AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Jeg er ferdig med min bachelor i juni og ønsker å søke jobb som veileder/saksbehandler på NAV eller tiltaksbedrifter. Dere som har en av disse stillingene, har dere egen jobbmobil som dere har fått av jobben? I enkelte tilfeller må man jo gi ut mobilnummer og vil ikke at folk skal ringe meg i tide og utide privat. Har dere foresten hemmelig privatnummer? Tenker hvis brukere får avslag så står det vel hvem som har behandlet søknaden og enkelte brukere kan søke opp mit navn og ringe/sende melding. Anonymkode: 310f5...01d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Hei, Jeg jobber som jobbveileder i en tiltaksbedrift. Hva mener du med at arbeidssøkeren kan få avslag? Jeg hjelper arbeidssøkere ut i jobb og vurderer deres arbeidsevne. Samarbeider tett med NAV, arbeidsgiver og evt. behandlere. Har fått jobbtelefon. Bruker samme telefon både på jobb og privat. Det er mest prakrisk syns jeg (er mye ute og farter og besøker bedrifter så kan ikke la jobbtlf bare ligge på kontoret). Andre kolleger har valgt å ha egen jobbtlf som de kun bruker på arbeid. Så dette er valgfritt. Har aldri opplevd telefonterror eller hørt om kolleger som blir utsatt for det. Når mine arbeidssøkere har sendt sms på helg/kveld så ber jeg dem vennlig om å sende meg en mail eller ta kontakt i arbeidstiden og det har gått helt fint. Lykke til med jobbsøk! Anonymkode: 4c55e...42e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Ups. Ser nå at du også vurderer å jobbe i NAV. Da forstår jeg godt dine bekymringer ihht. avslag og at du vil skille mellom jobbtelefon og privattelefon! Det kan nok være fornuftig. Anonymkode: 4c55e...42e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Jobber i NAV arbeid og ytelser. Vi har ikke jobbtelefon og skal aldri gi ut Nr, verken til fasttelefonen på jobb eller privat mobil, til bruker. Har hemmelig privatnummer grunnet det du nevner med navn på avslag. Vil tro det samme gjelder om man jobber på lokalkontor. Anonymkode: e8c2f...614
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i NAV arbeid og ytelser. Vi har ikke jobbtelefon og skal aldri gi ut Nr, verken til fasttelefonen på jobb eller privat mobil, til bruker. Har hemmelig privatnummer grunnet det du nevner med navn på avslag. Vil tro det samme gjelder om man jobber på lokalkontor. Anonymkode: e8c2f...614 Tusen takk for svar. Anonymkode: 310f5...01d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg jobber som jobbveileder i en tiltaksbedrift. Hva mener du med at arbeidssøkeren kan få avslag? Jeg hjelper arbeidssøkere ut i jobb og vurderer deres arbeidsevne. Samarbeider tett med NAV, arbeidsgiver og evt. behandlere. Har fått jobbtelefon. Bruker samme telefon både på jobb og privat. Det er mest prakrisk syns jeg (er mye ute og farter og besøker bedrifter så kan ikke la jobbtlf bare ligge på kontoret). Andre kolleger har valgt å ha egen jobbtlf som de kun bruker på arbeid. Så dette er valgfritt. Har aldri opplevd telefonterror eller hørt om kolleger som blir utsatt for det. Når mine arbeidssøkere har sendt sms på helg/kveld så ber jeg dem vennlig om å sende meg en mail eller ta kontakt i arbeidstiden og det har gått helt fint. Lykke til med jobbsøk! Anonymkode: 4c55e...42e Takk Anonymkode: 310f5...01d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 Et godt utgangspunkt for å jobbe i slike bedrifter er vel å ikke demonisere de du skal hjelpe. Anonymkode: 24c9e...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et godt utgangspunkt for å jobbe i slike bedrifter er vel å ikke demonisere de du skal hjelpe. Anonymkode: 24c9e...2f9 Hva mener du? Anonymkode: 310f5...01d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du? Anonymkode: 310f5...01d Du skriver at du vil jobbe som veileder i blant annet tiltaksbedrifter, men du vil ikke at de du skal veilede/hjelpe ut i en jobb skal ringe deg i tide og utide privat. Det er fullt forståelig, men samtidig så lurer jeg på hva som får deg til å tro at de på tiltak kommer til år ringe til alle døgnets tider? At man har behov for hjelp til å komme i jobb betyr ikke at man ikke har vett og forstand på plass eller orstår at kontakten er formell slik at man ikke ringer og sender meldinger når som helst. Folk kan ha høy utdannelse eller lang arbeidserfaring, men av ulike grunner havne på "tiltak". Anonymkode: 24c9e...2f9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #10 Skrevet 9. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver at du vil jobbe som veileder i blant annet tiltaksbedrifter, men du vil ikke at de du skal veilede/hjelpe ut i en jobb skal ringe deg i tide og utide privat. Det er fullt forståelig, men samtidig så lurer jeg på hva som får deg til å tro at de på tiltak kommer til år ringe til alle døgnets tider? At man har behov for hjelp til å komme i jobb betyr ikke at man ikke har vett og forstand på plass eller orstår at kontakten er formell slik at man ikke ringer og sender meldinger når som helst. Folk kan ha høy utdannelse eller lang arbeidserfaring, men av ulike grunner havne på "tiltak". Anonymkode: 24c9e...2f9 Ser at det kanskje kan misforståes. Jeg har ingen problemer med at enkelte kontakter meg utenfor arbeidstiden en gang i blant. Men samtidig så ønsker jeg å skille jobb og fritid. Som en skriver lenger opp her så mottar vedkommende meldinger på ettermiddagen og i helgene. Jeg tenker mer på at hvis jeg jobber som saksbehandler og må gi noen avslag så kan man søke opp navnet mitt og kontakte meg. En annen skriver også at vedkommende har hemmelig nummer. Jeg vet godt at det er et mangfold av folk som søker ytelser i fra NAV og er i tiltak. Jeg er selv en av de. Går på AAP og har vært i diverse tiltak selv. Anonymkode: 310f5...01d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #11 Skrevet 9. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig med min bachelor i juni og ønsker å søke jobb som veileder/saksbehandler på NAV eller tiltaksbedrifter. Dere som har en av disse stillingene, har dere egen jobbmobil som dere har fått av jobben? I enkelte tilfeller må man jo gi ut mobilnummer og vil ikke at folk skal ringe meg i tide og utide privat. Har dere foresten hemmelig privatnummer? Tenker hvis brukere får avslag så står det vel hvem som har behandlet søknaden og enkelte brukere kan søke opp mit navn og ringe/sende melding. Anonymkode: 310f5...01d Jobber du på nav sosial/tiltak så får du egen jobbmobil. Det er helt uaktuelt at folk skal ringe deg utenom arbeidstid og på privat mob, det kan skje, men oftest skjer det ikke Og jobbmobilen blir igjen på jobben når du drar for dagen Anonymkode: a832b...de7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #12 Skrevet 9. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Du skriver at du vil jobbe som veileder i blant annet tiltaksbedrifter, men du vil ikke at de du skal veilede/hjelpe ut i en jobb skal ringe deg i tide og utide privat. Det er fullt forståelig, men samtidig så lurer jeg på hva som får deg til å tro at de på tiltak kommer til år ringe til alle døgnets tider? At man har behov for hjelp til å komme i jobb betyr ikke at man ikke har vett og forstand på plass eller orstår at kontakten er formell slik at man ikke ringer og sender meldinger når som helst. Folk kan ha høy utdannelse eller lang arbeidserfaring, men av ulike grunner havne på "tiltak". Anonymkode: 24c9e...2f9 Hvem er det som søker typisk jobber på nav da? Unge jenter, gjerne med 3 årig vernepleierutdanning uten noen jobberfaring, så jeg ville ikke hatt for store forventninger til deres forståelse for klienter på nav. Den største utfordringen er ikke at en vanskeligerestilt narkoman begynner å ringe deg på fritiden, men at du ikke kan utrette noe for en stakkarsstilt høyt utdannet og oppegående person som lett kunne tatt jobben din fra deg basert på deres egen arbeidserfaring og kompetanse. Anonymkode: 5d304...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå