HalldirV2 Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Hey. Lager dere en type kjøttsaus eller varierer dere? Hva er din favorittoppskrift? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Du fremstår som en intelligent person. Jeg tenker at du liker hunder. Du har kanskje ikke hund akkurat nå, men du liker å ha dyr rundt deg. Du ser at hunder har personligheter, at de har følelser, at de er bevisste skapninger. Men samtidig tenker du at det er ok å drepe andre levende vesener. Du verdsetter dyreliv, men du tenker at griser og kuer kan spises. Fordi det er det du har vokst opp med Anonymkode: 6c5e6...b89
Miklo Velka Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Anonymkode: 6c5e6...b89 Eventyr, fabler, vandrehistorier og andre humoristiske innlegg kan du poste her. Endret 8. mars 2018 av Miklo Velka 2
HalldirV2 Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du fremstår som en intelligent person. Jeg tenker at du liker hunder. Du har kanskje ikke hund akkurat nå, men du liker å ha dyr rundt deg. Du ser at hunder har personligheter, at de har følelser, at de er bevisste skapninger. Men samtidig tenker du at det er ok å drepe andre levende vesener. Du verdsetter dyreliv, men du tenker at griser og kuer kan spises. Fordi det er det du har vokst opp med Anonymkode: 6c5e6...b89 Hvem er du egentlig? Send meg heller en pm om du vil diskutere min moral, eller mangel på moral. En god diskusjon er bare hyggelig, men ikke akkurat i spaghetti tråden min!? 😊 Post gjerne din kjøttfrie oppskrift forresten. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Det har jo akkurat vært en slik tråd, dvs om tomatsaus til pasta. Bare å søke/bla seg litt tilbake. Anonymkode: f5ba7...3dd
HalldirV2 Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jo akkurat vært en slik tråd, dvs om tomatsaus til pasta. Bare å søke/bla seg litt tilbake. Anonymkode: f5ba7...3dd Jeg jobber med å bli flinkere til og bruke søkemotoren, men det går sakte.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 9 minutter siden, HalldirV2 said: Hvem er du egentlig? Send meg heller en pm om du vil diskutere min moral, eller mangel på moral. En god diskusjon er bare hyggelig, men ikke akkurat i spaghetti tråden min!? 😊 Post gjerne din kjøttfrie oppskrift forresten. Ok, sorry, var ikke mening å avspore. Jeg vet ikke om det er noe du kan gjenkjenne deg i. Men noen av oss lever et liv der vi innser vi er annerledes fra de fleste, men vi ønsker alikevel å forsøke leve gode liv. Du bare gir en "vibe" der du virker som en person som ønsker det beste for mennesker og dyr. Du ønsker at mennesker og dyr skal ha det bra. Anonymkode: 6c5e6...b89
HalldirV2 Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, sorry, var ikke mening å avspore. Jeg vet ikke om det er noe du kan gjenkjenne deg i. Men noen av oss lever et liv der vi innser vi er annerledes fra de fleste, men vi ønsker alikevel å forsøke leve gode liv. Du bare gir en "vibe" der du virker som en person som ønsker det beste for mennesker og dyr. Du ønsker at mennesker og dyr skal ha det bra. Anonymkode: 6c5e6...b89 Takk for det, gjør mitt beste, men kan bli flinkere. Og jeg har stor respekt for dere som velger å ikke spise kjøtt. Har du en kjøttfri oppskrift? Post den. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 Jeg lager tomatsausen selv av hermetiske tomater. Steker hvitløk og løk i en gryte, krydrer med diverse etter humør, steker kjøttdeig, tar i sausen og lar den koke minst en halvtime, jo lenger jo bedre. Anonymkode: 4b725...1ea 1
HalldirV2 Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lager tomatsausen selv av hermetiske tomater. Steker hvitløk og løk i en gryte, krydrer med diverse etter humør, steker kjøttdeig, tar i sausen og lar den koke minst en halvtime, jo lenger jo bedre. Anonymkode: 4b725...1ea Hva foretrekker du? Kjøttdeig eller karbonade? Liker best karbonadedeig selv, og bruker heller litt olivenolje for ekstra fett.
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 Denne er virkelig verdt bryet og tiden: https://www.seriouseats.com/recipes/2014/09/the-best-slow-cooked-italian-american-tomato-sauce-red-sauce-recipe.html
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #12 Skrevet 8. mars 2018 Den varierer seg litt selv, fordi jeg aldri bruker oppskrifter til det. Disse tinga pleier alltid være med: hvitløk, løk, karbonadedeig, hermetisk tomat, tomatpuré, gulerøtter, paprika, olje. Så skjer det en del anarki på toppen av det (med varierende resultat, men med ramma over blir det alltid spiselig). Anonymkode: f9073...f61
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #13 Skrevet 8. mars 2018 11 minutter siden, HalldirV2 said: Takk for det, gjør mitt beste, men kan bli flinkere. Og jeg har stor respekt for dere som velger å ikke spise kjøtt. Har du en kjøttfri oppskrift? Post den. Ingen av oss er perfekte. Noen av oss ønsker bare vi kunne leve et liv der vi ikke skader andre mennesker eller dyr. Du har en utstråling der det virker som om du ikke hadde likt å se dyr bli drept og spise dem etterpå. Du minner meg litt om https://www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4&t=67s Jeg ser for meg at du er et empatisk menneske som er åpen for merkelige meninger og perspektiv Anonymkode: 6c5e6...b89
HalldirV2 Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #14 Skrevet 8. mars 2018 6 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Denne er virkelig verdt bryet og tiden: https://www.seriouseats.com/recipes/2014/09/the-best-slow-cooked-italian-american-tomato-sauce-red-sauce-recipe.html Hey. Takk, den var spennende. Skal prøves ut.
Søgni Skrevet 8. mars 2018 #15 Skrevet 8. mars 2018 Ut fra råvarene som er tilgjengelige på butikkene her i rundt, så pleier jeg å bruke Stavland tomatpuré og Eldorado hermetiske tomater på pappboks. I tillegg til god tid til koking, så syns jeg at råvarene har alt å si for om tomatsausen min blir bra. Mye mer enn variasjoner mellom oppskrifter, egentlig. Jeg pleier å frese løk og hvitløk og tomatpuré, tilsette stekt kjøttdeig eller karbonadedeig, hermetiske tomater, ulike urter og kryddere, fond (eller helst kraft, om jeg har det) og vann, og la dette putre lenge. Gjerne i timesvis. Noen ganger slår jeg til med litt rødvin eller balsamicoeddik også. Benytter ofte dager med hjemmekontor til å lage ulike tomatsauser.Erfarer at når jeg freser tomatpuréen godt, og lar det koke lenge, så trenger jeg ikke noe sukker. Avslutter med salt og pepper. Blir oftest veldig bra! Ingenting er mer nedtur enn vassen eller sur tomatsaus! 2
HalldirV2 Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #16 Skrevet 8. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av oss er perfekte. Noen av oss ønsker bare vi kunne leve et liv der vi ikke skader andre mennesker eller dyr. Du har en utstråling der det virker som om du ikke hadde likt å se dyr bli drept og spise dem etterpå. Du minner meg litt om https://www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4&t=67s Jeg ser for meg at du er et empatisk menneske som er åpen for merkelige meninger og perspektiv Anonymkode: 6c5e6...b89 Du h 1 minutt siden, Søgni skrev: Ut fra råvarene som er tilgjengelige på butikkene her i rundt, så pleier jeg å bruke Stavland tomatpuré og Eldorado hermetiske tomater på pappboks. I tillegg til god tid til koking, så syns jeg at råvarene har alt å si for om tomatsausen min blir bra. Mye mer enn variasjoner mellom oppskrifter, egentlig. Jeg pleier å frese løk og hvitløk og tomatpuré, tilsette stekt kjøttdeig eller karbonadedeig, hermetiske tomater, ulike urter og kryddere, fond (eller helst kraft, om jeg har det) og vann, og la dette putre lenge. Gjerne i timesvis. Noen ganger slår jeg til med litt rødvin eller balsamicoeddik også. Benytter ofte dager med hjemmekontor til å lage ulike tomatsauser.Erfarer at når jeg freser tomatpuréen godt, og lar det koke lenge, så trenger jeg ikke noe sukker. Avslutter med salt og pepper. Blir oftest veldig bra! Ingenting er mer nedtur enn vassen eller sur tomatsaus! Litt rødvin eller balsamico gjør susen 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå