AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 En gang i året får vi besøk av min manns familie. Det er hans søster og hennes mann...og barnebarnet. Vi er så lei av at barnebarnet alltid skal være med. Nå er vel dette barnebarnet snart 12 år, og vi synes det er merkelig at de alltid skal drasse med seg denne ungen. Vi har ingen mulighet til å snakke uforstyrret, ungen vil jo ingenting om vi skal finne på noe disse dagene, for alt er jo kjedelig. Ungen vil sitte foran tv'en med lyden på full styrke. Som jeg pleier å senke, men da blir jo ungen sur. Sist de skulle komme prøvde jeg å ymte frampå at vi kanskje ikke ønsket at barnebarnet var med, men neida, ungen var med når de kom. De tar ungen ut av skolen disse dagene, noe som vi også har reagert på. Og barnebarnet henger jo på svigerinna mi som en blodigle konstant når de er her. Mannen min er drittlei, og har også prøvd å si ifra, men da er det bare mange underlige unnskyldinger og "men XX ville jo så gjerne være med". Ja, men den er jo ikke med for vår del. Vi bor ikke noe sentralt til, og det er for å være helt ærlig, ikke en dritt å finne på for ungen her om den ikke liker å gå i skogen, fiske og sånne ting, noe som den IKKE gjør... Noen som har ett forslag til hvordan vi skal få sagt at barnebarnet kan være hjemme når de kommer på besøk, som går inn hos svigerinna mi?? Anonymkode: c6a30...84c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Hvis det er bare EN gang i året, må du vel klare å holde ut. Anonymkode: ce88e...3c7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang i året får vi besøk av min manns familie. Det er hans søster og hennes mann...og barnebarnet. Vi er så lei av at barnebarnet alltid skal være med. Nå er vel dette barnebarnet snart 12 år, og vi synes det er merkelig at de alltid skal drasse med seg denne ungen. Vi har ingen mulighet til å snakke uforstyrret, ungen vil jo ingenting om vi skal finne på noe disse dagene, for alt er jo kjedelig. Ungen vil sitte foran tv'en med lyden på full styrke. Som jeg pleier å senke, men da blir jo ungen sur. Sist de skulle komme prøvde jeg å ymte frampå at vi kanskje ikke ønsket at barnebarnet var med, men neida, ungen var med når de kom. De tar ungen ut av skolen disse dagene, noe som vi også har reagert på. Og barnebarnet henger jo på svigerinna mi som en blodigle konstant når de er her. Mannen min er drittlei, og har også prøvd å si ifra, men da er det bare mange underlige unnskyldinger og "men XX ville jo så gjerne være med". Ja, men den er jo ikke med for vår del. Vi bor ikke noe sentralt til, og det er for å være helt ærlig, ikke en dritt å finne på for ungen her om den ikke liker å gå i skogen, fiske og sånne ting, noe som den IKKE gjør... Noen som har ett forslag til hvordan vi skal få sagt at barnebarnet kan være hjemme når de kommer på besøk, som går inn hos svigerinna mi?? Anonymkode: c6a30...84c Du har ikke barn selv merker jeg.. Anonymkode: 9d639...269
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke barn selv merker jeg.. Anonymkode: 9d639...269 Er ikke det ganske åpentlyst..? Anonymkode: e0852...551 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 Jeg regner med du ikke har barn selv? Du holder ikke ut at en tolvåring er på besøk hos deg ÉN gang i året? Skjerp deg. Hva forventer du at foreldrene skal gjøre? La henne være alene hjemme? Jeg er over 20 og liker fortsatt å være med mamma og pappa rundt på ting. Det er da virkelig helt normalt. Spesielt når man bare er TOLV! At en 12-åring kan være vanskelig er en annen sak, og grunnen til at hun henge på moren sin er åpenbart fordi hun føler seg utrygg og ikke velkommen hos dere. Du og mannen din bør skjerpe dere og slutte å være sånne gigantiske drittsekker Anonymkode: 7b641...86b
Muskath Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 Dette får dere vel tåle når det er EN gang i året.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med du ikke har barn selv? Du holder ikke ut at en tolvåring er på besøk hos deg ÉN gang i året? Skjerp deg. Hva forventer du at foreldrene skal gjøre? La henne være alene hjemme? Jeg er over 20 og liker fortsatt å være med mamma og pappa rundt på ting. Det er da virkelig helt normalt. Spesielt når man bare er TOLV! At en 12-åring kan være vanskelig er en annen sak, og grunnen til at hun henge på moren sin er åpenbart fordi hun føler seg utrygg og ikke velkommen hos dere. Du og mannen din bør skjerpe dere og slutte å være sånne gigantiske drittsekker Anonymkode: 7b641...86b Det er ikke normalt for en 20åring å være me "gæmlisene" på alt mulig. Anonymkode: 3634e...2d4 4
Mary2017 Skrevet 9. mars 2018 #10 Skrevet 9. mars 2018 Si at det ikke ser ut som om barnebarnet trives når de er på besøk hos dere. Og det er helt forståelig på den alder. Det å sitte foran TV kan han også gjøre hos foreldrene sine. Hvorfor må han være med hver gang når besteforeldre er på besøk hos dere (selv om det bare er en gang i året)? Jeg forstår deg godt (ja, jeg har barn 😊) 1
solmåneogstjerner Skrevet 9. mars 2018 #11 Skrevet 9. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med du ikke har barn selv? Du holder ikke ut at en tolvåring er på besøk hos deg ÉN gang i året? Skjerp deg. Hva forventer du at foreldrene skal gjøre? La henne være alene hjemme? Jeg er over 20 og liker fortsatt å være med mamma og pappa rundt på ting. Det er da virkelig helt normalt. Spesielt når man bare er TOLV! At en 12-åring kan være vanskelig er en annen sak, og grunnen til at hun henge på moren sin er åpenbart fordi hun føler seg utrygg og ikke velkommen hos dere. Du og mannen din bør skjerpe dere og slutte å være sånne gigantiske drittsekker Anonymkode: 7b641...86b Det er ikke barnet, men barnebarnet! Jeg synes det høres rart ut. Men kan det være at det er noe galt i hjemmet til barnet, altså hos dette parets sønn/datter? Kanskje de fungerer som fosterforeldre, men helst ikke vil gå ut med årsaken? 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #12 Skrevet 11. mars 2018 On 9.3.2018 at 2:20 PM, AnonymBruker said: Det er ikke normalt for en 20åring å være me "gæmlisene" på alt mulig. Anonymkode: 3634e...2d4 ? Anonymkode: e0852...551
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #13 Skrevet 11. mars 2018 På 9.3.2018 den 12.55, AnonymBruker skrev: Hvis det er bare EN gang i året, må du vel klare å holde ut. Anonymkode: ce88e...3c7 . Anonymkode: 84ddf...d21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå