Murf Skrevet 15. februar 2005 #1 Del Skrevet 15. februar 2005 Fikk flotte vinduker, og klarte å kaste vaskeanvisingen :oops: 40 grader? 60 grader? Noen som vil dele av sin visdom i vask av linduker ? (fargede) Murf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. februar 2005 #2 Del Skrevet 16. februar 2005 Lin tåler i utgangspunktet kokvask, det er fargen som er problemet. Du kan jo prøve på 40 grader og se om det blir så rent som du vil ha det. Jeg leverer mine linduker til vask og stryk på renseri, da slipper jeg nemlig den store strykejobben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 16. februar 2005 #3 Del Skrevet 16. februar 2005 Hvis dukene er flerfarget bør du ikke vaske dem på mindre enn 60 grader, da kan fargen blø. De bør uansett vaskes alene. Lin blir helt klart penest hvis de rulles i fuktig tilstand, ikke strykes. Da blir de helt glatte, litt blanke, og passe stive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2005 #4 Del Skrevet 16. februar 2005 Lin blir helt klart penest hvis de rulles i fuktig tilstand' date=' ikke strykes. Da blir de helt glatte, litt blanke, og passe stive.[/quote'] Rulles? Mener du med en rullepresse? (hvem har slikt..?) Jeg vasker mine på 40 grader. Stryker de etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 16. februar 2005 #5 Del Skrevet 16. februar 2005 Og er den flerfarget og fargen ikke skal blø over hverandre.Legg den i grønnsåpe. Susanne Det er nok ikke mange i dag som har rullepresse hjemme.Men mange leverer duker på ett vaskeri/renseri for å få gjort dette.Og dukene blir kjempe fine når de rulles. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 19. februar 2005 #6 Del Skrevet 19. februar 2005 Og pass på å ikke kjøre sentrifuga for hardt, for det blir forte "brekker" i stoffet som ikke går vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 23. februar 2005 #7 Del Skrevet 23. februar 2005 Dukene kan bli like glatte og fine om du stryker dem nøye på begge sider. Bruk en dynkeflaske med vann først og så sprayer du med strykestivelse og styrker opp-siden igjen. (Men det tar litt tid, må innrømme det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 27. februar 2005 #8 Del Skrevet 27. februar 2005 All ren lin tåler 60 grader. Jeg vasker alltid lin på den temperaturen og det går bra gang etter gang. Kjør på sier bare jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå