Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror skal få barn og jeg synes det er sååå koselig! Har derfor lyst å kjøpe/lage noe til babyen som de vil sette pris på og får bruk for (ikke noe de gjemmer vekk). 

Hva hadde du satt pris på? Leker? Klær? Noe til barnerommet? 

Jeg har lyst å lage noe, men har ikke gjort så mye håndarbeid før. Men vet det finnes flere enkle oppskrifter. 

Anonymkode: 46475...0af

Skrevet

Jeg fikk et babypledd og noen tøfler til lille som jeg ble kjempeglad for! ( Laget av tanten min ) :) 

Eller så har jeg satt pris på ultralydbilder som moren min har rammet inn til babyrommet :) 

Leker er vel det eneste jeg personlig ikke ønsker å få i gave, haha! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kjempeglad for lille lam ulldress og tilbehør! Og bodyer eller bukser i mykt ull, gjerne i en litt større størrelse 💖.

Anonymkode: 2bb3d...d45

• Liker 2
Skrevet

Hjemmestrikk er alltid gøy.

• Liker 1
Skrevet

Om du kan sy, strikke eller hekle er luer, pledd, klorevotter, tøfler/sokker blant ting jeg ville blitt veldig glad for. :) 

Skrevet

Kan du hekle er sånne små amigurumidukker/dyr søte. Finnes mange oppskrifter på alt fra biteringer, rangler, uoer og vognpynt. Er koselig med hjemmelagede gaver! (bruk et økotexsertifisert garn.)

Favoritten av hjemmelagede gaver vi har fått er et virkelig massivt hekleteppe i bomull, heklet i kjempefint mønster. Det er skikkelig tykt og tungt, og holder babydyna godt på plass i vognbagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble glad  for alt vi fikk! Smykker er det eneste som ikke er brukt  enda, men det vil bli brukt etterhvert.

Klær (hjemmestrikk brukes mest. Heldresser i ull har vært supert i vinter), tøfler (strikkete med knyting var genialt!), pledd (strikket i ull), bitering, babynest, sengetøy, babybøker, kvalitetsleker (ikke kjøp noe man må vente med å bruke i flere år. )

Typiske leker de liker tidlig er babyspeil (som kan stå på gulvet), små bamser (gjerne med lange armer eller snabel e.l. som kan bites på), små ting som kan holdes som knitrer/lager lyd med tydelig mønster eller sterke farger og minimarrakas.

Anonymkode: 9bc51...349

Skrevet

Ull er gull på høst og vinter. Ellers ville jeg satt pris på praktiske klær. Vi har fått mye rart til våre. Det vi har satt pris på er omslagsbodyer, bukser, strømpebukser og heldresser. To delt, kjoler og skjørt blir sjeldent brukt. Ellers synes jeg også leker er fint å få. Vognleke, leke til bilstolen, griperinger osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville blitt glad for alt familien min hadde gitt meg. Tanken som teller her 😊

Anonymkode: dea62...7f8

Skrevet

Enig med mye nevn ovenfor.

Og som en liten tilleggsgave; den lille kaninen fra H&M og den er verd sin vekt i gull. Ikke klipp av lappene på siden, barna ligger å plukker på dem å roer seg ned når de skal sove. I starten sov jeg med den eller gikk med den inni genseren min, så det skulle lukte mamma av den. Det virket. Pappa'n og jeg byttet på å ha den inni t-skjorten. DA er sengen trygg og god med duft av mor og far. 

Jeg har 4 stykker. Og vasker ukentlig på 60 grader. Er en på vask dukker alltid en nyvasket opp, som magi :ninuskapus:

245346.jpg

På bildet ser den litt lurvete ut, men det illustrerer best hva jeg mener.

s-l960.jpg

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns de fineste tingene vi fikk var hjemmelaget, som strikkede tepper, sokker og luer. Ellers vil jeg tipse om å ikke kjøpe kosedyr av dårlig kvalitet, kanskje med mindre man har flere like, som Wonders over. Et barn i familien fikk en bamse som hun ble veldig glad i, men som begynte å gå opp i liminga etter kort tid. Jeg vet foreldrene lappet den veldig mange ganger, og det var ganske kjedelig. Kosedyr som blir brukt mye blir veldig slitt, både av kos og vask.

AnonymBruker
Skrevet

Ullpledd! Lillelam ullklær :) 

Anonymkode: 15fa4...4d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmestrikka pledd er mitt beste tips, de vi fikk brukes jo kjempelenge! De ligger enda fremme og minner oss om de som laget de. Eldste er nå 3 år!

Anonymkode: 019c3...614

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått min første enda, men ville satt pris på alt unntatt smykker og sølv-greier (de typiske dåps gavene).

Anonymkode: be9ab...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt alle mine seks tantebarn hvert sitt heklede vognteppe i tykt, mykt ullgarn (feks drops eskimo eller europris sitt iglo), og de har vært veldig populære hos både foreldre og barn. De er raske å lage, myke og varme, og er veldig anvendelige. Og så har det jo vært kjempegøy for meg som tante å «følge» disse teppene gjennom ungenes oppvekst, fra å se foreldrene bruke dem til å tulle inn babyen i alle mulige sammenhenger, til at eldstemann nektet å la sin kommende lillebror arve sitt teppe (og dermed ble tradisjonen med ett teppe til hvert tantebarn født😄). 

Anonymkode: 0b834...2a7

Skrevet

Noe som er strikket eller heklet. f.eks. ullsokker, teppe, lue
Forbruksvarer som oljer, salver o.l. Men bør da gjerne vite hvilke produkter foreldrene foretrekker
Bilde til barnerommet
Lammeskinn
Sengetøy

Skrevet

En «ammekurv»(/«bysse-kosekurv») med ei god vannflaske, håndkrem, lang lade-ledning til telefon (Clas Ohlson), en liten pakke våtservietter, gulpekluter, antibac, og litt godis som proviant til mor. 

Men kurv med diverse de kan servere gjestene sine på barselsbesøk, feks fryste kanelboller/boller, cookies, ferdige kaker til fryseren. 

Ullklær, pysj og heldresser i ull, lammeskinn til seng/vogn, ullteppe, gulpesmekker, en babybok (min første bok etc..) som de kan skrive i og samle minner. 

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå ville jeg elsket å få ullpledd!

Anonymkode: 90c54...764

Skrevet

Dersom du ikke er god på hjemmestrikk så er Lillelam dress et godt tips (enten tykk eller tynn), Lillelam teppe, gulpekluter fra Lilleba, pysjer fra Lilleba eller Nøstebarn pysj (enten ullfrotte eller ull/silke, begge er gull) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...