Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Leiekontrakten her jeg bor går snart ut siden boligen skal selges. Det er veldig dyrt å leie i den byen jeg bor i, så jeg er veldig, veldig interessert i å kjøpe. Det er mye billigere å eie enn å leie.

Problemet er at jeg er student og har så mye som to år igjen av studiet. Jeg jobber mye på si, men har ingen faste stillinger (så har ingen fast inntekt å vise til).

Jeg kommer til å ha spart nok egenkapital til leiekontrakten min går ut.

Hva skal til for at jeg får boliglån? Har du fått lån mens du var student? Var det vanskelig? :)

Anonymkode: 691df...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei!

Leiekontrakten her jeg bor går snart ut siden boligen skal selges. Det er veldig dyrt å leie i den byen jeg bor i, så jeg er veldig, veldig interessert i å kjøpe. Det er mye billigere å eie enn å leie.

Problemet er at jeg er student og har så mye som to år igjen av studiet. Jeg jobber mye på si, men har ingen faste stillinger (så har ingen fast inntekt å vise til).

Jeg kommer til å ha spart nok egenkapital til leiekontrakten min går ut.

Hva skal til for at jeg får boliglån? Har du fått lån mens du var student? Var det vanskelig? :)

Selv om du har egenkapital trenger du å vise banken at du har fast inntekt, som er tilstrekkelig til at du kan betale på lånet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lån da jeg var student, men det var kun fordi mine foreldre stilte som medlånetakere.

Anonymkode: d9780...836

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke mulig få lån kun ved nok egenkapital. Må ha fast jobb i tillegg. Pluss banken ser på hva slags stiling du har. Må være relevant få og beholde jobb ellers nei til tross for kausjonist også.

Anonymkode: 4f856...caa

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lån som student. Hadde et år igjen og banken mente at det var høy sannsynlighet å få jobb. Fikk avdragsfritt første året og betalte kun renter, så ja det er mulig. 

Anonymkode: fb993...36a

AnonymBruker
Skrevet
På 9.3.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Fikk lån som student. Hadde et år igjen og banken mente at det var høy sannsynlighet å få jobb. Fikk avdragsfritt første året og betalte kun renter, så ja det er mulig. 

Så gøy å lese! :) Kan jeg spørre hva du studerte og om du bodde i stor eller liten by?

AnonymBruker
Skrevet
På 9.3.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Når fikk du innvilget lån? 

Anonymkode: 32488...861

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør spørre hvem som har fått lån som student i tiden ETTER innstramningen. 
De som fikk lån før innstramningen er helt urelevant, siden det var helt andre regler da... 

Anonymkode: b2327...28b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...