Gå til innhold

Innenfor venne"gjengen"...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette er den klassiske, forelsket, what to do greia, men dog ikke helt. Nå skal du høre. Vi er en stor venne"gjeng", 9 stykker cirka. Her er det to par, det pleide å være tre, men det ble slutt i juni. De to er fortsatt venner, så venne"gjengen" fungerer fortsatt. Jeg ble dumpet i mai, men han var ikke en del av "gjengen". Han som ble dumpet i juni har jeg kjent i syv år. Vi er gode venner og han er en av de guttene man syns det bør finnes flere av fordi de er så gode. Og han er...fantastisk. Men eks-kjæresten hans er jo en ganske god venninne av meg siden vi er i samme "gjeng" og derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Hun skal ett år til utlandet på skole, så derfor er hun jo ikke her, men jeg er fortsatt usikker. Det er jo dårlig gjort, selv om det var hun som dumpet han...er det ikke?? Skal jeg i tilfellet vente med å gjøre noe siden det er relativt kort tid siden vi begge ble dumpet? Det som også er risky er det at vi har kjent hverandre så lenge og går i samme klasse og er i samme vennekrets...så hvis han ikke er interessert så kan jo det at jeg har uttrykt min interesse ødelegge dette. Jeg trenger råd!! Vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mulighet til å oppleve litt kjærlighet og forelskelse, go for it!

Er dere gode venner, vil forholdet tåle dette.

Det er jo bare et komplement til gutten du er forelsket i...

Venninden din er forhåpentlighvis real nok til å unne sin medsøster litt flørting i tilværelsen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å "dele" dine følelser for denne gutten med hans X og din venninne først? Litt forsiktig så du føler litt hvordan hun reagerer. Kanskje hun er "ferdig" med ham og ville blitt glad om han fant ei ny søt jente, som kanskje er deg?

Sikkert litt fjortisopplegg dette...

Men alternativet er jo bare å sjekke forholda med han fyren!!

En ærlig og åpen dialog skulle da vel ikke ødelegge vennegjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venners ekser og venners kjærester er tabu!

For meg er det så enkelt!

pga at vennskapene mine er såpass viktige at ingen mulig forelskelse skal få ødelegge gode vennskap.

Kanskje gode vennskap tåler det, men kanskje ikke? Er det da verd risikoen det er, å bli sammen med en vennindes eks?

Og som du selv sier, dersom det ikke fungerer, så har du muligens ødelagt ikke bare vennskapet til henne, men muligens mellom deg og han. Dersom vennengjengen da i tillegg ser på deg som ei som setter sin egen lykke fremfor gode venneforhold, så spørs det vel hvor godt vennskapet til reste av gjengen blir også?

Ikke for å være ekkel! Men snakk med hun som blir sittende å se på først! Forsiktig, slik at hun får sjansen til å virkelig si eller vise deg hva hun tenker om saken. Selv om hun dumpet ham, så er det ikke sikkert hun synes det er ok at ei venninde "stikker av med ham". :blunke:

Du må vel hovedsaklig finne ut hva som er viktig for deg, hva du kan risikere å miste og om det er viktigere å få muligheten med denne mannen, det er det bare du som kan svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er en "uskrevet" regel i min venninnegjeng, at eks`er er forbudt/tabu område. :wink: Vi jenter har en tendens å føle litt eiertrang over det vi har vært sammen med, og siden dere er i samme gjeng, vil jeg råde deg å prøve å finne noen andre å flørte med, da jeg i dette tilfellet ville blitt både litt sjalu, og irritert, selv om jeg aldri ville tatt tilbake eksen min! Jeg hadde absolutt ikke likt at noen i min vennekrets hadde blitt sammen med eksen. :x

mvh Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

D var jo hun som dumpet ham så jeg kan ikke fatt at hun skal ha noe problemer m at du er forelsket i og kanskje blir kjærester!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det var veldig delte meninger her. Kan man komme til enighet?

Siden hun ikke er her på ett helt år så slipper hun å bryne seg på det hvis vi skulle bli sammen, altså ser oss sammen. Og ett år er masse tid å komme over en fyr som hun dumpet. Nok tid. Er det ikke? Og jeg tør ikke lufte det helt med fare for hvordan hun vil reagere eller hva hun vil si. Om jeg sårer hennes følelser eller hva. Vi har ikke vært ordentlige venner et helt år en gang, men vi er gode venner, jeg har hjulpet henne gjennom noen tøffe tider.

Men forholdet dem imellom var veldig dominerende fra hennes side. Han skulle alltid gjøre ting for henne og hun ble ofte sint. Hun har alltid flørtet med andre gutter og syntes at det har vært greit, men han hadde aldri fått lov til det. I tiden før hun slo opp hadde hun sagt at hun ville holde alle dører åpne og flørtet veldig med en fyr som ikke bor på samme plass som oss.

Det er vanskelig å forklare hvordan han er uten å falle inn i klisjèenes verden, men han er et utrolig menneske, og han får meg til å smile. Og det er ganske sjeldent for meg i disse dager.

Det ble masse, men dere skjønner, det er en big deal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for han.!

Tenk om han tenker det samme, og dere ikke gjør noe med det!

Livskrise det.

Men dere kommer sikkert ikke til å være i den vennegjenge i all evighet. Kanskje ALTID VENNER DA, MEN IKKE SO CLOSE.:) Folk skal jo utdanne seg, og reiser ut i verden.

Men livet er altfor kort til å tenke. Man må leve også!

Jeg hadde garantert flørtet med han, og sjekket han opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette ikke er ei venninde det er viktig for deg å ha i livet, så sjekk ham opp.

Men det kan hende resten av gjengen også vil se litt rart på det, du risikerer kanskje å miste flere i slengen.

Venners exer er tabu uansett om det har gått en dag eller fem år!!! Ihvertfall uten å vite ha snakket med den som "blir sittende igjne".

Dersom du er redd for å snakke med henne om det, er du redd hun blir såret, ergo du VET at hun mest sannsynlig ikke er "ferdig" med ham!

Betyr hennes vennskap nok for deg da, så holder du deg unna ham! snakk med henne når hun kommer tilbake igjen, virker det som det er greit for henne da så kjør på. Dere kan jo være venner, du kan jo også snakke med ham om dine følelser, men forklare at din vennindes følelser ikke er til å blåse av heller.

men som du sier, dere har ikke kjent hverandre så lenge, kanskje ikke vennskapet er viktigst! kanskje muligheten med ham er viktigere? Det er det nok bare du som kan svare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en historie fra virkeligheten :

Vi er en gjeng som har hengt sammen en del år. I denne gjengen var det blant annet et ex-par (som hadde vært sammen for mange år siden, men en ganske lang stund). I fjor ble han sammen med en annen jente i gjengen. Dette har vært vanskelig for ex'en hans. Ikke primært fordi de er sammen, men fordi de har problemer med å vise respekt for venninne A (altså ex'en). Venninne B (nye dama) prater støtt og stadig om hvor fint de har det, godt sexliv, alle fremtidsdrømmer og søte romantiske ting de gjør eller drømmer. Hvilket er vel og bra, men kanskje ikke akkurat de A vil høre hele tiden, og som hun sier selv "Jeg trenger ikke vite hvordan sexen er, jeg har vært der med han, jeg vet.. ;o) ) Vi ønsker dem jo alt godt, men det er viktig å vise litt respekt, og huske på det at A også så for seg en fremtid med ham, drømte om å gifte seg, få barn, og etablere seg.

Venners ex'er har også egentlig vært tabu i vår gjeng helt til dette skjedde, men hva kan man gjøre? De er helt tydelig forelsket og har det bra, og vi ønsker dem jo alt godt..

Råd om din situasjon? Snakk med ex'en hans, trå varsomt, og for all del, ha respekt for henne og det de hadde. kanksje ikke du (eller han) ser på det som fantastisk, men kanskje hun gjorde? Man trenger ikke ville ha ex'en sin tilbake, men heller ikke bare føle seg som en i rekken.. Og sørg for at du betror deg til andre venninner når det gjelder de mest intime og kanskje vanskelige tingene i deres samliv.

Dette ble kanskje vel komplisert, men det jeg vil frem til er at du må ha respekt for henne, og det de hadde og trå varsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men Aline, det er akkurat det, jeg vet ikke om hun er helt "ferdig" med han. Hun har ikke gitt noe uttrykk for at hun savner han eller noe, men jeg kan ikke si at hun har gitt uttrykk for noe motsatt vei heller. Hu snakker aldri om det, og det meste tyder på at hun har kommet seg videre, men man vet jo aldri. Og hvis jeg spør henne på en indirekte måte så blir det bare teit hvis jeg og han blir sammen senere. Og så kan jo også se snodig ut for resten av gjengen. Ah, så komplisert.

Og hvis vi skulle blitt sammen så ville jeg aldri snakket med henne om hvor fint vi har det og hvor bra alt er og fremtidplaner...såpass respekt eier jeg for andre, og henne.

Dette er ikke enkelt. Men det er vanskelig å skyve slike følelser under tepper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt kan sikkert være kjempevanskelig, tviler ikke på det.

Men dersom hun og hennes følelser betyr noe, bør du være ærlig med henne. Fortell henne at du liker ham, men at du ikke ønsker å kaste deg ut i noe som risikerer å ødelegge deres vennskap. Forklar gjerne at du egentlig ikke roter deg borti venners xer, men at du liker ham, og vil høre med henne hvordan hun har det.

Sier hun eller virker det på henne som om det plager henne, så må du enten ta hensyn til den effekten det kan få i forhold til deg og henne, og i forhold til deg og resten av gjengen. (ikke bare ta hennes ord, men studer henne mens du snakker om det, føl litt på om du tror hun mener det eller om hun sier "det er ok" fordi hun ikke ønsker å være kjiip)

Men hvis du allikevel ikke kommer til å la være dersom det faktisk plager henne, vet jeg ikke om du bør spørre. Du må finne ut selv hva som er viktigst for deg. Er det viktigere å beholde vennskapet, så spør du og/ eller holder deg unna. Er det viktigst å finne ut om det kan bli noe mellom deg og xen hennes, så går du for det og driter i hennes følelser og mulighetene til å miste vennskapet.

Høres kanskje litt brutal ut, men for meg så er det så enkelt at venners xer er tabu! Dersom vennskapet betyr noe som helst for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...