare kunne prøve å nytt om vi ønsket. Hun sa også at der er ingenting som tilsier at de som har hatt en SA har større sjanse for å få det gangen etterpå igjen Det er vell noen som venter pga. den psykiske belastningen, i tillegg til at de må kjenne seg fysisk klar også - noen bruker kanskje lenger tid på å lege seg enn andre.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #13 Skrevet 12. mars 2018 Legene vil gjerne vente til en mens for å ha en dato for siste menstruasjon/unnfangelse når du regner ut hvor langt man er på vei. Vi ble gravide 11 mnd. etter SA, selv om gynekologen sa sjansene ble størst den første syklusen. Anonymkode: 97e25...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå