Gå til innhold

Er det noen studenter som tar heltidsutdanning via nett og samlingsbasert her inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hei!
Er det noen her inne som har tatt nett og samlingsbasert studie på heltid? Jeg vurderer å starte på masterutdanning i grunnskolelærer 1-7 i Notodden, høgskolen i Sørøst Norge. 

Det står på nettsiden at undervisningen som regel foregår i sanntid og en må være til stede på "live" streamingen fra 08 - 16.00 hver dag. Jeg har pratet med ei som tok nettstudie på heltid og i hennes tilfelle ble mesteparten av undervisningen tatt opp. Da kunne hun se opptakene når det passet. 

Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med nettstudie på fulltid? Er det mer fleksibelt enn de legger det fram på nettsiden sin? 

Anonymkode: 5a4a0...20f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samlingsbasert på Kvinneguiden? 😂 

Anonymkode: 4fbf4...38d

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samlingsbasert på Kvinneguiden? 😂 

Anonymkode: 4fbf4...38d

Hahaha😂 Off, skrev hele posten veldig fort uten å lese gjennom. Mente selvsagt om det var noen av dere på kvinneguiden forum som er i ett heltidsstudie som blir tatt over nett?

Anonymkode: 5a4a0...20f

Skrevet

Ja, gjennom Volda. Da var det endel samskriving som krevde "oppmøte" i streamen, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok mitt studie som nett- og samlingsbasert. Alle forelesninger ble tatt opp og lagt ut, og det var sjelden krav om å møte i sanntid. MEN det sto heller ikke i beskrivelsen at det var et krav. Hvis det står i studiebeskrivelsen at det kreves mye oppmøte i sanntid, så må du regne med at det er sånn det er. Om det er mer fleksibelt enn de beskriver på nettsiden må du nesten spørre skolen og studenter som går der om. Jeg har ikke gått på den skolen, og kan kun fortelle om egne erfaringer. Men som sagt: du må forvente at undervisningen foregår i sanntid med krav om "oppmøte"

Anonymkode: 65daa...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Tok en videreutdanning som foregikk på nett i sanntid. Ironisk nok var utdannelsen beregnet på folk i jobb (fast jobb og godkjent utdanning innenfor mitt yrke var et krav for opptak), mens streamingen foregikk midt i arbeidstiden. Jeg holdt ut frem til jul gjennom å sette klar en PC, logge meg på streamningen og filme hele greia på mobil, men ga opp til slutt da opptakene jeg gjorde ble veldig dårlige og noe av det sentrale pensumet ble kun gjennomgått via videoforelesning, altså var kurset vanskelig å fullføre uten å få sett disse skikkelig. 

Anonymkode: f9e19...264

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...