Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #21 Skrevet 18. februar 2005 Uten muskler og blod og annet samene har for seg når de slakter på gamle måten i lavoen. :-x Ja, det er jo en kjent sak at hovedformålet med en lavvo er slakting av rein og andre suspekte ting. Sånt vet vi, vi har jo sett realityserien Veiviseren?
Tyttis Skrevet 18. februar 2005 #22 Skrevet 18. februar 2005 Kjøtt uten muskler? Hehe.... Ville sagt det samme, men du kom meg i forkjøpet....
mjau Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #23 Skrevet 18. februar 2005 Ja, det er jo en kjent sak at hovedformålet med en lavvo er slakting av rein og andre suspekte ting. Sånt vet vi, vi har jo sett realityserien Veiviseren? he,he, den var litt god. Du har skjønt det, du og!!
Felicia Skrevet 22. februar 2005 #24 Skrevet 22. februar 2005 Som utskremt nordlending har jeg ofte observert at de samme personene som misliker betegnelsen "søringan" fordi den skjærer alle over en kam, i samme åndedrag henviser til nordlendringer som én homogen gruppe. Når det er sagt, hopper jeg glatt over den fordømmende biten av opprinnelsen til den stakkars gutten som sa dette og kan si meg enig i at akkurat han fremsto som en smule kunnskapsløs i ordlyden sin. Jeg ser ikke noe galt i at unger får se hvor kjøttet egentlig kommer fra. Hvorfor skal det "skjules" for barna? Jeg syntes at mange undervurderer barns evne til å forstå og hva de tåler.
Felicia Skrevet 22. februar 2005 #25 Skrevet 22. februar 2005 Hehe.... Ville sagt det samme, men du kom meg i forkjøpet.... ...for de som liker problemstillingen kjøtt vs. muskler vil jeg anbefale denne gamle tråden... http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=78541
Koriander Skrevet 24. februar 2005 #26 Skrevet 24. februar 2005 ...for de som liker problemstillingen kjøtt vs. muskler vil jeg anbefale denne gamle tråden... http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=78541 :o En fantastisk tråd! Det ser ut som vi kunne trenge lavoer fulle av blod, dyrehyl og slaktekniver spredt utover det ganske land - sånn i folkeopplysningens navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå