Gå til innhold

Hvor ofte tar du grundig vask av kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har som regel ryddig kjøkken hele tiden. er flink til å vaske underveis når jeg lager middag. Oppvask blir tatt med en eneste gang. Drikker vi kaffe blir koppene vasket med en gang. Altså det er aldri noen ting som ligger igjen som ikke skulle ha vært der . Alltid er alt på plass. Søppel tømmer jeg hver kveld.

Men lurer på om hvor ofte skal man vaske/støvsuge bak komfyr/kjøleskapet? Hvor ofte tømmer dere skap og skuffer for å vaske? Tar dere ut oppvaskmaskinen også for å rengjøre bak der? 

Vi har kjøkken på første etasje så vi har ofte besøk av sukkermaur. 😣 viktig med rengjøring!

Anonymkode: 10b1d...3cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har storvask 1g/pr år, prøver på 2. Vårrengjøringen prioriteres med storvask av bl.a kjøkkenet, til jul blir det oftest litt grundigere vask. Meeen ser det sluntres unna nesten hvert år å ta en skikkelig storvask til jul også😂

Anonymkode: ff9dc...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg gjør det 4-6 ganger i året ca. Aldri hatt maur eller slikt.

Anonymkode: 2f17a...f16

Skrevet

Vi vasker aldri bak kjøleskap, integrert oppvaskmaskin eller integrert stekeovn. 

Platetopp, benker og bord vaskes når de har vært brukt. Gulvet støvsuges en til to ganger i uka og vaskes en gang per uke. Søppelskap, komfyr, vifte og kjøleskap vaskes ved behov (kanskje en gang per mnd)

Inni skuffer vaskes svæææært sjelden. Har gjort det en gang på 6 år. (Men har tatt en hylle her og der ved behov, da)

Har ikke maur eller andre problemer.

Har kun planer om storvask, har aldri gjennonført det. 

• Liker 3
Skrevet

Her er det ikke mulig å vaske bak kjøleskap, komfyr eller oppvaskmaskin. Alt er integrert i kjøkkenet. Jeg vasker kjøleskapet ved behov og kokeplaten etter bruk.

• Liker 1
Skrevet

Benkeplater, vask og komfyr tørkes over daglig.  Skapdørene sprayes og tørkes over når jeg ser at det behøves, og det er vanligvis 1 gang per uke.  Vasker i kjøleskapet når det behøves opprydning. og det er hver uke. 

Kjøleskap og komfyr er innbygget, og tas fram èn gang pr. år for rengjøring.  Helt ok :) 

Har kjøkkenøy med kjøkkenvifte over.  Den må sprayes og vaskes hver uke. 

Skrevet

ca 1 g i året. Har ikke maur,  Får dere det prøv permetrin.

AnonymBruker
Skrevet
På 10.3.2018 den 7.28, Ild skrev:

Vi vasker aldri bak kjøleskap, integrert oppvaskmaskin eller integrert stekeovn. 

Platetopp, benker og bord vaskes når de har vært brukt. Gulvet støvsuges en til to ganger i uka og vaskes en gang per uke. Søppelskap, komfyr, vifte og kjøleskap vaskes ved behov (kanskje en gang per mnd)

Inni skuffer vaskes svæææært sjelden. Har gjort det en gang på 6 år. (Men har tatt en hylle her og der ved behov, da)

Har ikke maur eller andre problemer.

Har kun planer om storvask, har aldri gjennonført det. 

Æsj :o

Anonymkode: 2f17a...f16

AnonymBruker
Skrevet

Rydder og vasker alle skuffer og skap en gang i året. Noen taes oftere. Kjøleskap vaskes ved behov, komfyr og benker hver dag. Aldri hatt maur. 

Anonymkode: c502e...005

AnonymBruker
Skrevet

Om dere får inn sukkermaur så bør dere rydde opp rundt huset ute, finne ut hvor maurtua er og få den fjernet. Mauren må taes før den kommer inn i huset. Evt.ring skadedyrkontrollen å få de til å fjerne mauren.

Du kan vaske kjøkkenet ditt til du blir blå, det hjelper ikke så lenge maurtua finnes ute.

Anonymkode: 43060...0d3

AnonymBruker
Skrevet

Her er alt integrert, så det vaskes kun rundt og på overflaten. Når det gjelder skuffer og skap, vaskes det med en gang det kommer smuss. 

Anonymkode: f7af5...3bb

AnonymBruker
Skrevet

Aldri full nedvask. Kjøkkenet er ganske nytt, alt er helintegrert, og av typen høyskap + stor kjøkkenøy, så er veldig lett å holde rent. Går daglig over overflater, inkludert de få kjøkkenmaskinene som står fremme, med klut. 

Det holdes veldig rent. Er det smuler eller søl i en skuff fjernes det som regel med en gang. Vaskehjelp tar over alle fronter, langs oppvaskmaskin gulv etc. en gang i uka. Kjøleskap tømmes og vaskes ned ca annenhver måned. Nå og da tømmer vi noen skuffer eller skap og vasker inni. Søppelskuff vaskes ned ved behov. Ca annenhver måned kjører vi renseprogram på stekeovnene, renser sluk, renser sluk oppvaskmaskin og kjører rens, vasker takvifte og rens på kaffemaskiner. 

Anonymkode: 88a77...434

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...