Gå til innhold

Når folk skriver "Ingen under 180 cm" o.l på datingprofilen sin.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forferdelig uattraktivt i mine øyne. 

Nå er jeg langt ifra perfekt, men "innfrir" på de fleste punkter. Er veltrent, litt over 190 høy, har jobb, bolig, gjennomsnittlig attraktiv (veldig subjektivt, så klart), godt utdannet, osv. 

Men når jeg kommer over datingprofiler som eksplisitt sier ting som "Ingen under x cm","Ingen skalla","MÅ ha jobb", o.l, så får jeg totalt avsmak, uansett hvor fin personen skulle være. 

Anonymkode: 324d0...ea4

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får avsmak fordi du ikke aner hvilken enorm mengde med "raringer" som kontakter kvinner får daglig. 

Kvinner må rett og slett grovsortere for å ikke drukne.

Du ville gjort det samme selv om du hadde vært ettertraktet. Men den ene henvendelsen du får hver 6 måned håndterer du fint uten å måtte bruke sorteringsfilter.

Anonymkode: 43530...91b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får avsmak fordi du ikke aner hvilken enorm mengde med "raringer" som kontakter kvinner får daglig. 

Du ville gjort det samme selv om du hadde vært ettertraktet. Men den ene henvendelsen du får hver 6 måned håndterer du fint uten å måtte bruke sorteringsfilter.

Man er da ikke rar om man er under 180 eller skalla? :sjokkert:

Anonymkode: fda2d...1ef

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Det er nesten på grensen til trist. Risikere å gå glipp av en bra fyr å dele livet med fordi han er 5 cm for lav.

Anonymkode: 0de11...591

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er bra.

De skriver indirekte hvor overfladisk de selv er og vil bare appellerer til mennesker som deler deres livssyn. 

Anonymkode: ce066...57d

• Liker 3
Skrevet

Enig, en ting er å mene det, en annen ting er å skrive det.

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det sier litt om hva slags person de er.

Anonymkode: 2735e...5c8

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Elaine Marley said:

Enig, en ting er å mene det, en annen ting er å skrive det.

Dette! Jeg foretrekker også høye menn som ikke er skalla, men skriver ikke det i tinderbioen min likevel liksom. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ha ha, har en relevant "war story" å dele fra i dag faktisk! Så en flott jente med et fantastisk bilde på tampen av fjoråret, og benyttet anledningen til å sende en hyggelig kommentar. Fordi de fleste jenter foretrekker menn som er litt høyere og jeg forsåvidt damer som er lavere enn meg selv og hun her kun var noen få cm lavere enn meg så gjorde jeg det klart allerede i min hyggelige melding at dette nok var utfordrende. Her er det jeg sendte og svaret jeg fikk samme dag:

image.png.a5d647479ae5d0a1c06fe5e8608fb9c6.png

Det tragikomiske er jo at hun i dag klikket på min profil (bytter jo bilder innimellom så mulig hun ikke kjente meg igjen), og hun reagerte da med å insta-blokkere meg. Må jo lure på hva hun er redd for. Utover den hyggelige meldingen jeg sendte så har jeg ikke sendt noen flere meldinger eller på annen måte indikert videre interesse (rakk ikke trykke på hennes profil, men husket jo nicket hennes). Kvinner liker jo å framheve seg selv som bedre på kommunikasjon og høflighet enn menn, men sjekkeapper er kanskje unntaket (yeah yeah, "det er så travelt, har ikke tid til å være høflig..").

Endret av Kreator
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det forstår jeg veldig godt. Kan tenke meg hvordan vi hadde reagert dersom det stod: Kun damer under x kilo, kun damer med x bh cup. 

Anonymkode: 46b57...78a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er flott jeg. Still tydelige krav med en gang, så slipper uaktuelle gutter å kaste bort tiden sin.

Anonymkode: 6cca0...1ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg veldig godt. Kan tenke meg hvordan vi hadde reagert dersom det stod: Kun damer under x kilo, kun damer med x bh cup. 

Anonymkode: 46b57...78a

Tja, kom en gang over en profil på OKCupid, en mann som skulle ha ei dame... og de som ikke passet inn i følgende kriterier kunne la være med å melde... (Han hadde ikke forandret teksten på 10 år sa han på forumet og var fremdeles single, som han syntes var merkelig.)

Følgende kriterier var:

- 175 cm

- under 55 kg

- blondt langt hår

- blå øyne

- hjerteformet ansikt

- store pupper

- lange bein

- små føtter

- ikke-røyker

- villig til å være fødemaskin

- være flink til å lage mat og vaske huset

- kunne tilfredsstille på alle seksuelle måter 

Noen menn har null snøring, på lik linje med en del kvinner. :roll:

Anonymkode: 7952c...572

• Liker 9
Skrevet

Hjerteformet ansikt faktisk. Rått å ha som kriterie

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan tenke med at det finnes kvinner som sev er høye og som ikke ønsker å bøye seg ned til kjæresten, da sette en grense for hvem som hun er interessert i.

Selv akriver jeg ingen menn med langt hår, da jeg nesen blir fysisk dårlig av å se på det. Altså kan godt være min "soulmate" akkurat nå har langt hår, men da kommer jeg aldri til å møte ham for det er ein så stor turnoff at jeg ikke klarer å takle det! :kvalm:

(samme følelse får jeg når folk ikke lukker skapdører :fnise: det går meg helt inn til beinet!! Alle har sine likes of dislikes) 

Anonymkode: e783f...0a2

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Kreator skrev:

Ha ha, har en relevant "war story" å dele fra i dag faktisk! Så en flott jente med et fantastisk bilde på tampen av fjoråret, og benyttet anledningen til å sende en hyggelig kommentar. Fordi de fleste jenter foretrekker menn som er litt høyere og jeg forsåvidt damer som er lavere enn meg selv og hun her kun var noen få cm lavere enn meg så gjorde jeg det klart allerede i min hyggelige melding at dette nok var utfordrende. Her er det jeg sendte og svaret jeg fikk samme dag:

image.png.a5d647479ae5d0a1c06fe5e8608fb9c6.png

Det tragikomiske er jo at hun i dag klikket på min profil (bytter jo bilder innimellom så mulig hun ikke kjente meg igjen), og hun reagerte da med å insta-blokkere meg. Må jo lure på hva hun er redd for. Utover den hyggelige meldingen jeg sendte så har jeg ikke sendt noen flere meldinger eller på annen måte indikert videre interesse (rakk ikke trykke på hennes profil, men husket jo nicket hennes). Kvinner liker jo å framheve seg selv som bedre på kommunikasjon og høflighet enn menn, men sjekkeapper er kanskje unntaket (yeah yeah, "det er så travelt, har ikke tid til å være høflig..").

Hvorfor gadd du å fyre opp egoet til denne dama? 

Anonymkode: ab146...cc2

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hun framstod som helt fersk (profil), det var et veldig flott bilde, og jeg er veldig svak for pene ansikt. Var litt fersk jeg og. Sett i lys av siste hendelse så framstår spørsmålet ditt som mer relevant etter den første utvekslingen vi hadde, enig i det. Velger å tro og håpe at ikke alle damene blir like fort fulle av seg selv, men godt mulig jeg går på et par smeller til her også.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

.. og for ordens skyld; de andre bildene var ikke like fantastiske (ganske normal kvinne). Bilder og påkledning indikerte også en viss overvekt. Så i den grad hun fikk mange dates på det ene flotte bildet så tipper jeg hun også har fått en del tøffere tilbakemeldinger på faktiske dates. Det kan også være en grunn til at hun også innimellom bytter ut profilbildet sitt med et mer "normalt" bilde. Så jeg skrev faktisk den meldingen fordi det var et flott bilde og verdig et kompliment, ikke fordi dama nødvendigvis var en klar 10er, bare så det er sagt.

Skrevet

En høy kvinne har lov å ha høydekriterie.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad for at de gjør det sånn, da sjansene for å finne noen blir større for meg:ninuskapus: 

Anonymkode: 66964...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...