AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Jeg er nå gravid i uke 17. Har fra starten vært veldig mye dårlig form, slapp, vondt i hodet, null energi osv. Hadde håpet det skulle bli bedre, men ser nå at jeg kanskje er sånn helt frem til fødsel? Blir så utrolig frustrert! Noen andre som er/har vært sånn? Evt noen tips til noe som kanskje kan gjøre at jeg blir bedre?:) Anonymkode: e0042...e95
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Jeg ble bedre senere, kanskje rundt uke 24-26? Anonymkode: 085f0...3e1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 Jeg har alltid vært sliten/slapp den første tiden av graviditeten. Har du sjekket jernlagrene? Jeg har ved begge graviditetene mine hatt for lite jern som har gitt meg veldig lite energi... Anonymkode: 3faa4...3ef
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 Ja, var hos legen forrie uke å tok prøver:) Alt så bra ut sa han. Er så utrolig slitsomt, å dagene blir så lange🙈 Anonymkode: e0042...e95
isbjørnungen Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Jeg har hatt lite energi og konsentrasjon gjennom hele svangerskapet, men selv om jeg ikke var på topp, ble det litt bedre en stund fra rundt uke 20 😊 Bare å ta ting i passelig tempo, og ikke bruke energien på unødvendige ting eller ting som stjeler energi. Jeg sluttet å ta ekstravakter, og brukte fleksitid til å begynne litt senere på jobb, synes det hjalp en del😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 14 minutter siden, isbjørnungen skrev: Jeg har hatt lite energi og konsentrasjon gjennom hele svangerskapet, men selv om jeg ikke var på topp, ble det litt bedre en stund fra rundt uke 20 😊 Bare å ta ting i passelig tempo, og ikke bruke energien på unødvendige ting eller ting som stjeler energi. Jeg sluttet å ta ekstravakter, og brukte fleksitid til å begynne litt senere på jobb, synes det hjalp en del😊 Jeg får fortsette å bare håpe på at det blir bedre da. Hehe:) Jeg er ikke i jobb nå, så er ihvertfall *heldig* at jeg kan slappe av som regel når jeg må:) Men har liksom så mye jeg skulle gjort som jeg ikke har sjans til å få gjort. Er så frustrerende😏 Anonymkode: e0042...e95
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 Jeg var utmattet og orket knapt å dusje fra uke 16 og ut svangerskapet. Anonymkode: 2239e...38f
våren14 Skrevet 8. mars 2018 #8 Skrevet 8. mars 2018 Må dessverre bare svare ærlig her og si at sett bort i fra noen gode uker rundt 16-20 sånn ca så har jeg vært utmattet hele svangerskapet... også vært utrolig mye syk oppå en generell utmattelse Kjenner ikke meg selv igjen, og nå, i uke 40 orker jeg ikke løfte en finger fordi jeg i tillegg er forkjøla. Helt vilt klar for å få denne ungen ut og energien min tilbake! Alle prøver viser at alt er helt fint, jeg og legen er enige i at det trolig er hormonelt. Hadde endel av samme i første svangerskap også, men da ikke en to-åring å ta vare på og barnehagevirus annenhver dag... husker så godt sist at jeg relativt kort tid etter fødsel følte meg som et nytt menneske tross nattevåk, amming og lite søvn med ny baby... allikevel kviknet jeg virkelig til og fikk «meg selv» tilbake. Sykt deilig. Satser på at det snart er over for denne gangen her nå! Men, har ikke andre plager i svangerskap enn dette, så skal jo egentlig ikke klage heller. Men etter 10 mnd uten energi er jeg bare så vant med det at jeg bare føler meg sinnsvakt lat og tiltaksløs
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 Jeg var konstant utmattet og hadde hard bekkenløsning med nr to.utrolig frustrerende, men alt bre bra etter fødsel.sjekk vitamin lager og jern.hvil deg mye og du må gi litt f i husarbeid, la mannen ta litt mer eller få vaskehjelp, hvil mye og ta vare på deg selv, i k k e ha dårlig samvittighet, dette kan du ikke hjelpe for💗jeg tok en prat m jordmor ang dårlig samvittighet, d hjalp.godta at sånn er det nå og fyll dagene m tv,turer om du har overskudd til en liten tur,og ta en dag om gangen.jeg begynte til og med og se på glamour av alle ting.ltkke til 💜 Anonymkode: 62486...305
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #10 Skrevet 9. mars 2018 Jeg sleit også ekstremt med energien i første del av svangerskapet. Var som om jeg gikk på en vegg i ca uke sju, og det ble ikke bedre før rundt uke 25. Siden da har energinivået økt, og nå, i uke 30, føler jeg meg som en litt tjukkere og mer vaggende versjon av den ugravide meg. Det er veldig deilig! Det viktigste når energinivået er ekstremt lavt er at du faktisk tar hensyn til deg selv! Ligg på sofaen, finn deg en tvserie, en podcast eller et håndarbeid å pusle med om du orker, legg deg tidlig, la mannen ta ALT husarbeid og matlaging (det er tross alt hans barn også, og du gjør fortsatt en større jobb enn ham) og bruk heller energien din på å forsøke å rusle deg en timinutters rusletur eller ha et kort besøk av ei venninne. Det gir mye mer positiv energi enn du får av å støvsuge ;-) Jeg håper og tror at det snur for deg også - og før det gjør det skal du ikke ha dårlig samvittighet! Du er tross alt superwoman og produserer et lite, levende menneske inne i kroppen din! Anonymkode: 8984a...dbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå