Gå til innhold

Menn som tar kontakt på messenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her, så lurer jeg på om det er jeg som overreagerer når jeg nå gjentatte ganger har fått meldinger fra ukjente på messenger, etter at de har sett meg på happn eller tinder. Dette er menn som jeg ikke har hatt noen som helst kontakt med, annet enn at de har sett meg der og klart å lete meg frem på facebook. 

Det funker virkelig ikke for å vekke interessen min for dem, jeg synes det er creepy og jeg føler meg invadert. Hadde jeg vært interessert i kontakt så hadde jeg jo liket profilen deres på tinder.. Han ene skrev sogar at han ikke likte tinder for da kunne han ikke se når jeg var online.. Ettersom det er 5 stk som har kontaktet meg på denne måten så begynner jeg jo å lure på om det er vanlig prosedyre og jeg som overreagerer??

Anonymkode: 01a17...af7

• Liker 6
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også fått en del henvendelser på denne måten! Tror det er ganske vanlig:fnise: Jeg pleier bare å la være å godta forespørselen, synes også det er litt..spesielt. De fremstår som ganske desperate spør du meg.

• Liker 8
Skrevet

Det er ganske creepy ja og jeg forstår virkelig ikke hva som går i hodet på dem. Veldig morsomt med han som skrev at han ikke likte Tinder fordi man ikke kunne se når personen var online :fnise: Fin innrømmelse på at man er skikkelig kontrollerende. Selv er det en fyr fra Tinder (som jeg ikke matchet med) som hadde søkt meg opp på Facebook og poka meg. Han skrev ikke i inboxen da, men synest det var i overkant likevel at han hadde tatt seg bryet med å finne meg på Facebook før vi i det hele tatt hadde matchet. Først trodde jeg bare han var en random, men litt senere fikk jeg opp samme fyren på Tinder som på Facebook, så la to og to sammen. Skjønte først ikke heller hvordan han hadde funnet meg, men oppdaget at navnet mitt stod i Instagramprofilen min som var koblet til. Har tatt det vekk nå for å unngå lignende situasjoner. Så dersom du lett kan identifiseres på samme måte så hadde jeg gjort noe med det sånn at man kan unngå sånne "stalkere". Nå skal det også godt gjøres å finne meg på Facebook utifra Tinderprofilen, men skal aldri si aldri. Du kan også gjøre deg usynlig på søk på Facebook. Tricky blir det dersom man har felles venner som gjør at man kan ta søket der. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Noen som vet om man kan unngå å få opp felles venner på tinder? Kan ikke forstå annet enn at disse har lett meg opp på facebook fordi de ser at vi har felles venner. Stadig like uaktuelt:-)

• Nyttig 1
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd!

Og for et rart argument av han fyren. Alle skjønner vel at man blir venner på FB etterhvert... Sånn er det jo IRL også. Du legger ikke noen til på FB før du har møtt eller snakket med dem.

Forstår godt at du synes det er irriterende om menn som du overhodet ikke er interessert i sender deg melding på en annen arena.

Jeg har ikke vært på Tinder noen år, dessvere, så vet ikke om det er mulig. Du får troubleshoot problemet på Google eller Youtube :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg må dessverre innrømme at det var en som kontaktet meg på denne måten.( det har vært flere også) Men han her skrev en hyggelig melding da, at han så at jeg var på tinder og spurte meg om jeg ville ta en kaffe, og han bodde bare 2 km unna så ja...  uansett så da virket litt mindre creppy, møtte han på date. Han forklarte at det er SYKT vanskelig å få match på tinder, og det er lett å bli ignoret, og det kan godt stemme. 

Det var uansett en hyggelig date, men jeg fant ut senere at han har prøvd seg på maaaaange jenter i området, så fyren var desperat. 

Skrevet

VK . com is much better than FB

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det er crepy at menn jeg har på FB, men som er perifere bekjente, tar kontakt på Messenger. Har en (gift) klassekamerat fra gymnaset som til tider sender meldinger, typisk når han har drukket. Bare "Hei!" eller "Hva gjør du på?", men jeg blir usikker på hva han vil. Jeg velger å overse, for jeg og han har ikke en slik relasjon at det virker naturlig å melde med ham på kvelden. Jeg treffer ham (og kona) en gang i året, på en tradisjonell fest. Føler heller ikke at jeg kan blokkere ham, på grunn av felles venner, og han har jo aldri skrevet noe ufint. Det er bare rart at han sender melding til meg personlig, og litt crepy, fordi jeg blir usikker på hva han vil, og det ikke føles naturlig å melde med ham. 

Anonymkode: 4cb9d...856

• Liker 4
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

TS her igjen. Noen som vet om man kan unngå å få opp felles venner på tinder? Kan ikke forstå annet enn at disse har lett meg opp på facebook fordi de ser at vi har felles venner. Stadig like uaktuelt:-)

Dere har ikke nødvendigvis felles venner eller kontakter i det hele tatt. Jeg har fått forspørsler på FB fra menn bosatt i Norge og utlandet, fullstendig ukjente for meg. Tror mange bare starter på begynnelsen av alfabetet, og jobber seg gjennom ved å sende venneforspørsler o.l. til søren meg hvert eneste kvinnfolk de finner.

11 minutter siden, Vyacheslav07 said:

VK . com is much better than FB

Russisk sosialt medium? Nei, takk.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er to måter å registrere seg på Tinder såvidt jeg vet. Den ene er å bruke FB login. Den andre er med mobilnummeret ditt. Sistnevnte bruker også indirekte FB såvidt jeg har forstått, men jeg tror ikke de da viser felles venner (eller venner overhodet). Jeg har akkurat registrert meg en ny "ikke-FB" konto på Tinder og så langt ikke sett noen FB venner på noen (men er såvidt i gang). Grunnen til at jeg har gjort det er 1) Nysjerrighet (liker å forstå hvordan det funker) og 2) Noen matcher feiger ut når de forstår at man har felles kjente (skulle jo tro de så det før de liket, men dog..). "Felles kjente" er også et veldig vidt begrep på FB. Hvis både jeg og en match har 1000 "venner" på FB, så skal det litt til at vi ikke har noen som er "felles". Som regel er det veldig periferte bekjente, forretningskontakter etc, så jeg synes jo det er rimelig feigt (i hvertfall uten en gang å spørre om relasjonen), men mulig det bare er meg.

Endret av Kreator
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ichiko skrev:

Russisk sosialt medium? Nei, takk.

Jeg har blitt kjent med mange ukrainske damer på VK, så det er ikke bare russisk. Det er mange ukrainere der også. 

Ukrainske damer er for øvrig langt mer sosiale og hyggelige enn norske damer. Til sommer skal jeg dra til Ukraina og treffe flere av disse. Jeg er ønsket hjertelig velkommen til flere av disse. Så som sagt, mye hyggeligere og triveligere enn norske damer.

Anonymkode: be2f6...1c8

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har blitt kjent med mange ukrainske damer på VK, så det er ikke bare russisk. Det er mange ukrainere der også. 

Ukrainske damer er for øvrig langt mer sosiale og hyggelige enn norske damer. Til sommer skal jeg dra til Ukraina og treffe flere av disse. Jeg er ønsket hjertelig velkommen til flere av disse. Så som sagt, mye hyggeligere og triveligere enn norske damer.

Anonymkode: be2f6...1c8

Nå var det jo ikke dette som var tema for denne tråden, da.

Eller jo - du er eksempel på nettopp det tråden handler om.

Endret av Ichiko
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Kreator skrev:

Det er to måter å registrere seg på Tinder såvidt jeg vet. Den ene er å bruke FB login. Den andre er med mobilnummeret ditt. Sistnevnte bruker også indirekte FB såvidt jeg har forstått, men jeg tror ikke de da viser felles venner (eller venner overhodet). Jeg har akkurat registrert meg en ny "ikke-FB" konto på Tinder og så langt ikke sett noen FB venner på noen (men er såvidt i gang). Grunnen til at jeg har gjort det er 1) Nysjerrighet (liker å forstå hvordan det funker) og 2) Noen matcher feiger ut når de forstår at man har felles kjente (skulle jo tro de så det før de liket, men dog..). "Felles kjente" er også et veldig vidt begrep på FB. Hvis både jeg og en match har 1000 "venner" på FB, så skal det litt til at vi ikke har noen som er "felles". Som regel er det veldig periferte bekjente, forretningskontakter etc, så jeg synes jo det er rimelig feigt (i hvertfall uten en gang å spørre om relasjonen), men mulig det bare er meg.

Det stemmer ikke at man ikke får opp facebook-venner hvis man registrerer seg med telefonnummer. Jeg har fått opp noen som er på min venneliste.

Eller misforstod jeg hva du mente nå?

Anonymkode: 8d4b8...3f1

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke at man ikke får opp facebook-venner hvis man registrerer seg med telefonnummer. Jeg har fått opp noen som er på min venneliste.

Eller misforstod jeg hva du mente nå?

Som jeg skrev, "er såvidt i gang", så vet ikke om jeg har nok data ennå. Men på mobilprofilen min har jeg foreløpig sett lite felles FB venner.  I tillegg så slurper jo ikke Tinder inn noe FB informasjon som skole / tittel heller når man registrerer med mobilnummeret, så tenkte det også var en indikasjon på at de var mindre nysjerrige på FB profilen når man brukte mobilen. Men godt mulig jeg tar feil.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kreator skrev:

Som jeg skrev, "er såvidt i gang", så vet ikke om jeg har nok data ennå. Men på mobilprofilen min har jeg foreløpig sett lite felles FB venner.  I tillegg så slurper jo ikke Tinder inn noe FB informasjon som skole / tittel heller når man registrerer med mobilnummeret, så tenkte det også var en indikasjon på at de var mindre nysjerrige på FB profilen når man brukte mobilen. Men godt mulig jeg tar feil.

Ja, sånn sett så stemmer det nok, men de kan nok dukke opp i bunken de også.

Tror det bare har vært tilfeldig når venner har dukket opp i min bunke, og ingenting som indikerer at Facebook er involvert :)

Skrevet

Jeg får stadig vekk henvendelse fra vakre damer på FB som vil være venner med meg. Flesteparten er i sin beste alder. Tror jeg har lagt til 495 stykker bare siste tre ukene. 

Men to tre av dem lurer jeg på om jeg må slette, tror på en måte de bare er ute etter penger. Ganske cripy med disse damene altså, kan de ikke bare la meg være i fred altså. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, sånn sett så stemmer det nok, men de kan nok dukke opp i bunken de også.

Tror det bare har vært tilfeldig når venner har dukket opp i min bunke, og ingenting som indikerer at Facebook er involvert :)

Ok, mulig vi snakker om to forskjellige ting. Tinder viser felles FB venner hvis begge har logget inn med FB konto. Det er jeg bombesikker på. Kan hende det finnes en innstilling dypt inne i FB settingene (der hvor FB ikke vil du skal vandre) for å unngå slikt, men "by default" så vises felles venner. Det er dette jeg ikke observerer ennå når jeg logger inn med mobilnummeret. Så er det klart at det er fullt mulig å identifisere personene basert på fornavn og yrkestittel f.eks., men det er mer en Googleøvelse enn datadeling gjennom FB.

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke du overreagerer ts. Samtidig kan jeg forstå frustrasjonen til disse mennene. De når ikke opp til deg, og damene de vil skrive med, og da blir tinder en helt meningsløs app å bruke. Et siste forsøk er vel å sende melding på messenger. 

Happen har faktisk den funksjon at man kan sende melding uten at man har matchet, og de markedsfører funksjonen med at man får større sannsynlighet for kontakt. Jeg synes uansett det virker desperat. Man hadde ikke tatt seg bryet til å gjøre det om man hadde klart seg bra ellers. 

Endret av Minesveiper
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
On 3/9/2018 at 11:03 AM, Charlene87 said:

Jeg må dessverre innrømme at det var en som kontaktet meg på denne måten.( det har vært flere også) Men han her skrev en hyggelig melding da, at han så at jeg var på tinder og spurte meg om jeg ville ta en kaffe, og han bodde bare 2 km unna så ja...  uansett så da virket litt mindre creppy, møtte han på date. Han forklarte at det er SYKT vanskelig å få match på tinder, og det er lett å bli ignoret, og det kan godt stemme. 

Det var uansett en hyggelig date, men jeg fant ut senere at han har prøvd seg på maaaaange jenter i området, så fyren var desperat. 

Det litt interessante er jo at det faktisk virket siden det resulterte i en date. På den måten kan man i alle fall forsvare at det lønner seg å ta kontakt selv om det virker desperat. 

Endret av Minesveiper
Skrevet
4 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det litt interessante er jo at det faktisk virket siden det resulterte i en date. På den måten kan man i alle fall forsvare at det lønner seg å ta kontakt selv om det virker desperat. 

Sant nok :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...