Gå til innhold

Nachspiel mandags morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er min samboer og jeg kravstore og unormale som klager på naboene over oss når de har etterpåfest mellom kl tre og sju på mandags morgen?

Etter at dette har gjentatt seg ganske ofte i det siste ønsker vi å klage til huseier. Hvordan bør vi gjøre dette for ikke å skape konflikt med naboene?

Noen som kan henvise til regelverk vi kan vise til som vil støtte vår sak? Gjelder Oslo, sentrumsområdet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det skal være ro fra 23-06 (eller noe liknende natt til en arbeidsdag), så enkelt er det i grunn.

Skrevet

Bor det tilfeldigvis mennesker som jobber i utelivsbransjen der? Søndag og mandag var de store festdagene da jeg var i den bransjen, og det var sikkert noen naboer som ikke var helt fornøyde ;)

Dersom det er høy musikk eller "fylleskrål" sånn at det forstyrrer nattesøvnen synes jeg godt dere kan klage, man skal ha mulighet til å hvile natt til en hverdag. Hadde det vært natt til lørdag ville jeg vært litt mer liberal, men ikke ut over alle grenser. Dempet musikk og det at man hører at folk er våkne må være greit uansett tid på døgnet synes jeg, men jeg regner med at det ikke er noe sånn som er problemet.

Skrevet

har dere prøvd å prate med de?

Om dere har det, og de ikke har skjærpet seg så send klage til huseieren!

Skrevet

Hva med å gå ned og si ifra? :o

Hvis du er opptatt av å skape minst mulig konflikt, foreslår jeg at du prater med naboen selv før du sender brev til huseier. Det er igrunnen mye mer konfliktskapende at naboe plutselig får brev fra huseier om at dere har klaget.

Det kan faktisk hende at de ikke er kalr over at det er så lytt i leiligheten som det faktisk er, og at de tror at de ikke plager noen..?

Skrevet

Har sagt flere ganger at natt til lørdag og søndag er det helt greit, bare ikke natt til mandag og andre hverdager... Og, at nabovarsel er en fin ting. Har også snakket med en av dem etter en fest som tok av de lux, og de ba om unnskyldning og lovet å skjerpe seg. (Holdt i knapt to uker...)

Blir så lei, og det har ikke vært sånn før, ting har "tatt av" etter jul...

Tenkte et brev der både huseier og nabo får en kopi hver. Vi har sagt fra om at vi kom til å klage om de ikke skjerpet seg. Fikk da høre at de klaget ikke på de over seg igjen, så da skulle ikke vi klage på dem. :o

Takk for svar, alle sammen. Trodde nok jeg hadde saken på min side. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...