Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere det? Har dere ikke samvittighet?

Jeg spør fordi det nettopp har kommet en ung, hyggelig jente på jobben, og enkelte kollegaer baksnakker henne, behandler henne som luft og sender stygge blikk. Jeg skjønner ikke hvordan voksne mennesker klarer å oppføre seg sånn, og vet ikke hva jeg kan gjøre for å få de til å stoppe heller.

Anonymkode: 9a461...86d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alltid hyggelig mot folk på jobben. Men jeg blir frustrert når folk er så negative til baksnakking. 99% av oss gjør det, noen vet ikke engang at de gjør det. Jeg jobber i et kvinnedominerende yrke med høyt arbeidspress. Klarer ikke en av kollegene mine jobben sin, så går dette utover meg og de jeg skal passe på. For å få utløp for frustrasjon, snakker man med en nøytral tredjepart. Dette er også for å skåne den det gjelder og å unngå dårlig stemning og konfrontasjoner. Alle er tilsynelatende imot det, og alle gjør det! La oss for en gang skyld være ærlige.

Når det et sagt, må man la nye få være nye. De må læres opp, og bli tilgitt feil. Det kan ikke forventes at de skal fungere 100% i jobben fra dag én. Man er i en ekstremt sårbar situasjon, alt er nytt og man kjenner ingen. Å latterliggjøre og da baksnakke personen er lite produktivt for hans/hennes utvikling i jobben. 

Hva gjør du? Sier du ifra til dem at det ikke er greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...