Gå til innhold

Venninna mi vil låne 1000kr .Har nettopp bestilt syden reise.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en artig å søt venninne hun og mannen har ca. 45000 kr utbetalt  samlet i mnd.

Hun bestilte for ca. 2 uker Syden tur til 25000kr.

Så ringer hun meg i dag å spør om å få låne 1000 kr fordi dem måte betale en regning på 8000.

Jeg er en alene mor som har mange utgifter å har bare en inntekt.

Er dette frekt av henne å spørre om å få låne av meg?

Jeg ble veldig overrasket fordi jeg ville heller spist grønnsaker i 5 dager enn å spurte venner av meg.

Anonymkode: 4d07e...b94

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Øh. Snakk om å prioritere. Jeg hadde nok ikke lånt bort så mye da jeg har dårlig råd selv. De får utsette regningen eller få den delt opp i to hvis de hår så dårlig råd. 

Anonymkode: e6017...52b

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er frekt av henne å spørre. Jeg syns ikke du skal låne henne de pengene, for du har nok utgifter selv. Si at du dessverre ikke har mulighet til å låne de pengene. Med hennes prioriteringer er det ikke sikkert du får dem tilbake engang

Anonymkode: b67b6...ddf

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer ikke til å låne bort. Jeg sa

til henne at jeg må ha disse pengene til min famille.

Faktisk viste dem at demme regning skulle komme du nevnte det for ca 1 mnd siden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde uten problemer sagt nei. Når det prioriteres sånn hadde jeg tvilt på om jeg noen gang ville se de pengene igjen.

Anonymkode: a8c55...515

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er ikke frekt, det betyr at hun stoler på deg, og har man mulighet synes jeg man burde å låne, man stiller opp for venner, og neste gang stiller de opp for deg.

Anonymkode: 384cb...56a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har råd til en sydentur til 25k, da har man råd til de 1000kr ho spør om å låne fra deg også. For en tullete prioritering. Selvfølgelig skal du ikke låne henne noe.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, hater å bli spurt om sånt. Er så dritt å låne bort penger. Det var sikkert ikke frekt ment fra hennes side, men ubetenksomt er det jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke frekt, det betyr at hun stoler på deg, og har man mulighet synes jeg man burde å låne, man stiller opp for venner, og neste gang stiller de opp for deg.

e3nig

Anonymkode: b14d8...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er frekt å spørre en alenemor om å låne en tusenlapp når man selv sitter godt i det økonomisk. Har man et snev av sosiale antenner så skjønner man det. Hadde det vært en krisesituasjon så kan man spørre, men til en regning man vet kommer etter man attpåtil har bestilt en dyr reise? Jo, det er frekt. 

Anonymkode: 53075...85a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare sagt beklager men har såvidt så jeg greier meg selv.  Man trenger ikke si mer enn det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er frekt å spørre en alenemor om å låne en tusenlapp når man selv sitter godt i det økonomisk. Har man et snev av sosiale antenner så skjønner man det. Hadde det vært en krisesituasjon så kan man spørre, men til en regning man vet kommer etter man attpåtil har bestilt en dyr reise? Jo, det er frekt. 

Nei, ikke om man betaler innen en uke eller to.

Men man kan jo velge å blir fornærmet over at man bli spyrt om hjelp..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde vært mer redd for å aldri se de pengene igjen når de viser så dårlig økonomisk sans.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært mer redd for å aldri se de pengene igjen når de viser så dårlig økonomisk sans.

Jave, jeg hadde vært villig til å de en sjans, og vist dette er gode venner burde vel ts vite det?

Om de pleier å låne og/eller ikke betaler tilbake eller betaler sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en artig å søt venninne hun og mannen har ca. 45000 kr utbetalt  samlet i mnd.

Hun bestilte for ca. 2 uker Syden tur til 25000kr.

Så ringer hun meg i dag å spør om å få låne 1000 kr fordi dem måte betale en regning på 8000.

Jeg er en alene mor som har mange utgifter å har bare en inntekt.

Er dette frekt av henne å spørre om å få låne av meg?

Jeg ble veldig overrasket fordi jeg ville heller spist grønnsaker i 5 dager enn å spurte venner av meg.

Om det er frekt av henne eller ikke å spørre om å få låne er irrelevant. 

Normalt sett låner man verken penger av venner eller låner penger til venner. Hva du ønsker å gjøre er din egen sak.

Anonymkode: 34e3c...d73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er frekt av henne eller ikke å spørre om å få låne er irrelevant. 

Normalt sett låner man verken penger av venner eller låner penger til venner. Hva du ønsker å gjøre er din egen sak.

Anonymkode: 34e3c...d73

Normalt for noen å stole på vennene sine og familiemeldemmene sine ;)

Hvis det ike har blitt bevist motsat dat..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jave, jeg hadde vært villig til å de en sjans, og vist dette er gode venner burde vel ts vite det?

Om de pleier å låne og/eller ikke betaler tilbake eller betaler sent.

Jeg hadde i alle fall hatt skamvett nok til å ikke bedt en venninne som er aleneforsørger om å få låne penger av henne (1000 kr er ganske mye for noen), men vi er vel alle forskjellige der. 

Særlig når jeg visste dette skyldtes min egne dårlige økonomiske styring. Jeg synes ikke det er å være en god venn å potensielt stille en venn i en vanskelig økonomisk situasjon, handler ikke om tillit. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde i alle fall hatt skamvett nok til å ikke bedt en venninne som er aleneforsørger om å få låne penger av henne (1000 kr er ganske mye for noen), men vi er vel alle forskjellige der. 

Særlig når jeg visste dette skyldtes min egne dårlige økonomiske styring. Jeg synes ikke det er å være en god venn å potensielt stille en venn i en vanskelig økonomisk situasjon, handler ikke om tillit. 

Vi vet ikke hele sitausjonen, som f eks hvor lenge de skulle låne penger, det kunne fint ha vært i to dager til lønning liksom..

Og om ts faktisk har råd til det og dette er kun en prinsip sak for henne.

Jeg for litt inntrykk av det..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde uten problemer sagt nei. Når det prioriteres sånn hadde jeg tvilt på om jeg noen gang ville se de pengene igjen.

Anonymkode: a8c55...515

hvorfor det? selv om man går litt over budsjett pga en bestilling så betyr ikke det at man lurer vennene sine av den grunn.

ei venninne låne 500 av meg fordi ho hadde brukt litt mer penger enn forventet på tur. gjorde ikke meg noe, jeg hadde råd tiul å låne dem bort og jeg stoler også på henne så pengene fikk jeg tilbake som avtalt, til tross for at det var hennes feil at ho var blakk.

Anonymkode: ed27b...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor det? selv om man går litt over budsjett pga en bestilling så betyr ikke det at man lurer vennene sine av den grunn.

ei venninne låne 500 av meg fordi ho hadde brukt litt mer penger enn forventet på tur. gjorde ikke meg noe, jeg hadde råd tiul å låne dem bort og jeg stoler også på henne så pengene fikk jeg tilbake som avtalt, til tross for at det var hennes feil at ho var blakk.

Anonymkode: ed27b...b6e

Ikke sant noen ganger kommer det uventet regninger-. Sikkert det som skjedde nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...