AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #41 Del Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, Aurora** skrev: Hvorfor spør hun om 1000 kr når regningen er på 800?! Synes det var frekt hun spurte og hadde sagt nei har ikke mulighet. Jeg er veldig skeptisk til å låne andre penger. Hvert fall en så stor sum. Jeg har vært dumsnill og lånt folk penger tidligere. Har jeg fått pengene tilbake? Nei! Regningen er på 8000 men. Anonymkode: e6017...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #42 Del Skrevet 9. mars 2018 3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvordan får du betalt for å spisegrønnsaker? Forstår du ikke hva jeg mente.Som regel så har man mat i skap eller fryser. Hvis man tenker så kan det bli et godt måltid. Skapene å frysene er neppe helt tomme bare konto er tom. Anonymkode: 4d07e...b94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora** Skrevet 9. mars 2018 #43 Del Skrevet 9. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regningen er på 8000 men. Anonymkode: e6017...52b Ok leste feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 9. mars 2018 #44 Del Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forstår du ikke hva jeg mente.Som regel så har man mat i skap eller fryser. Hvis man tenker så kan det bli et godt måltid. Skapene å frysene er neppe helt tomme bare konto er tom. Anonymkode: 4d07e...b94 Jeg har spist på veganplasser og de er faen ikke billige. I kjøleskapet har jeg vin, øl og ost. I skapet har jeg gatorade, sovepiller og vitamiener. Ingen av disse er billige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #45 Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg har spist på veganplasser og de er faen ikke billige. I kjøleskapet har jeg vin, øl og ost. I skapet har jeg gatorade, sovepiller og vitamiener. Ingen av disse er billige... Dem er da ikke ute å spiser.Dem har bestandig mat i fryser skap og hun får penger på mandag. Anonymkode: 4d07e...b94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #46 Del Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dem er da ikke ute å spiser.Dem har bestandig mat i fryser skap og hun får penger på mandag. Anonymkode: 4d07e...b94 Så hun skulle låne 1000 kr i 2 dager... Anonymkode: b14d8...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #47 Del Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dem er da ikke ute å spiser.Dem har bestandig mat i fryser skap og hun får penger på mandag. Anonymkode: 4d07e...b94 Om du betaler en regning i dag eller på mandag har det samme virkning. Anonymkode: 4d07e...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #48 Del Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hun skulle låne 1000 kr i 2 dager... Anonymkode: b14d8...5f3 Ja.. Anonymkode: 4d07e...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #49 Del Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hun skulle låne 1000 kr i 2 dager... Anonymkode: b14d8...5f3 "3 dager Anonymkode: b14d8...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #50 Del Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja.. Anonymkode: 4d07e...b94 javel.. Anonymkode: b14d8...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 9. mars 2018 #51 Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dem er da ikke ute å spiser.Dem har bestandig mat i fryser skap og hun får penger på mandag. Anonymkode: 4d07e...b94 Er det et vanlig problem at folk ikke får tak i mat? Hvis jeg er sulten og blakk kan jeg jo bare besøke noen slektninger... Eller dra på jobben og spise mat. Hva trenger hun 1000 kroner til? og kan hun ikke bare bruke kredittkort? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #52 Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Er det et vanlig problem at folk ikke får tak i mat? Hvis jeg er sulten og blakk kan jeg jo bare besøke noen slektninger... Eller dra på jobben og spise mat. Hva trenger hun 1000 kroner til? og kan hun ikke bare bruke kredittkort? Del betaling på en regning på 8000kr Anonymkode: b14d8...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #53 Del Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "3 dager Anonymkode: b14d8...5f3 Ja blir 3 dager .Fredag jo.😨 Anonymkode: 4d07e...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 9. mars 2018 #54 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hun skulle låne 1000 kr i 2 dager... Anonymkode: b14d8...5f3 Til tilfeller hvor man venter penger inn etter kort tid, har man buffer eller kredittkort. Har man ingen av delene på tross av grei inntekt, er økonomistyringen såpass på styr at jeg ikke ville tatt sjansen på å låne bort penger jeg ikke hadde råd til å miste. Som venninne er man ikke nødvendigvis den høyest prioriterte kreditoren i den grad gjeld prioriteres i det hele tatt. Endret 9. mars 2018 av Hactar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #55 Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, Hactar skrev: Til slike tilfeller hvor man venter penger inn etter kort tid, har man buffer eller kredittkort. Har man ingen av delene på tross av grei inntekt, er økonomistyringen såpass på styr at jeg ikke ville tatt sjansen på å låne bort penger jeg ikke hadde råd til å miste. Som venninne er man ikke nødvendigvis den høyest prioriterte kreditoren i den grad gjeld prioriteres i det hele tatt. Så lite tillit dere har til venninner.. Anonymkode: b14d8...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #56 Del Skrevet 9. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lite tillit dere har til venninner.. Anonymkode: b14d8...5f3 Faktisk så var den regningen på grunn av sønnen på 18 år lånte lokal dirv. Dem bestilte det sånn at han kunne få mange venner å feste. Anonymkode: 4d07e...b94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 9. mars 2018 #57 Del Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så lite tillit dere har til venninner.. Anonymkode: b14d8...5f3 Jeg har tillit til venninnene mine, jeg, men de gjør ikke slike idiotiske disposisjoner som denne venninna gjør og spør meg etter penger til å ordne opp. Vi lånte hverandre penger i studietida da økonomien var uforutsigbar og trang, men etter vi etablerte oss klarer vi hverdagsøkonomien selv. Kriser blir noe annet, men her har venninna tydeligvis enten blåst alt hun har av buffere og kreditt på ferietur, eller så prøver hun seg på en spansk en. Uansett trenger hun å lære ta ansvar for økonomien sin selv, så hun sørger for å ha penger lagt av til den dagen en ekte krise oppstår. Kall det voksenopplæring, om du vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #58 Del Skrevet 9. mars 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faktisk så var den regningen på grunn av sønnen på 18 år lånte lokal dirv. Dem bestilte det sånn at han kunne få mange venner å feste. Anonymkode: 4d07e...b94 Faktisk så lånte dem dette lokale i desember. ....Dem visste i 3 mnd om denne regningen. Hun snakket mye om den for ca 1 mnd Før Sydentur danskebåten å nye klær. Anonymkode: 4d07e...b94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JeSuisLouise Skrevet 9. mars 2018 #59 Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg hadde lett hjulpet en venninne om hun ikke hadde råd til mat f.eks, etter en kriseregning (type tannlege, vannlekkasje osv). Men en syden-tur, da har man jo prioritert helt feil! Det er frekt, jeg hadde aldri spurt noen om å låne penger etter å ha bestilt tur. Jeg måtte betale depositum til en syden-tur selv her om dagen, som gjør at ting er litt trangt,men jeg har heldigvis både kredittkort og sparekonto. Også må man jo kanskje droppe å prioritere shopping,uteliv etc en periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. mars 2018 #60 Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg kunne ha spurt en venninne om å låne meg penger, men ikke rett etter å ha bestilt en ferietur. Hadde en venninne spurt meg om å låne hadde jeg bare lånt vekk penger som jeg visste det hadde vært greit å miste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå