AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Hei! Jeg har en katt på 7 år, som har fått det for seg at han skal ut klokken 5 om morgenen. Han heter Gustav. Vi har også en annen katt på 3 år som heter Dolly. Hun har pleid å sove gjennom hele natten. Begge er kastrerte. De siste 12-13 ukene har han satt seg ved døra, begynt å sutre og mjaue smått fordi han skal ut. Når jeg ikke reagerer har han svart med å gaule så høyt som han kan, klore på døren (som om han graver), løpe helt vilt over hele huset mens han snøfter og lager ulyder og så begynner han å krangle med Dolly. Han hopper opp over dørlistene, slenger seg i vinduer, og stemma blir bare grovere og grovere. Det er tydelig at Gustav blir stresset. Samboer sover gjennom dette. Hittil har jeg latet som jeg har sovet, fordi jeg vil ikke oppmuntre til dette, men vi ser jo hvordan det har gått... I dag slapp jeg han ut. Han var mye mere medgjørlig. Han var ute i en halvtime, kom inn, spiste og koset litt før han la seg igjen. Nå skulle Dolly leke da, men det varte ikke så lenge og var langt i fra så høylytt og kaotisk som de andre dagene. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg vil jo egentlig ikke stå opp klokken 5 hver dag. Samboer står vanligvis opp klokken 6. Han sover av en eller annen grunn gjennom hele greia, men han kunne sikkert sovet gjennom brannalarmen også :|. Gustav har vært hos dyrelege og alt så fint ut. Det feiler han ingenting, bortsett fra TR (tann resorbsjon eller noe slikt) i den ene hjørnetanna som dyrelegen mente ikke skulle være et problem enda (han har operert ut 3 andre tenner tidligere for dette). Det er kaldt ute, så det er ikke aktuelt å tvinge han ut hele natten. Anonymkode: 59da5...e89
Ild Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Er han ute på dagen? Jeg opplever med min katt at han er mer aktiv på natta nå når det er kaldt og han er mer inne. Så vi lar han være ite en hel del om ettermiddag/kvelden. Har de kattedo inne? Hvis ikke ville jeg prøvd det. Og til slutt, hvis det er steder jeg ikke vil at katten skal gå, så setter jeg en spruteflaske (med vann) der jeg ikke vil han skal gå. Han er ganske redd spruteflasken, siden den både freser og spruter vann 😂 jeg har satt spruteflasken utenfor soveromsdøra til datteren min, feks. -og da holder han seg unna.
Gjest Bortbyting Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Typisk katter!! Sånn er kattene her også. Ut klokka 5, gjerne før. De kommer riktignok inn igjen etter en halvtime til en time. Er vel ikke så mye annet å gjøre med det enn å late som en ikke hører de om en ikke gidder å stå opp. Må si jeg gleder meg til det er varmere i været om natta, da pleier de å sove på terrassen. Men nå som det er kuldegrader og snø, så må de jo inn på kvelden.
Tvist Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Installere katteluke? Så bestemmer pus selv når han vil inn og ut. 3
Brunhilde Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 6 minutter siden, Tvist said: Installere katteluke? Så bestemmer pus selv når han vil inn og ut. Det er absolutt det enkleste! Vi har katteluke med chipleser og den fungerer veldig fint. Kattene kan komme og gå som de vil, og jeg slipper alt maset. Vinnvinn. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 Katteluke med chipleser. Problem løst. Anonymkode: 6563a...fd9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 TS: Kan dessverre ikke installere katteluke da vi leier, men det skal vi i alle fall ha når vi endelig får ordentlig hus! Har do inne, ja. Han trives best inne, spesielt nå for tiden, men han går en del ut om dagen. Kan kanskje prøve å få han ut mere på kvelden. Gleder meg skikkelig til sommeren haha Anonymkode: 59da5...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå