Gå til innhold

Din beste hjemmelaget pizza :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I helgen tror jeg vi skal ha pizza. Hjemmelaget! Men hva skal vi ha på den denne gangen? 🤔

Det er så mye en kan ha som topping på en pizza. Så derfor spør jeg deg; hva har du på din beste hjemmelagde pizza? 😋🍽

Anonymkode: 82687...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mozzarella, spekeskinke, vårløk og ruccola på toppen

Sweet chili saus, rødløk, bacon, kylling og ruccola på toppen

Bbq-saus, biffstrimler, mais og løk 

Pesto, kylling, tomat, og frisk basilikum

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mozarella, cherrytomater og serrano skinke. Det viktigste er hjemmelaget pizzasaus :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn pizzabunn uten tomatsaus med spekeskinke og karamellisert løk👌🏼

Karamellisert løk:

200 g rødløk

1 ss smør

1 ss buljongpulver lys

0,5 dl vann

Rens rødløk og skjær den i tynne skiver. Stekes gyllen og myk i pannen sammen med litt smør. Tilsett buljongpulver, vann og sukker. La det surre i ca. ti minutter. Ha ost på pizzabunnen og løken over.

Toppes med spekeskinke før servering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn bunn med en god krydret tomatsaus, ett lag creme fresh, litt pesto, ruccola, fetaost, løk og mozzarella og gjerne pepperoni. Ofte lager jeg den helt enkel med bare tomatsaus og masse mozzarella og basilikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres jo godt ut dette da! 😋Er ikke vant med mozzarella på hjemmelaget pizza, men det er jo godt. Så vet ikke hvorfor jeg ikke har brukt det særlig. Hmm. 

Men det er mange varianter dere har her. 😊 Spennende. De må vi prøve. Hjemmelaget pizzasaus har jeg ikke laget før. Får prøve det i helgen. 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mozzarella og cheddar, aubergine, squash, sjampinjong, paprika, og litt tomat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye, kommer helt an på humøret. Noen ganger blir det italiensk type, bakt på steinplate, mozarella ost, tomatsaus, basilikum, litt olivenolje...en simpel Margherita. Andre ganger litt sopp, bacon osv oppå, eller spekeskinke, eller små kjøttboller med persille og hvitløk. 

Andre ganger er det godt med 80-talls favoritten, langpannepizza med kjøttsaus og vanlig norsk gulost. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bortbyting

Tynn pizzabunn, tomatsaus, Mozarella, blåskimmelost, brie og hvitost med skikkelig smak i! Så kan en toppe med litt spekeskinke og ruccolasalat når den er ferdig om en har lyst på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit pizza!

Pizzabunn
En halv boks Creme Fraiche med 1-2 fedd hvitløk(skvist eller revet) salt og pepper
Ost
Spekeskinke
Chorizopølse
Rødløk
Champingjong

Toppes med Ruccola etter steking.

Denne er fantastisk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer, men lager ingen annen bunn lenger enn eltefritt fra Trines matblogg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er denne:

Tynn pizzabunn (lager den dagen før, langtidshever i kjøleskapet)

Smelter 1 norzola i ei gryte sammen med 2 gode ss creme fraiche, saften av litt sitron og noen drag nykvernet pepper -smører dette på bunnen

Strør over litt revet parmesan og revet mozzarella, spekeskinke eller pepperoni oppå osten. 

Etter at pizzaen er ferdig stekt så tar jeg på finhakket rødløk, hakket chilli og ruccola. Også godt å sprute på noen dråper sitron 

(nå fikk jeg lyst på pizza....)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/9/2018 at 8:37 AM, OppNedPåAlt said:

Hvit pizza!

Pizzabunn
En halv boks Creme Fraiche med 1-2 fedd hvitløk(skvist eller revet) salt og pepper
Ost
Spekeskinke
Chorizopølse
Rødløk
Champingjong

Toppes med Ruccola etter steking.

Denne er fantastisk!

Den skal jeg lage en dag, den så himmelsk god ut. Kanskje bittelitt blåmuggost sammen med resten av toppingen kan bli bra?

Min pizza består av tynn bunn, tomatsaus (koker gjerne opp til 10-12 pizzaer i slengen), ost, oliven, stekt sopp, lettstekt bacon og litt biff eller chorizo, men aldri begge. Og tomat, jeg elsker tynne tomatskiver på pizzaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye godt! :D For min del ligger det i pizzabunnen.

Jeg langtidshever alltid pizzabunnen,samt forsteker. Høres veldig omstendig ut men det er lettvint. Setter deigen samme morgen eller kvelden før. Bruker mindre gjær. Trykker ut pizzabunnen til smal og stikker hull med gaffelen for at den ikke skal blåse seg opp. Forsteker pizzabunnen på max varme til den blir bittelitt gulfarget. Tar den ut,har på fyll og så inn i ovnen igjen på max temperatur (gjerne undervarme og varmluft). 

Alt blir godt på om jeg gjør det på denne måten :fnise:

Bruker ofte lignende oppskrift som Oppnedpåalt over her - kan hende jeg blander ei spiseskje rød eller grønn pesto i creme fraiche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8.3.2018 at 10:37 PM, AnonymBruker said:

I helgen tror jeg vi skal ha pizza. Hjemmelaget! Men hva skal vi ha på den denne gangen? 🤔

Det er så mye en kan ha som topping på en pizza. Så derfor spør jeg deg; hva har du på din beste hjemmelagde pizza? 😋🍽

Det er søndag, men min beste oppskrift utrenfor lavkarbo er:

En vanlig bunn, mel, en klype salt, gjær og vann og olivenolje virgin.

Ha par klyper malt hvitløk og basilikum i deigen. Heves en time.

Lag saus fra bunnen, gjerne den som passer til pasta bolognese. La den småkoke i to, tre timer. Husk en liten dråpe sitron.

Den kan også lages vegtarisk. men vegansk har jeg ikke peiling på. Sausen må lages før man setter deigen.

Anonymkode: 3c04d...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tomatsaus med hvitløk og basilikum, kjøttdeig, løk, paprika, sjampinjong, mais, og Jarlsberg ost!:sikle:

Anonymkode: f6368...c58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker tynn bunn laget med italiensk pizzamel jeg har funnet på Helgø. Har funnet en gresk pizza/pastasaus kjøpt på en liten, lokal gresk butikk som jeg smører på bunnen. Bruket finhakket soltørkede tomater, mozzarella, parmesan og stranda spekeskinke. 

Stekeovnen har jeg på Max-temperatur i minst en time før steking og varmer opp pizzasteinen. Syns pizzaen blir veldig god på denne måten 

Anonymkode: 9744a...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzastein på grillen må til. Så må bunnen være med tipomel. Tynn og sprø. Når det kommer til fyll er det hvit saus, chevre revet i biter og litt revet ost (gravidhjernen husker ikke hvilken ost jeg bruker) oppå. Når den er ferdigstekt legges det på parmaskinke, pinjekjerner, honning og så en haug med ruccola på toppen. 

Gleder meg til å få føde og at grillværet kommer så jeg kan nyte denne igjen! Evnt dra på Olivias i Oslo :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg virkelig skal kose meg med pizza lager jeg pizza med tykk bunn, med bla. tacokjøttdeig, salsasaus og knuste tacoskjell som topping.

Til hverdags hender det at jeg lager mer italienskinspirerte varianter med tynn bunn, stekt på stein, og med mer sparsomt fyll. I motsetning til de over her lager jeg den gjerne med grovere mel. Foretrekker definitivt rød fremfor hvit pizza!

Den raskeste hverdagsvarianten nå er forresten Peppes pizzadeig som rulles ut, og toppes med ferdigrevet ost, Peppes pizzasaus og (Peppes pizza-?) pepperoni. Etter at prisene ble satt ned nå i vinter har dette også blitt en ganske rimelig middag. Det er dog ikke den beste...

Anonymkode: 2bbbc...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...