Kvalitet Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Sist helg var vi invitert til min søsters familie for å feire bursdagen til deres barn. Siden vi pleier å servere middag i familieselskap i vår familie skreiv jeg en SMS til søsteren min og spurte om det ble servert mat i bursdagen eller om vi skulle spise før vi kom. Hun svarte med at det var nok greit å spise før vi kom. Så vi gjorde før vi gikk da selskapet skulle være litt utpå ettermiddagen. Da vi kom ble det servert full middag. Jeg nevte det for søster, men hun svarte bare kort at hun hadde ombestemt seg.... Kjenner jeg reagerte litt, hva tenker dere?
Alvario Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Alt en skal reagere på 😬 Da fikk dere blitt gode og mette denne dagen.. 13
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Hun glemte sikkert bare å si fra om at hun hadde ombestemt seg, siden hun hadde mye å styre med i forhold til bursdagen. Anonymkode: f4a55...4d9 1
Arkana Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 Du overreagerer. Hun kunne sikkert sagt i fra, men det er lett å glemme sånt. Ingen stor sak. 1
GammelKaktus Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 Jeg ser ikke helt problemet jeg. Ikke noe å tenke på, som noen over sa, da ble dere iallfall mette den dagen. 1
Biloba Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 Barnebursdag er ganske uformelt, så jeg synes det er greit å ikke ringe rundt ved endringer i menyen. La det gå☺ 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 Ser ikke helt hva du reagerte på. Om du trodde du ble bedt på kaffe og kaker og det viste seg å være et rent middagsselskap, så kan jeg forstå at det er ubehagelig. Anonymkode: 11ce2...c07
The Kitten Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 Hun kunne ha gitt dere beskjed om det, men hun glemte det nok bare i farten.
Kvalitet Skrevet 10. mars 2018 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2018 Reagerte på at jeg (etter eget spørsmål ) fikk til svar at jeg burde spise før vi kom. Da selskapet var søndag ettermiddag var det naturlig for oss å spise middag rett før. Når det da likvel blir servert middag hadde det værtnatulig å sende SMS om endringer. Menyen må ha vært bestem på lørdagen før for de har jo måttet handle inn. Vi var 6 stykk gjester, (3 familier) så det var vell ikke sånn til bry å sende en melding.
Vera Vinge Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 Ja, hun kunne sendt melding. Men det har også skjedd meg at jeg bare skulle ordne litt snacks til venninnekveld og sagt fra om det, og så ballet det hele på seg til fullt tapasbord. Jeg syns det er verre når det er motsatt. Altså, jeg skjønner ikke de som inviterer til bursdag med en del reisevei for gjestene og så serverer de kun et lite kakestykke til hver. Særlig hvis det er i naturlig middagstid, og man har antatt at det er matservering. Eller når er spesifikt invitert på lunsj midt i lunsjtid, og så er det ikke mat før flere timer senere. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 Dette er vel da ikke noe å henge seg opp i. Du spurte, fikk beskjed om å spise, søsteren din ombestemte seg og lagde mat. Jeg syns ikke det er noen big deal. Hun hadde vel nok å gjøre med bursdagen og glemte seg bort Anonymkode: 34408...d93 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 Selvfølgelig skjønner jeg hvorfor du reagere! Helt tragisk at hun sa spis før du komme så servere hun full middag. Gjør samme med henne neste gang - "velkommen til kake og kaffe for å feire Ingrids bursdag" så serverer du 5 retter med vinpakke til. lol. Anonymkode: 167ad...104 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #14 Skrevet 10. mars 2018 18 hours ago, Arkana said: Du overreagerer. Hun kunne sikkert sagt i fra, men det er lett å glemme sånt. Ingen stor sak. Dette er dagens generasjon i ett nøtteskall. Når du ber folk til deg så tenker du litt lengre enn nesen. Ber du folk til bursdag og har bestemt å lage mat skal du faktisk ringe og si ifra til gjestene! Hun har nok gitt samme beskjed til andre, at de er bedt til middag, ellers ville ALLE ha blitt for mett å spise en full middag på nytt. Merkelig generasjon dette. Anonymkode: 167ad...104 2
Arkana Skrevet 10. mars 2018 #15 Skrevet 10. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er dagens generasjon i ett nøtteskall. Når du ber folk til deg så tenker du litt lengre enn nesen. Ber du folk til bursdag og har bestemt å lage mat skal du faktisk ringe og si ifra til gjestene! Hun har nok gitt samme beskjed til andre, at de er bedt til middag, ellers ville ALLE ha blitt for mett å spise en full middag på nytt. Merkelig generasjon dette. Anonymkode: 167ad...104 Vet ikke hvorfor du siterte meg der? JEG ville sendt en rask melding og sagt i fra, men jeg synes likevel man overreagerer om man ikke har fått beskjed. Og så synes jeg det er veldig rart at du vet at alle andre enn TS har fått beskjed.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #16 Skrevet 11. mars 2018 On 9.3.2018 at 8:22 PM, Arkana said: Du overreagerer. Hun kunne sikkert sagt i fra, men det er lett å glemme sånt. Ingen stor sak. enig Anonymkode: 8ffbe...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå