Gå til innhold

Oppvaskmaskin eller tørketrommel  

108 stemmer

1. 1. Hva ville du valgt først?

• Oppvaskmaskin
      95
    • Tørketrommel
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en liten bonus på 5000 kr og skal kjøpe oppvaskmaskin eller tørketrommel, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å bestemme meg.

Bor i en 3-roms leilighet, en voksen og ett barn. Har katt (=kattehår) og besøk av gjester som overnatter ganske ofte. Både oppvaskmaskin og tørketrommel hadde gjort livet mitt lettere. Det er ikke plass å tørke klær ute så klær tørkes på stativ som flyttes rundt etter der det er plass, i gangen, på mitt soverom der det tar hele gulvet så det må ut før jeg kan legge meg og noen ganger på badet men da må man tråkle seg vei til doen.

Oppvasken holder seg jo stort sett på benken og det plager meg ikke å vaske opp men det plager meg at benken nesten alltid er rotete enten av skitne eller rene kopper.

Hva ville du prioritert først? Jeg tenker det kanskje er et års tid til jeg kjøper den neste av de to tingene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppvaskmaskin, uten tvil. Jeg har aldri hatt tørketrommel, så det klarer jeg meg veldig fint uten. Oppvaskmaskin, derimot, er en nødvendighet. 

• Liker 5
Skrevet

Oppvaskmaskin definitivt. Er ikke alt av klær som tåler tørketrommel heller, så tørkestativet må vel fortsatt brukes en del om du skulle velge det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppvaskmaskin uten tvil. den er i bruk langt oftere enn tørketrommelen her i huset. Men vi er 5 i familien så blir en del kopper og kar.

Her brukes tørketrommelen kun til håndklær og sengetøy, så tørkestativ må til uansett.

Anonymkode: b9516...b8f

• Liker 2
Gjest Bortbyting
Skrevet

Oppvaskmaskin!!! Jeg har både oppvaskmaskin, tørketrommel og katter! Men oppvaskmaskin foran tørketrommel! Jeg bruker tørketrommelen på vinteren, ikke så mye på sommeren, men det er bare en (u)vane. 

Skrevet

Oi jøss; klar overvekt av oppvaskmaskin. Jeg har helt bittelitt mer mot tørketrommel men som sagt, usikker! Fire år siden sist jeg hadde oppvaskmaskin.

Et element i valget oppvaskmaskin er at jeg mister et kjøkkenskap, men det er et vel et lite tap.

Skrevet

Tørketrommelen kan bare brukes på håndklær, vaskekluter og sengetøy, fordi den krymper vanlige klær alt alt for mye. Det har jeg funnet ut etter at klær ikke er det samme etterpå.

Jeg elsker vår Oppvaskmaskin og hva den gjør. Den er 15 år gammel og er helt suveren.

2e1d0a24cceed3fba1c2feb5cb30680c.jpg

0e908938368a75ad9249f867ecf71883.jpg

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Macaroni skrev:

Et element i valget oppvaskmaskin er at jeg mister et kjøkkenskap, men det er et vel et lite tap.

Mister ett kjøleskap? Har du to små?

Endret av Wonders
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Macaroni skrev:

Jeg har fått en liten bonus på 5000 kr og skal kjøpe oppvaskmaskin eller tørketrommel, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å bestemme meg.

Bor i en 3-roms leilighet, en voksen og ett barn. Har katt (=kattehår) og besøk av gjester som overnatter ganske ofte. Både oppvaskmaskin og tørketrommel hadde gjort livet mitt lettere. Det er ikke plass å tørke klær ute så klær tørkes på stativ som flyttes rundt etter der det er plass, i gangen, på mitt soverom der det tar hele gulvet så det må ut før jeg kan legge meg og noen ganger på badet men da må man tråkle seg vei til doen.

Oppvasken holder seg jo stort sett på benken og det plager meg ikke å vaske opp men det plager meg at benken nesten alltid er rotete enten av skitne eller rene kopper.

Hva ville du prioritert først? Jeg tenker det kanskje er et års tid til jeg kjøper den neste av de to tingene.

Uten tvil oppvaskmaskin. Sparer deg for både strøm og arbeid. Men har du sett på priser og muligheter for begge deler? Eventuelt først oppvaskmaskin og så sette av resten av pengene til en tørketrommel? Klarer du å spare for eksempel 200 kroner i måneden så har du tørketrommel til jul igjen. 

Anonymkode: 13a33...847

• Liker 3
Gjest Springfjær
Skrevet

Oppvaskmaskin uten tvil! 

Skrevet
12 minutter siden, Wonders skrev:

Mister ett kjøleskap? Har du to små?

Kjøkkenskap og ikke kjøleskap :fnise: Eller kanskje hun skrev feil og det er kjøleskap

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var jeg visst i mindretall. Jeg hadde definitivt valgt tørketrommel. Syns det er mye verre å ha masse klær, håndklær og sengetøy hengende rundt, spesielt om man har dårlig plass og det høres det ut som du har. Blir fuktig og fælt i rommet av det, syns jeg. 

Anonymkode: e6011...302

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe brukt oppvaskmaskin på finn til rundt 1000kr. Så har du 4000 igjen til tørketrommel? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oppvaskmaskin. Levde fem år uten, har flytta og fått nå, og aldri igjen (i lengre perioder). Tørketrommel bruker jeg mye for tiden fordi jeg kan, men har klart meg fint uten :)

Anonymkode: acba2...75e

AnonymBruker
Skrevet

Brukte ikke mer enn 5000 kr på både oppvasdkmaskin og tørketrommel. De billige fungere også utmerket og har samme reklamasjonsrett som dyre.

Anonymkode: 2ec31...8e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg absolutt måtte velge hadde jeg valgt oppvaskmaskin. Men det er etter mine forutsetninger (har brukbar plass til to tørkestativ, hater oppvask over alt annet husarbeid). Hadde jeg vært i TS' situasjon og hatt et litt mer normalt forhold til håndoppvask tror jeg faktisk jeg hadde prioritert tørketrommel. 

Anonymkode: cc70f...e0b

• Liker 1
Skrevet

Oppvaskmaskin krever at jeg må ha hjelp fra noen, og jeg vet ikke helt hva jeg trenger. Liten utfordring der altså. Det er skap der i dag, jeg må vel klare å demontere det selv og få det ut. Det er røropplegg for oppvaskmaskin inni skapet ved siden av så jeg må få laget et hull antar jeg. Og så håper jeg eksiterende foring under skapene fortsatt kan brukes. 

Innser nå at det kanskje jeg derfor jeg egentlig heller mest mot tørketrommel. Det er så enkelt liksom. Bare å bære inn å begynne å bruke

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Macaroni skrev:

Oppvaskmaskin krever at jeg må ha hjelp fra noen, og jeg vet ikke helt hva jeg trenger. Liten utfordring der altså. Det er skap der i dag, jeg må vel klare å demontere det selv og få det ut. Det er røropplegg for oppvaskmaskin inni skapet ved siden av så jeg må få laget et hull antar jeg. Og så håper jeg eksiterende foring under skapene fortsatt kan brukes. 

Innser nå at det kanskje jeg derfor jeg egentlig heller mest mot tørketrommel. Det er så enkelt liksom. Bare å bære inn å begynne å bruke

Benkeoppvaskemaskiner fungerer alldeles utmerket også. De kan du sette inn i et 60 bredt kjøkkenskap uten å demontere skapet. Det eneste du trenger er å lage åpning til vannslangene og elektrisk ledning. Når du bruker maskinen står skapdøren litt åpen. De rommer en god del når du stabler fornuftig. 

De koster heller ikke mye, og du flytter den greit hjem med bil selv. Har du vurdert løsningen? Da har du også penger til tørketrommel. 

Å kjøpe brukt oppvaskmaskin hadde ikke jeg gjort. Det kan lett bli et bomkjøp. 

Anonymkode: 13a33...847

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Her var jeg visst i mindretall. Jeg hadde definitivt valgt tørketrommel. Syns det er mye verre å ha masse klær, håndklær og sengetøy hengende rundt, spesielt om man har dårlig plass og det høres det ut som du har. Blir fuktig og fælt i rommet av det, syns jeg. 

Anonymkode: e6011...302

Jeg hadde nok også valgt tørketrommel. Det er slitsomt med tørkende tøy hengende overalt og ikke er det bra for inneklimaet heller! Riktignok sliter den endel mer på tøyet, men barnetøy hadde jeg nok slengt inn for barn bruker mye mer tøy og man kan kompensere krympingen med å kjøpte litt større. Selv har jeg mye mindre klesvask enn ungene, det er liksom barnetøy, sengetøy, håndklær etc. 

Alternativ er å sjekke for tilbud, kanskje man kan få begge deler? ;)

• Liker 1
Skrevet

Hmmmm.... benkoppvaskmaskin inni skapet var jo ingen dum idé!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...