Gå til innhold

Ferie med barn på lavbudsjett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor og hvordan reiser dere, og hvor mye penger regner dere med å bruke? 

Anonymkode: f45e2...a55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er budsjettet ditt da? 

Skrevet

Leie campingvogn?

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Hva med Polen eller Estland? 

AnonymBruker
Skrevet

Har to gutter på 7 og 9 år, vi var på en ukes telttur i fjor med stort hell, vi skal ut i telt i sommer også. Kostet oss noen få tusenlapper i bensin og mat.

Anonymkode: 194d8...7e9

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg ikke barn, men jeg synes camping, telt og hytter i Norge var kjempegøy som barn. :)

Det trenger ikke koste allverden. Telt og grille pølser på bål er gøy for barn.

Foreldre vil kanskje heller ha avslappende sydentur enn å kjøre landet rundt i timesvis, men ferie i Norge er gøy nok for barn under ti år. Kanskje tog? :) 

• Liker 1
Skrevet

En ting jeg husket på, jeg vokste opp på kysten på vestlandet, og vi hadde båt. Vi kunne ta båt ut til forskjellige ubebodde øyer. Spennende! Du må ha egen båt for å komme ut til dem. Og ingen bodde der. Kanskje noen gamle ruiner av gamle fiskevær. Kjempegøy for barn! :P 

Bortsett fra den gangen jeg svømte og en sel dukket opp to meter fra meg. Skvatt som faen og freaket ut. :overrasket:

Det fins vel større øyer i Norge også, kanskje ta ferge til dem og så leie hytte eller sove i telt? :)

En småstor øy å utforske hadde vært gøy for barn. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge, ditt nærmeste ferieland? Med telt (og helst godvær)?

DNT hyttetur?

https://www.oslofjorden.org/hytteoversikt/

Anonymkode: 3a836...386

Tenker jeg skal undersøke mere med turistforeningen. Har aldri vært på fjellet, men det finnes vel noen enkle veier (trygge?) for nybegynnere? Takk!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hadley skrev:

En ting jeg husket på, jeg vokste opp på kysten på vestlandet, og vi hadde båt. Vi kunne ta båt ut til forskjellige ubebodde øyer. Spennende! Du må ha egen båt for å komme ut til dem. Og ingen bodde der. Kanskje noen gamle ruiner av gamle fiskevær. Kjempegøy for barn! :P 

Bortsett fra den gangen jeg svømte og en sel dukket opp to meter fra meg. Skvatt som faen og freaket ut. :overrasket:

Det fins vel større øyer i Norge også, kanskje ta ferge til dem og så leie hytte eller sove i telt? :)

En småstor øy å utforske hadde vært gøy for barn. :)

Det hadde jeg såå lyst til som barn. Utforske en øy. Så det på barnetv. Tror til og med det bare var høytlesning fra en bok. Men det var ideen om opplevelsen som festet seg. Så heldig du var! Det må bli ferje på oss da. Jomfruland utenfor Kragerø? Kom gjerne med forslag :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har to gutter på 7 og 9 år, vi var på en ukes telttur i fjor med stort hell, vi skal ut i telt i sommer også. Kostet oss noen få tusenlapper i bensin og mat.

Anonymkode: 194d8...7e9

Dro dere på camping eller til skogs? :)

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var liten hadde ikke mor og far mye penger å rutte med, telttur var vi ute på, gjerne i sammenheng med Bø i sommerland :laugh: fantastiske minner om biltur med Melvin Trix kasset på i bilen som oppvarming til showet i parken! (Var på scenen med ham da jeg var liten!!! 🙀 Utrolig stort da :fnise:).

Har også reist en del på slike billighytter på campingplasser. Altså de hyttene som har senger, av og til en liten kokeplate. Men ikke noe eget bad. Det også funker fett, en fin opplevelse! Dog vi byttet gjerne på å ha billig og litt dyrere hytte (med bad for å få dysje). Men mange fine gode opplevelser på litt billigere ferier :laugh:

Anonymkode: 8763a...49a

AnonymBruker
Skrevet

Lei en billig hytte https://www.inatur.no, gjerne med kano, fiske, gå tur i skogen, spikke. Helst med dårlig dekning så en kan legge vekk telefoner og bare være sammen. Samme med telt eller bare hengekøyer hvis været er bra. DNT hyttene varierer veldig i pris. Syns det er dyrt på de betjene hyttene, må ofte kjøpe treretters middag. Vært på noen ubetjente hytter og det er mye billigere, men enklere hytter uten mat.

Anonymkode: b5449...c7e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle forslagene og nyttige linker! ☺

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 9.3.2018 den 9.23, AnonymBruker skrev:

Hvor og hvordan reiser dere, og hvor mye penger regner dere med å bruke? 

Har reist slik, dersom du ønsker mer info, gi en lyd.

Alt er gjort etter et rimelig budsjett, med untak av Barcelona. Jeg bestiller billige flybiletter tidligst mulig.

Paris- Fly

Kiel- Tog, Båt

Barcelona- Fly

Gran Canaria- Fly

Kristiansand dyrepark- Tog

Danmark- Båt&Tog

Mallorca- Fly

Murcia- Fly

Oslo- Tog

Anonymkode: 7ecd4...1cd

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har reist slik, dersom du ønsker mer info, gi en lyd.

Alt er gjort etter et rimelig budsjett, med untak av Barcelona. Jeg bestiller billige flybiletter tidligst mulig.

Paris- Fly

Kiel- Tog, Båt

Barcelona- Fly

Gran Canaria- Fly

Kristiansand dyrepark- Tog

Danmark- Båt&Tog

Mallorca- Fly

Murcia- Fly

Oslo- Tog

Må legge til at Norge er det dyreste landet jeg reiser i, har mange tips å dele, men vet ikke helt hva dere ser etter& pris.

Har fått Paris til 6000, fly for to og hotell i en uke. ( Trygt, sentralt med vanlig standard ) Disneyland koster litt for inngang da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...