AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Jeg kvinne 38, har truffet en mann som er 17 år eldre, er det for stor alders forskjell ? Anonymkode: 43f78...3d3
Peaches Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Du må tenke på fremtiden, og at han f.eks. kan bli pleietrengende når du fortsatt føler deg ung og sprek. Det hadde vært den største risikoen for min del, hadde jeg vært i din situasjon. Hva er utsiktene for barn? Når det er sagt, synes jeg ikke alder har så mye å si, hvis dere er glade i hverandre.
Peaches Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ord deling. Anonymkode: 48ecb...248 Særskriving* 😉 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, Peaches skrev: Du må tenke på fremtiden, og at han f.eks. kan bli pleietrengende når du fortsatt føler deg ung og sprek. Det hadde vært den største risikoen for min del, hadde jeg vært i din situasjon. Hva er utsiktene for barn? Når det er sagt, synes jeg ikke alder har så mye å si, hvis dere er glade i hverandre. Jeg har tenkt litt på det...han er jo snar 60, men holder seg godt og er sprek for alderen...men jeg er usikker, har bare truffet ham et par ganger. Anonymkode: 43f78...3d3
Veslefrikk Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kvinne 38, har truffet en mann som er 17 år eldre, er det for stor alders forskjell ? Anonymkode: 43f78...3d3 Nå har ikke aldersforskjellen så mye å si. Men tenk om 20-30 år... Jeg har en kollega som har en partner som er ca 20 år eldre enn henne. Nå er hun ca 50 og sitter der med en dement, inkontinent og pleietrengende mann. Hjemmesykepleien er der hver kveld for å vaske han, men resten av ansvaret er hennes. Hver 8. uke har hun en helg med avlastning, da er han på pleiehjemmet fra torsdag til søndag.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 For min del er det jeg ser på som grei forskjell i alder det at man ikke lovelig kunne vært partnerens mor/far. I Norge er seksuell lavalder 16 år, ergo er det for meg max forskjell i alder. Men personlig foretrekker jeg egen alder +- 4 år max. Anonymkode: d2349...408
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 5 minutter siden, Veslefrikk skrev: Nå har ikke aldersforskjellen så mye å si. Men tenk om 20-30 år... Jeg har en kollega som har en partner som er ca 20 år eldre enn henne. Nå er hun ca 50 og sitter der med en dement, inkontinent og pleietrengende mann. Hjemmesykepleien er der hver kveld for å vaske han, men resten av ansvaret er hennes. Hver 8. uke har hun en helg med avlastning, da er han på pleiehjemmet fra torsdag til søndag. Det er nettopp det, jeg har ikke akkurat lyst å bli sykepleieren hans... Anonymkode: 43f78...3d3
Peaches Skrevet 9. mars 2018 #10 Skrevet 9. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt litt på det...han er jo snar 60, men holder seg godt og er sprek for alderen...men jeg er usikker, har bare truffet ham et par ganger. Anonymkode: 43f78...3d3 Han kan virke sprek nå. Men det tar én blodpropp for å bli pleietrengende for resten av livet. Ett hjerteinfarkt for å bli redusert og utvikle angst. Én sykdom som gjør livskvaliteten til dere begge redusert. Han er i mye større grad disponert for det enn deg. Det er helt greit å date og å ha det gøy. Men snakk gjerne med han. Er du klar for å være der hvis noe skulle skje?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #11 Skrevet 9. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det, jeg har ikke akkurat lyst å bli sykepleieren hans... Anonymkode: 43f78...3d3 HAN hadde nok ikke sagt nei takk! Anonymkode: f55bf...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #12 Skrevet 9. mars 2018 Han har også en sønn som er 8 år yngre enn meg.... Anonymkode: 43f78...3d3
puppi Skrevet 9. mars 2018 #13 Skrevet 9. mars 2018 Helt greit, mulig sønnen kommer til å sikle/fansasere/luske litt i skittentøyskurven etter deg, da. Hvis du er sånn nogenlunde heit. Generelt vil jeg si at så lenge begge er over myndighetsalder, så er aldersspenn innenfor 80 år helt OK!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #14 Skrevet 9. mars 2018 Det er 16 år forskjell mellom meg og samboeren min, vi har vært sammen i 15 år nå. Jeg var 25 når vi møttes. Når det gjelder helse har man ingen garanti uansett alder. Noen år etter at vi møttes fikk jeg en ganske alvorlig diagnose selv om jeg var ung, så her i huset er den eldste den friskeste og sprekeste Anonymkode: 73a60...a25
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #15 Skrevet 9. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er 16 år forskjell mellom meg og samboeren min, vi har vært sammen i 15 år nå. Jeg var 25 når vi møttes. Når det gjelder helse har man ingen garanti uansett alder. Noen år etter at vi møttes fikk jeg en ganske alvorlig diagnose selv om jeg var ung, så her i huset er den eldste den friskeste og sprekeste Anonymkode: 73a60...a25 Enig i at det aldri finnes noen garantier, men synes det er litt relevant at du bare var 25 da du møtte han. Man har jo flere forventede friske år når man møter en mann på 41 enn en mann på 55. Uten at jeg skal si at aldersforskjellen er for stor eller ikke for stor. Det må jo TS selv avgjøre. Anonymkode: 1ed20...a28
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #16 Skrevet 9. mars 2018 Det må du nesten avgjøre selv. Forskjellen virker kanskje ikke så stor nå fordi han er sprek, men om 20 år kan han være død. Og da er du på samme alder som han er nå. Det har alltid vært og vil alltid være min en av mine største innvendinger mot stor aldersforskjell: du er dømt til å miste mannen din altfor tidlig Anonymkode: f41ed...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå