Djungelvrål Skrevet 9. mars 2018 #21 Skrevet 9. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke vaksine startes om høsten? Med mindre det er i tablettform (gress) som man gjerne starter med i januar. Anonymkode: a16ef...e0d Vaksinen er i sprøyteform og foregår over år.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #22 Skrevet 9. mars 2018 14 minutter siden, Peonjenta skrev: Vaksinen er i sprøyteform og foregår over år. Nei det finnes to varianter, en i sprøyteform og en i tablettform. Men den i tablettform tror jeg foreløpig bare er for gress. Begge tas over flere år. Anonymkode: a16ef...e0d
Gjest N-Nøff Skrevet 9. mars 2018 #23 Skrevet 9. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Verdiene på egg, veps og alle de andre tingene du ramser opp, og selv latex har ingenting å si for om personen skal ha epipen eller ikke. Det avgjørende er at prøven viser potive tall. Dette er rein og skjør feilinformasjon og total mangel på forståelse av det du svarer på. Gresspollenvaksinering eller hyposensibilisering heter det, starter man med om høsten ikke i Mars. Da får man ikke kommet godt nok opp i dose til pollensesongen og må redusere eller slutte når pollensesongen begynner. Hva er det som måles i en blodprøve? Det er ikke allergisk reaksjon men mengden at et stoff i blodet. Det kan være høyt en dag og lavt neste dag. Blodprøven viser akkurat det som er i blodet når blodprøven blir tatt. Neste gang kan svaret være 1, eller 5. Men det betyr ikke at pasienten er mer eller mi dre allergisk - i den virkelige verdenen utenfor denne tråden. Anonymkode: eee7d...aaf Du starter minst 4 måneder før sesongen. Sesongen er i juni, så februar er innafor
Gjest N-Nøff Skrevet 9. mars 2018 #24 Skrevet 9. mars 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke vaksine startes om høsten? Med mindre det er i tablettform (gress) som man gjerne starter med i januar. Anonymkode: a16ef...e0d Det er snakk om gress. Siden den slo ut verst. Og ja, tabletter. 3 år. Endret 9. mars 2018 av N-Nøff
Gjest N-Nøff Skrevet 9. mars 2018 #25 Skrevet 9. mars 2018 47 minutter siden, Peonjenta skrev: Vaksinen er i sprøyteform og foregår over år. Bjørk er i sprøyteform ja
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #26 Skrevet 9. mars 2018 3 timer siden, Neinøff skrev: Har epipen jeg og. Greit å ha. Takk for påminnelsen forresten, skulle hente ut ny idag, men glemte det Kjenner til det med veps etc.og at det blir verre for hver gang. Er gjerne sånn. Skulle starte på vaksine, men legen ville høre med sykehuset, som ikke tok telefonen, og jeg spurte legen flere ganger (min lege kan gi det på kontoret), men så dro jeg inn til sykehuset, som sa at det er opp til fastlegen. Og nå mener han det er for seint Forresten, hvis det er snakk om tablettform så må du vel ikke innom sykehuset? Fastlegen mi skrev ut resept, jeg hentet og tok flrste tablett på legekontoret, og måtte sitte der en halvtimes tid i tilfelle reaksjon. Synes det var litt rart at du måtte innom sykehuset. Og hvis legen på sykehuset snakket om at det vaf for seint siktet han kanskje til vaksinen i sprøyteform. Her økes jo dosen etterhvert, og man må ha maksdose en god stund før pollensesong (og denne vaksinerer vel også mot annet pollen samtidig), så det er vel vanlig å starte med den på høsten. Snakk med legen din igjen, om du ikke kan ta første tablett hos legen? Anonymkode: a16ef...e0d
Gjest N-Nøff Skrevet 9. mars 2018 #27 Skrevet 9. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten, hvis det er snakk om tablettform så må du vel ikke innom sykehuset? Fastlegen mi skrev ut resept, jeg hentet og tok flrste tablett på legekontoret, og måtte sitte der en halvtimes tid i tilfelle reaksjon. Synes det var litt rart at du måtte innom sykehuset. Og hvis legen på sykehuset snakket om at det vaf for seint siktet han kanskje til vaksinen i sprøyteform. Her økes jo dosen etterhvert, og man må ha maksdose en god stund før pollensesong (og denne vaksinerer vel også mot annet pollen samtidig), så det er vel vanlig å starte med den på høsten. Snakk med legen din igjen, om du ikke kan ta første tablett hos legen? Anonymkode: a16ef...e0d Nei, jeg var allerede under behandling. Det har vært snakk om gress hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #28 Skrevet 9. mars 2018 1 time siden, Neinøff skrev: Nei, jeg var allerede under behandling. Det har vært snakk om gress hele tiden. Beklager, men er litt forvirret. Du har allerede startet med grazax? Eller er det annen behandling du får? Grazax tas hver dag hjemme. Anonymkode: a16ef...e0d
Gjest N-Nøff Skrevet 9. mars 2018 #29 Skrevet 9. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men er litt forvirret. Du har allerede startet med grazax? Eller er det annen behandling du får? Grazax tas hver dag hjemme. Anonymkode: a16ef...e0d Jeg ønsker ikke å utdype det, annet enn at jeg jevnlig går til sykehus, men tar åpenbart ikke vaksine mot gress siden det er problemet, at jeg ikke kan gjøre det ennå. Men nå er ikke jeg ts, og dette blir en voldsom avsporing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå