Gå til innhold

Hvordan få mer selvtillit til å snakke i forsamlinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er på jobb og det er mange så får jeg plutselig problemer med å snakke høyt. Kan tenke hundre ganger inni meg hva jeg skal si 😂 Uff det er så plagsomt når jeg ser hvor naturlig det er for andre 😅 tips mottas med takk. Uff skulle ønske jeg hadde mer guts..

Anonymkode: d3e0a...d43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man må gjøre det igjen, og igjen, og igjen, og en gang til, og enda mer, og igjen, og  igjen, og.. Du skjønner. 

Anonymkode: 44f48...b2e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må gjøre det igjen, og igjen, og igjen, og en gang til, og enda mer, og igjen, og  igjen, og.. Du skjønner. 

Har du erfaring :)

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du erfaring :)

Ikke nok for jeg hater det selv. Når vi har rapport på jobb og jeg må snakke, blir jeg noen ganger veldig nervøs, men det er bedre enn det var i begynnelsen. Noen ganger går det helt greit. 

Har funnet ut at når det blir mer som en helt vanlig samtale og jeg klarer å lukke litt alle andre som sitter der,  går det mye bedre enn når alle plutselig blir helt stille og jeg må si noe. Det er bedre å sitte litt bak i rommet i rapporten og ikke stå/ sitte foran alle. 

Ofte hvis jeg er litt senere inn på grunn av noe er det gjerne ikke sitteplasser, eller du blir stående litt bak. Istedet for ringen man blir sittende/stående i om man er tidlig ute. Hvis den du gir rapporten til også står litt bak i rommet så jeg kan se på han eller henne er en fordel. Da er det liksom bare meg og den personen der. 

Uansett mye babling om hva jeg har funnet ut om meg selv, og tipset er å forsøke finne ut av hvilke situasjoner som gjør deg nervøs og så tilpasse litt så langt det er mulig slik at du klarer få sagt det du vil. Noen liker å stå og gå litt rundt, noen liker å sitte, noen liker å ha skrevet ned og lese opp det man skal si, osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...