Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har fått tilbud om sommerjobb på Kiwi. Dette blir da min første jobb. Jeg er 18år og skal studere til høsten.

Noen her som jobber i Kiwi, og som vil fortelle litt om hverdagen? Jeg gruer meg veldig da jeg er redd for å ikke få til kassen, kundeservice, stresset, låsing, osv. Noen som har tips der?

Og hvordan er lønnen? Skriv gjerne ned positive og negative sider. Hva syns du var vanskelig?

Anonymkode: 6e6cb...88a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg erfaring fra Kiwi da, men Meny. En ting er hvertfall sikkert og det er at du kommer til å klare det helt fint. I tillegg er du 18 år og det er lurt å komme seg inn i arbeidsmarkedet nå slik at du får erfaring. 

Kasse er lett, det eneste utfordrende er å lære seg PLU-koder (koder på varer som ikke har strekkoder), men dette kommer av seg selv etterhvert, og dersom du ikke husker koden så er det lett å slå opp i vareregisteret. Dersom du ikke får til noe er du aldri alene på jobb og det er alltid noen å spørre. 

Stress vil det være fra tid til annen uansett, og kjipe kunder vil det også være, men man lærer seg å takle det og så lenge man er blid og hyggelig så kommer man langt i de fleste situasjoner. 

Låsing kommer du mest sannsynlig ikke til å gjøre med en gang du begynner likevel, så ville ikke stresset med det nå. En butikkjobb er for å være ærlig en jobb en hver idiot får til, så ikke noe å bekymre seg for. 

Jeg har 160 kr i timen og har jobbet på meny i fire år, så får man kveldstillegg og helgetillegg også, så det er ikke så alt for bra og heller ikke så alt for dårlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går så fint så! Kanskje det kan føre til deltidsjobb videre også? Har jobbet 5 år i Kiwi selv, veldig kurant som sommerjobb og deltidsjobb så lenge man er innstilt på at det blir litt ukurant arbeidstid med kveld og helg. Råder seg til å være ivrig i begynnelsen og villig til å ta ekstra vakter eller bytte vakter om noen ønsker det. Da blir du godt likt og sjansen er større for at andre vil bytte med deg senere. 

Rutiner og kassen kommer du fort inn i. Det er lett som en plett.

Anonymkode: 47c95...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Matbutikk er veldig hyggelig å jobbe i, og helt klart den mest "sosiale" jobben jeg har hatt med kollegaer. Dette er hvor jeg har hatt best arbeidsmiljø, hvor de menneskene jeg jobbet med fikk stor plass i livet mitt. Man har mange timer sammen, og du blir vant til å småprate med alle hele dagen. Fort blir jo ting veldig personlig. Dette skiller nok butikk fra butikk også. Jeg har møtt venner jeg har endt opp med å feire bursdager og nyttårsaftner der, jeg har til og med møtt en kjæreste der.

Følte meg veldig "hjemme" på jobb. 

Arbeidsoppgavene er enkle, og jeg ville heller vært bekymret for at det blir kjedelig etterhvert. Tiden kan gå sakte i matbutikk sammenlignet med andre steder. 

Anonymkode: 1e136...ecd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å gå kjempe fint! Er du usikker på noe, så spør du. Uansett hvor dumt du tenker at spørsmålet er. Du kommer til å få opplæring i alt, og er du usikker så er det bare å spørre kollegene dine om hjelp. 

Anonymkode: a02c9...266

Skrevet

Jeg elsker å jobbe i butikk, jobber nå som Renholder men det er i butikk jeg hører hjemme. På leiting etter butikkjobb:) Og som andre skriver over her, det er alltid en person til på jobb, bruk sladrelista i kassa til å huske evt koder, navn på varen. Du får opplæring.

Skrevet

Det kommer til å gå helt fint. Ingen forventer at du skal kunne alt første dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du oppegående nok til å studere, så klarer du en butikkjobb også ;)

Anonymkode: db051...3de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...