AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Del Skrevet 9. mars 2018 Hei! Vet ikke om dette er rett forum kategori... Men jeg er en 18 år gammel jente som for 1 uke siden flyttet inn i en hybel, som er i huset til kjærestepar på 25 år og baby på 1,5 år. Vi er vegg i vegg, det var en del av hjemmet deres før men så har de bare fjernet døren som førte til min del av huset. Men det er jo ikke lydisolert i det hele tatt, jeg hører samtalene deres på kjøkkenet og når de er på toalettet siden det er rett bak sofaen i "stua" mi... Jeg har på ørepropper når jeg er på PCen da, men det store problemet er natt/morgen.... Denne natten har jeg stått opp 4 ganger pga bråk. 2 ganger i natt pga babyen hylte, og 2 ganger i morges når de snakker høylytt i telefonen og babyen løper rundt, også hopping oppe i 2 etg rett overfor meg. Bruker ørepropper, men de falt ut. Babyen deres er en skikkelig skrikerunge (hun er kjempeskjønn og jeg skal vær barnevakt for hu når de trenger det, men hun gråter mye) og løper hele tiden. Altså de er nok helt normalt bråkete, og stakkars babyen må jo få løpe i sitt eget hjem, men jeg aner ikke hvordan dette blir i lengden siden jeg i utgangspunktet tenkte å bo her i 1+ år. Jeg lurer på hvordan det blir når jeg en dag i fremtiden må flytte i f.eks kollektiv.... Har noen råd?? Anonymkode: 2a1df...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #2 Del Skrevet 9. mars 2018 Til info: du er leietaker. De som leier ut er utleier. Det er dessverre ikke så mye å få gjort i en slik situasjon. Bruk ørepropper det du kan, slike skumpropper fra apoteket er fine og ikke så ille å sove med. Om det ikke er levelig for deg må du begynne å se etter annet sted å bo. Anonymkode: 01b18...4d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3 Del Skrevet 9. mars 2018 Utleier er pliktig til å sørge for allminnelig ro og orden på eiendommen som leies ut. Du skal ikke være nødt til å finne deg i hva som helst bare fordi det er i deres hjem. Mange ser ut til å tro det, men husleieloven gjelder også for dem som leier ut i egen bolig. Du må først snakke med dem og forklare problemet slik at de kan få ordnet det - f.eks. ved å lydisolere veggen. Hvis de ikke vil gjøre dette, har du et problem - da begynner vi å komme inn på forbrukerjuridiske forhold, som da blir sak for forbrukermyndigheter som kan gi deg råd om hva som gjelder, i verste fall gå til advokat. Går ikke det, vet jeg ikke om så mange andre muligheter enn å flytte. Anonymkode: e8598...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 9. mars 2018 #4 Del Skrevet 9. mars 2018 Dette høres ikke levelig ut i lengden. På generelt grunnlag kan man jo komme langt ved at partene viser hensyn til hverandre. Men i dette tilfellet, hvor boligen er dårlig lydisolert og de har et lite barn, spørs det om du har så mye valg enn å flytte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Del Skrevet 9. mars 2018 Tusen takk for svar! Er det frekt å si at jeg våkner mer eller mindre hver natt av det? Anonymkode: 2a1df...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Del Skrevet 9. mars 2018 Du kan nevne det på en omhyggelig måte. F.eks " Hei! Jeg trives veldig godt i min nye bolig. Men det er en ting jeg har tenkt litt på, og muligens foreslå ovenfor dere. Det har seg sånn at jeg våkner opptil flere ganger om natten da jeg opplever at det er ganske lydt i mellom oss. Hadde det kunne vært en mulighet å lydisolere for eksempel?" Anonymkode: d0dad...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Del Skrevet 9. mars 2018 Eller, kanskje det blir feil å komme med slike forslag. Nå ble jeg usikker selv. Men du kunne jo ytret på en høflig måte at du trives der, men lydnivået er et problem. Deretter se om de velger å gjøre noe utover det. Anonymkode: d0dad...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 9. mars 2018 #8 Del Skrevet 9. mars 2018 En baby som løper rundt!?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå