AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Jeg er en person som ofte føler at livet er meningsløst. Nesten hver dag sitter jeg med en klump i halsen og følelsen av at alt er bortkastet, at ingen ting gleder meg og at jeg ikke har fått til det jeg burde. Jeg har konstant dårlig samvittighet og er misfornøyd med meg selv. Produktiviteten min er lav. Så nå ser jeg etter inspirasjon for å få til en forandring før livet løper fra meg. Hva får deg til å føle deg tilfreds i det daglige og hva gir livet ditt mening i det større bildet? Anonymkode: 52b1d...934
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Trening, organisert og uorganisert. Å forbedre resultatene. Positive opplevelser/suksess på jobb Mat/drikke/god bok/god film Samboeren Hobbier som ski, gå i fjellet, dykke, motorsykkel, reise, lage mat Treffe venner og drikke vin Jeg er litt hedonistisk og har ikke en dypere mening. Reising er min store lidenskap, men alle de små tingene er like viktige Anonymkode: 099b2...6f4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trening, organisert og uorganisert. Å forbedre resultatene. Positive opplevelser/suksess på jobb Mat/drikke/god bok/god film Samboeren Hobbier som ski, gå i fjellet, dykke, motorsykkel, reise, lage mat Treffe venner og drikke vin Jeg er litt hedonistisk og har ikke en dypere mening. Reising er min store lidenskap, men alle de små tingene er like viktige Anonymkode: 099b2...6f4 Jeg har nok en mer utilitaristisk og perfeksjonistisk tilnærming til livet. Jeg får dårlig samvitighet når jeg setter meg ned og bruker tid/penger på hobbyer, reiser og mat/drikke. Når jeg ser en film, tenker jeg på alt jeg burde gjøre i stedet for å se film. Når jeg spiser og drikker tenker jeg på vekt og helse i stedet for å nyte maten. Jeg går kun på trening for helsens del. Når jeg kjøper noe eller reiser får jeg dårlig samvittighet for miljøet eller alle de som ikke har råd til det samme. Samtidig kvier jeg meg for å gjøre ting og særlig å vise fram arbeidet mitt til andre. Når jeg gjør arbeid eller skaper noe, tenker jeg bare at det ikke er bra nok og jeg skammer meg og drar selvbildet ned i søla. Jeg tenker at jeg burde bruke tiden min og pengene mine på å gjøre noe bra for verden og samfunnet, men det er jo begrenset hva lille, ubetydelige meg kan få til. Særlig når jeg synes at alt jeg gjør er dritt uansett og dermed ikke får noe gjort. Jeg vet ikke hvordan jeg skal endre tankegangen min, men jeg har alltid vært sånn. Anonymkode: 52b1d...934
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok en mer utilitaristisk og perfeksjonistisk tilnærming til livet. Jeg får dårlig samvitighet når jeg setter meg ned og bruker tid/penger på hobbyer, reiser og mat/drikke. Når jeg ser en film, tenker jeg på alt jeg burde gjøre i stedet for å se film. Når jeg spiser og drikker tenker jeg på vekt og helse i stedet for å nyte maten. Jeg går kun på trening for helsens del. Når jeg kjøper noe eller reiser får jeg dårlig samvittighet for miljøet eller alle de som ikke har råd til det samme. Samtidig kvier jeg meg for å gjøre ting og særlig å vise fram arbeidet mitt til andre. Når jeg gjør arbeid eller skaper noe, tenker jeg bare at det ikke er bra nok og jeg skammer meg og drar selvbildet ned i søla. Jeg tenker at jeg burde bruke tiden min og pengene mine på å gjøre noe bra for verden og samfunnet, men det er jo begrenset hva lille, ubetydelige meg kan få til. Særlig når jeg synes at alt jeg gjør er dritt uansett og dermed ikke får noe gjort. Jeg vet ikke hvordan jeg skal endre tankegangen min, men jeg har alltid vært sånn. Anonymkode: 52b1d...934 Ja da er det nok tankegangen din du må jobbe med. Vi er så kort tid her, og det er svært få av oss som setter varige spor. Resten av oss er bare ledd i kjeden, men vi er likevel viktige ledd, og det beste vi kan gjøre er å skape trivsel for oss selv og dem rundt oss. Skape smil og trygghet. Det er NÅ som er livet, så klart man må unne seg å nyte! Dårlig samvittighet for alt mulig er destruktivt! Anonymkode: ecd94...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå