Gå til innhold

Få likes, hvorfor? Rett og alett uintressant?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen får likes i hytt og pine, mens enda jeg noen ganger legger ut bedre bilder, så får jeg maks 11 likes. Jeg har brukt instagram i snart 2 år, og alle andre får sånn minimum 80 likes. Men hos meg går det virkelig tregt. Jeg har blitt flinkere med farge, lys, redigering av bilde hvis det trengs (for å få det til å se mer ekte ut), og ja... det ksn være bilde tatt i utlandet ved en severdighet eller hva som helst. Men så får venninna mi over 100 likes på en kjedelig selfie.... hva er det som gjør dette? Føler det er en slags forbannelse over meg. Jeg har slitt sosialt hele livet og. Men dette har forbedret seg veldig, men nå hat jeg bsre vært enormt sur i det siste. Igjen...

Dere synes sikkert det er teit å henge seg opp i dette, men litt slik er det for oss yngre (er i 20 årene). Some er en stor del av livet vårt, og det gjør faktisk noe med selvbildet mitt at andre (som vanlig) får så mye mer oppmerksomhet...

Anonymkode: 4f764...145

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et eksempel kan være, hvi jeg har vært i Paris, tatt fine bilder, eller andre tar bilder av meg, og jeg legger det ut, god kvalitet...så går likesene tregt.

mens venninna mi tar en kjedelig selfie i speilet på badet, og får over 100.

er heller ikke så gøy at han jeg liker , liker bildene hennes og overser mine totalt .

Skrevet

Hun har vel flere følgere enn deg da, og når ut til flere.

• Liker 4
Skrevet

Hun har sikkert flere aktive følgere.

Men: kan du ikke bare slette den, og leve livet videre? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, har ingenting med å være aktiv bruker, men å være pupulær og ha masse venner, og det spiller ingen rolle hvilken alder man blir lei seg når du ser på facebook at en venn for 100 burdag hilsener og du får 10..

Anonymkode: 2ab9d...6ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt, har ingenting med å være aktiv bruker, men å være pupulær og ha masse venner, og det spiller ingen rolle hvilken alder man blir lei seg når du ser på facebook at en venn for 100 burdag hilsener og du får 10..

Pg det er folk med like mange venner og følgere enn meg, kjipt men sånn er livet..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hun har sikkert flere aktive følgere.

Men: kan du ikke bare slette den, og leve livet videre? 

Slette den? Hva den? Instagramen? Nei... og det er litt ljedelig åmåtte slette den fordi du vil skjule at du har få likes hele tiden

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slette den? Hva den? Instagramen? Nei... og det er litt ljedelig åmåtte slette den fordi du vil skjule at du har få likes hele tiden

Då må bare kommer over det at hun er mer poulær,

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mente å slette Instagram. Ikke for å skjule at du har få likes, men for å slutte å stresse med det. Nei, det er faktisk ikke alle i 20-årene som synes Instagram er viktig eller som i det hele tatt bruker det. Går fint an å leve uten...

• Liker 13
Skrevet

Forresten, liker DU andre sine bilder? Hvis du ikke gjør får du ofte ikke noe tilbake.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis det går lang tid uten at et bilde får likes, så er det ingen som liker heller, fordi de tenker at ingen andre likte bildet. Og da skal ikke de gjøre det heller.

og så er jeg redd for at dette skal være turn off , for han jeg liker. Han har et par hundre følgere mer enn meg... men han får minst 40 likes da. Det er veldig overfladisk at some skal bestemme om du er aktuell som date eller ikke, men jeg er faktisk redd at han skal synes det er turn off. For man er vel ganske upopulær om man bare får sånn 15 likes, stort sett . Får 30 ca, for det meste...men da skal bilde være veldig bra og. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Forresten, liker DU andre sine bilder? Hvis du ikke gjør får du ofte ikke noe tilbake.

Jada jeg gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja, mente å slette Instagram. Ikke for å skjule at du har få likes, men for å slutte å stresse med det. Nei, det er faktisk ikke alle i 20-årene som synes Instagram er viktig eller som i det hele tatt bruker det. Går fint an å leve uten...

men fortsatt mange, det ser man på trådene som dukker opp til tider her på kg, hvorfor skal vi late som det ikke er sant?

Men jeg er enig at hvis det man plages av liksene for mye er det bedre å slettet kontoenm

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis det går lang tid uten at et bilde får likes, så er det ingen som liker heller, fordi de tenker at ingen andre likte bildet. Og da skal ikke de gjøre det heller.

og så er jeg redd for at dette skal være turn off , for han jeg liker. Han har et par hundre følgere mer enn meg... men han får minst 40 likes da. Det er veldig overfladisk at some skal bestemme om du er aktuell som date eller ikke, men jeg er faktisk redd at han skal synes det er turn off. For man er vel ganske upopulær om man bare får sånn 15 likes, stort sett . Får 30 ca, for det meste...men da skal bilde være veldig bra og. 

Ok, nå skjønner jeg hva lsags tråd dette her ... :)

• Liker 3
Skrevet

hun har vel flere av de følgerene som er aktive på "like for like/follow for follow" greia... ikke at de ikke er "ekte" folk som hun kjenner.. men at hun har mange insta-venner som slavisk liker alt alle legger ut.

eller så må man være populær, en type person andre er misunnte på. 

Eller så må man være veldig flink med captions og hashtags og peile seg inn på en viss demografi.. det innebærer også at du må følge en drøss med profiler til å begynne med for å få deres oppmerksomhet.

Jeg kan love deg at for de aller fleste som får masse likes (hundretalls) så jobber de mye for det. De fisker etter follows og likes, men så sletter de egne kommentarer eller unfollower sånn at det skal se ut som at de er mer ettertrakta enn hva de er faktisk er og at de ikke bruker like mye tid på andre folk som de egentlig gjør. Det er en falsk verden

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Henger du på Instagram, bare for å få flest mulig sånne "likes" på bildene dine?

Anonymkode: 79848...133

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tragisk

Anonymkode: 149ce...4dd

• Liker 3
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke tilhører "likes-generasjonen" og at jeg slapp vokse opp med denne problemstillingen. 

Studier viser nemlig at mangelen på likes kan hos den yngre garde føre til psykisk lidelse. De er som porselen

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det tar det mye energi så ville jeg bare ha slettet Instagram kontoen. 

Anonymkode: f5a4e...62b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det tar det mye energi så ville jeg bare ha slettet Instagram kontoen. 

Anonymkode: f5a4e...62b

enig

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...