AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Jeg skal søke studie plass til høsten. Hvis alt går etter planen starter jeg på uni i august. Jeg har en planlagt operasjon i september som en konsekvens blir jeg sykemeldt i 2 uker fra jobb, og da studier? Eller? Anonymkode: bc375...b74
pessimistisk Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Varierer nok fra studie til studie, men vi har hatt lite obligatorisk. Har det vært obligatorisk(eks seminar), så har vi kunne være borte så så mange ganger. Så vidt jeg har forstått gjelder disse gangene uansett grunn, men regner med de utviser litt skjønn på det. 1
Duff Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Du kan bli sykemeldt fra studier eller du kan gå i dialog med veileder om det finnes en måte å løse det på uten å være sykemeldt. Feks at du har andre oppgaver du kan gjøre hjemme. Mange av lærerne er veldig behjelpelige så jeg anbefaler å snakke med dem. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Ok. Tusentakk for svar Regner med at formen er ok så jeg kan gjøre oppgaver hjemme .. Anonymkode: bc375...b74
vscare Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 Da jeg gikk på universitetet (samfunnsfaglig studie) så var det bare seminarene som var obligatoriske (tre forskjellige fag, hvert fag hadde ett seminar i uka, så totalt tre seminar x to timer hver uke). Vi kunne i utgangspunktet bare være borte én gang fra hvert seminar i løpet av ett semester. Jeg brukte opp den ene fraværsdagen min i det ene faget tidlig i semesteret, men når jeg måtte reise hjem i noen dager pga. dødsfall i nær familie og dermed trengte en fraværsdag til så var ikke dette noe problem for seminarlederen, så de utviser nok litt skjønn 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 Kommer veldig an på studiet! Det jeg tok hadde ingenting obligatorisk oppmøte, kun innleveringsoppgaver (noen ganger i gruppe, men til og med det kunne jo tas over epost etc). Så må man møte på eksamen. Så, kommer veldig an på studiet, vet at det er store forskjeller. Anonymkode: c88b0...f1f 1
Duff Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 Det kan være lurt å snakke med en rådgiver også. Det finnes smutthull hvis operasjonen skulle kollidere med noe veldig viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 Spørs helt hva du skal studere, stor forskjell på sykepleie og statsvitenskap. Anonymkode: 3f45e...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 Takk for svar alle skal studere barnevern. Anonymkode: bc375...b74
Duff Skrevet 9. mars 2018 #10 Skrevet 9. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle skal studere barnevern. Anonymkode: bc375...b74 Da får du nok en avtale. Problemet er hvis operasjonen kolliderer med praksis eller eksamen men det kan du be sykehuset ta hensyn til når de setter opp tid.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #11 Skrevet 9. mars 2018 Jeg har studert et sted der alt var obligatorisk og 70% fremmøtekrav. Men om man hadde sykmelding kunne man levere søknad om å få ta eksamen likevel om man skulle være syk mer enn 30% Anonymkode: 08b7b...4a7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #12 Skrevet 9. mars 2018 De fleste har ikke obligatorisk greier. De aom har de vil de i de fleste tilfeller godta en slik grunn. Men finnes untak! Kan enda ikke sjønne at de kan ha det så strekt. Hadde obligatorisk innleveringer, måtte ha godkjent ... 8/10 tror jeg... et par år siden nå. Ingen grunn er godkjent. Begravelse, sykemelding... ingenting var godkjent fravær! Men dette er første og eneste gang jeg har vert borti noe slikt ved univeristetet. De fleste er veldig hjelpsomme med slikt (om det i det hele tatt betyr noe ) miste noen forelesnigner går jo bra. De pleier jo legge it framføringen og slikt Anonymkode: f03ec...601
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå