Gjest skjære Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Noen som kjøper mer alkohol pga prisene? Jeg tenkte jeg skulle droppe kjøpe 3 litere og kjøpe en flaske vin innimellmo for å redusere alkoholbruk. Men når jeg innså at jeg kjøpte flere flasker vin i måneden, forstod jeg at jeg brukte mer penger på 3 litere enn jeg ville gjort på enkeltflasker. Jeg føler at jeg må kjøpe 3 litere for det er billigere enn en flaske vin i ny og ne
Fru Uperfekt Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Nei Men syns pappvin er fy fy Driter i prisen bryr meg kun om smak
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 12 hours ago, Fru Uperfekt said: Nei Men syns pappvin er fy fy Driter i prisen bryr meg kun om smak Sånn var det da konseptet var nytt. Det er mange gode viner som kommer i papp nå. Man må selvfølgelig vite va man kjøper, for det er mye elendig pappvin også, men det er ikke lenger slik at det er de dårligste vinene som kommer i kartong. Det eneste egentlige negative man kan si om pappvin på generell basis, er at kartongen er svært upoetisk, og gir ikke noen trivelig visuell ramme rundt f. eks. et måltid. Anonymkode: f57b7...843
Fru Uperfekt Skrevet 11. mars 2018 #5 Skrevet 11. mars 2018 På 9.3.2018 den 10.39, AnonymBruker skrev: Sånn var det da konseptet var nytt. Det er mange gode viner som kommer i papp nå. Man må selvfølgelig vite va man kjøper, for det er mye elendig pappvin også, men det er ikke lenger slik at det er de dårligste vinene som kommer i kartong. Det eneste egentlige negative man kan si om pappvin på generell basis, er at kartongen er svært upoetisk, og gir ikke noen trivelig visuell ramme rundt f. eks. et måltid. Anonymkode: f57b7...843 Siden jeg har sjenkeløyve har jeg prøv de fleste normale og endel «unormale» viner og syns fremdeles papp er fyfy (de scorer jeg og dårligst på blindtester) Nå svelger jeg ikke når jeg tester samt skyller munnen etter hver prøving så smaksløkene mine ikke skal bli bedøvd.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 2 hours ago, Fru Uperfekt said: Siden jeg har sjenkeløyve har jeg prøv de fleste normale og endel «unormale» viner og syns fremdeles papp er fyfy (de scorer jeg og dårligst på blindtester) Nå svelger jeg ikke når jeg tester samt skyller munnen etter hver prøving så smaksløkene mine ikke skal bli bedøvd. Da tror jeg ikke du har sondert markedet særlig godt, for det er mange flaskeviner som oppnår høy score som også finnes i papp. Samt at det finnes en god del ufyseligheter på flaske. Det eneste du kan generalisere om pappviner, er at de ikke egner seg for lagring. Anonymkode: f57b7...843 1
Fru Uperfekt Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 På 11.3.2018 den 15.08, AnonymBruker skrev: Da tror jeg ikke du har sondert markedet særlig godt, for det er mange flaskeviner som oppnår høy score som også finnes i papp. Samt at det finnes en god del ufyseligheter på flaske. Det eneste du kan generalisere om pappviner, er at de ikke egner seg for lagring. Anonymkode: f57b7...843 Er ikke en vin under 1k u mva flasken på polet jeg ikke har prøvd. Har gjort det samme med de viner jeg får tak i gjennom forskjellige grossister. Er oppvokst med en annen vinkultur enn den norske og det har nok påvirket meg i stor grad
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 På 8.3.2018 den 21.58, Fru Uperfekt skrev: Nei Men syns pappvin er fy fy Driter i prisen bryr meg kun om smak Hadde du kjent forskjell i en blindtest tror du?
Fru Uperfekt Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Hadde du kjent forskjell i en blindtest tror du? Ja, og har deltatt på flere blindtester og har fremdeles til gode å like en pappvin
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 Jeg kan også noen ganger kjøpe en treliter istedet for flasker. Spesielt til jul og på sommeren npr det er litt flere festligheter. Sparer på tomme vinflasker slik at jeg kan heller over hvis jeg skal ta med vin bort. Når man ikke får 7,5 dl simpel vin til under 100 lappen engang på polet lengre er det greit å spare noen kroner på å kjøpe mer. Jeg drikker ikke mer fordi jeg har vin i kjøleskapet. Drikker aldri i uka utenom evnt. romjul/sommerferie, påske.
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Ja, og har deltatt på flere blindtester og har fremdeles til gode å like en pappvin Fordi den smaker plastikk?
Fru Uperfekt Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Fordi den smaker plastikk? Aromaen blir feil, og den mister dybde i forhold til vin på glass
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #13 Skrevet 12. mars 2018 12 minutter siden, Fru Uperfekt said: Er oppvokst med en annen vinkultur enn den norske og det har nok påvirket meg i stor grad Det er jeg også, og jeg er svært uenig med deg. Det er mye dritt på papp, men nå bare snobber du. Og det kommer fra en som har en kjeller full av deiligheter fra 1982 og fremover. Anonymkode: f57b7...843
Fru Uperfekt Skrevet 12. mars 2018 #14 Skrevet 12. mars 2018 9 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg kan også noen ganger kjøpe en treliter istedet for flasker. Spesielt til jul og på sommeren npr det er litt flere festligheter. Sparer på tomme vinflasker slik at jeg kan heller over hvis jeg skal ta med vin bort. Når man ikke får 7,5 dl simpel vin til under 100 lappen engang på polet lengre er det greit å spare noen kroner på å kjøpe mer. Jeg drikker ikke mer fordi jeg har vin i kjøleskapet. Drikker aldri i uka utenom evnt. romjul/sommerferie, påske. Rødvin med 65cl til 100cl ga 97 treff på polets hjemmeside
Fru Uperfekt Skrevet 12. mars 2018 #15 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg også, og jeg er svært uenig med deg. Det er mye dritt på papp, men nå bare snobber du. Og det kommer fra en som har en kjeller full av deiligheter fra 1982 og fremover. Anonymkode: f57b7...843 Snobber ikke, skulle ønske jeg fant en pappvin som falt i smak da det er enklere å ta med på tur
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #16 Skrevet 12. mars 2018 13 minutter siden, Fru Uperfekt said: Snobber ikke, skulle ønske jeg fant en pappvin som falt i smak da det er enklere å ta med på tur Du er i hvert fall ikke representativ for sommelierer og vinkjennere med den holdningen du viser. Jeg kjøper selv ekstremt sjelden vin på papp, men det er mest fordi jeg drikker lite unge viner. Anonymkode: f57b7...843
Fru Uperfekt Skrevet 13. mars 2018 #17 Skrevet 13. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er i hvert fall ikke representativ for sommelierer og vinkjennere med den holdningen du viser. Jeg kjøper selv ekstremt sjelden vin på papp, men det er mest fordi jeg drikker lite unge viner. Anonymkode: f57b7...843 En ting er hva mine kunder ønsker å kjøpe, men en annen ting er hva jeg liker å drikke. Men er ingen sommeliére (eller som det heter på norsk vinkelner) ei heller vil jeg kalle meg vinkjenner da jeg ikke er utdannet innenfor feltet. Vet derimot hva jeg liker og ikke liker; men er og klar over hva den jevne kunde liker og ikke liker.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #18 Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, Fru Uperfekt said: En ting er hva mine kunder ønsker å kjøpe, men en annen ting er hva jeg liker å drikke. Men er ingen sommeliére (eller som det heter på norsk vinkelner) ei heller vil jeg kalle meg vinkjenner da jeg ikke er utdannet innenfor feltet. Vet derimot hva jeg liker og ikke liker; men er og klar over hva den jevne kunde liker og ikke liker. Dette var svært oppklarende. Jeg tenkte meg noe slikt. Anonymkode: f57b7...843
Fru Uperfekt Skrevet 13. mars 2018 #19 Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var svært oppklarende. Jeg tenkte meg noe slikt. Anonymkode: f57b7...843 ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå