Gå til innhold

Hva sier DERE?

Hvordan uttaler du ordet "Homeopat"?  

1. 1. Hvordan uttaler du ordet "Homeopat"?

• Homeopat
      35
    • Homopat
      15
    • Hømopat
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva sier dere...? Vet det er forskjellige uttalelser på dette, så jeg lurer på hva som er mest brukt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Homopat. Har tenkt over det sjølv og veit det er feil....men seier ordet så sjeldan!

Skrevet
Homopat. Har tenkt over det sjølv og veit det er feil....men seier ordet så sjeldan!

samme her

Skrevet

Ingen av delene. Det heter faktisk homøopat.

Skrevet

Jeg sier homøopat...

Så... ingen av alternativene...

Skrevet

Homeopat - det skrives slik og uttales slik :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det heter homøopat, og jeg sier homeopat.

Skrevet

Gjør et søk på kvasir og du ser at sentrale forbund og diverse, kaller og sier det med E.

Skrevet
Homeopat - det skrives slik og uttales slik  :wink:

Enig! Jeg sier det samme... Mens min samboer sier hømopat... Og foreldrene hans og så videre. Han har visst aldri hørt noen si homeopet! :o

Skrevet
Gjør et søk på kvasir og du ser at sentrale forbund og diverse, kaller og sier det med E.

Og hvis du tar en titt i en ordbok ser du at det heter homøopat, og det er det som er korrekt, ikke hva folk måtte finne på å skrive på nettet. At folk som driver med dette ikke kan skrive det riktig en gang er egentlig en skam. Forøvrig ser jeg at Homøopatisk Fagforum skriver det helt korrekt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ifølge ordbok:

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

homøopat homøo|pa´t m1 person som driver homøopati

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'homeopat' i bokmålsdatabasen.

Skrevet

Takk! jeg trodde det var med ø og så det tidligere at det ble skrevet med E - så jeg endret det. For jeg synes sånne feil er så teite... men da har jeg virkelig lært noe i dag også i tillegg å ha hatt rett hele tiden...

Neste gang jeg finnner på å lære noe skal jeg jammen meg sjekke litt bedre :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...