Gå til innhold

Kalorier forbrent når man sover

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste dette på healthline.com:

«A person who weighs 125 pounds burns approximately 38 calories per hour sleeping. That doesn’t necessarily sound like a lot. But multiply that by the recommended seven to nine hours of sleep experts say you should get each night, and that’s a total potential of 266 to 342 calories for snoozing.»

Jeg veier ca 50 kg/110 pounds. Men si at jeg hadde vært bittelitt tyngre. Hvis det er sant at at jeg da bare forbrenner rundt 38 kalorier for hver time jeg sover, så betyr jo det at hvis jeg sover i et døgn (ganger med 24) så vil jeg bare ha forbrent 912 kalorier det døgnet. 

Når jeg har lagt inn mine mål på BMR-kalkulatoren til matvareguiden.no så får jeg beskjed om at jeg trenger 1349 kalorier i døgnet bare for å opprettholde mine livsfunksjoner. 

Jeg blir så forvirret her jeg sitter. Vet ikke hva jeg skal tro. Trenger det inn med teskje. Hvor mange kalorier har jeg forbrent på et døgn hvis jeg bare har ligget i senga (sovet)? Jeg er ei 19 år gammel jente som veier 50kg og er 166cm høy. 

Anonymkode: 4c4f3...2be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på muskelmasse og stoffskifte

Anonymkode: f320f...22c

AnonymBruker
Skrevet

Ta det med en klype salt. Jeg googlet for gøy og fant ulike anslag for kalorier forbrent per time søvn. Denne kalkulatoren sier at du med din vekt forbrenner rundt 1200 kalorier om du sover alle 24 timene: https://captaincalculator.com/health/calorie/calories-burned-sleeping-calculator/ Så denne ligger tettere opp mot din BMR.

Men BMR regner vel med normal menneskelig aktivitet, ergo at man ikke ligger i ro og sover hele døgnet.

Anonymkode: c7db6...085

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...