AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Jeg respekterer selvfølgelig at kjolen skal være ned til kne minst, men normen om at man skal dekke til skuldrene klarer jeg ikke å sette meg inn i. Det er jo bare skuldre, synes det er helt greit jeg Anonymkode: b0c67...8b2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Hele kroppen skal dekkes, at du syntes at en del av kroppen kan blottes er et tegn at synd har gjort at du er imun mot den fromhet. Anonymkode: d69c2...abd
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 Jeg er blitt både og, man passer f.eks. ikke på at barn dekker til skuldrene eller ei i kirken. Synes det er en fin tradisjon av man bruker ca. knelange kjoler, passer litt på at puppene sitter godt i kjolen, og i alle fall prøver å skjule skuldrene med enten et sjal eller jakke dersom man husker på det. Likevel er det ikke krise om man ikke gjør det så lenge man ser ordentlig og presentabel ut tenker i alle fall jeg Anonymkode: 9d8ce...6a2 2
Arabella Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg respekterer selvfølgelig at kjolen skal være ned til kne minst, men normen om at man skal dekke til skuldrene klarer jeg ikke å sette meg inn i. Det er jo bare skuldre, synes det er helt greit jeg Anonymkode: b0c67...8b2 Går du slik kledd i begravelser? 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg respekterer selvfølgelig at kjolen skal være ned til kne minst, men normen om at man skal dekke til skuldrene klarer jeg ikke å sette meg inn i. Det er jo bare skuldre, synes det er helt greit jeg Anonymkode: b0c67...8b2 Synes du bør gjøre det skikkelig å dekke til hodet med en burka også når du først er i kriken Anonymkode: 20a7b...741 2
Arabella Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du bør gjøre det skikkelig å dekke til hodet med en burka også når du først er i kriken Anonymkode: 20a7b...741 Tull! Man skal kle seg etter anledningen, samme hvor det er og hva det gjelder. 3
Perelandra Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 I Norge er ikke dette så nøye, i alle fall ikke på vanlige søndagsgudstjenester. På varme sommersøndager kan man godt se folk med bare skuldre i kirka, og jeg har gjort det mange ganger selv. En helt annen sak er det at det ofte er kaldt inne i kirkene, i alle fall i gamle kirkebygg. 3
Gjest PaN Skrevet 8. mars 2018 #8 Skrevet 8. mars 2018 Vi er ikke i et annenrangs land så skuldrene trenger du ikke å dekke til.
Perelandra Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du bør gjøre det skikkelig å dekke til hodet med en burka også når du først er i kriken Anonymkode: 20a7b...741 Dekke hodet med en burka? Vet du hvordan en burka ser ut? 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #10 Skrevet 8. mars 2018 23 minutter siden, Perelandra skrev: Dekke hodet med en burka? Vet du hvordan en burka ser ut? Nei, jeg er ikke så ofte i kirken Anonymkode: 20a7b...741 2
Gjøksuppe Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 2 timer siden, Arabella skrev: Går du slik kledd i begravelser? Interessant at du nevner dette, for en pastor jeg har tilknytning til fortalte en gang; at i respekt for Jesus kler han seg som om han skulle tale i en begravelse. Det var hva han følte var riktig, men at det nødvendigvis ikke var det rette for alle. 1
omarel Skrevet 9. mars 2018 #12 Skrevet 9. mars 2018 (endret) Jeg syntes at det er merkelig at man tror på Gud, enten man er muslim, jøde eller kristen at man ikke viser kyskhet på Guds jord i form av å dekke seg til under Hans himmel og på Hans jord! Vi har også muslimer som dekker seg til kun i begravelse eller i moskeen for Gud skyld eller for settingen skyld, men med eneste gang man bytter setting så vises kroppens pryd (fasong og hår) for mannen øye, lyst og begjær! Skulle tro at Guds grense var kun samlet rundt Guds hus og ved død, hva med Guds grenser i livet ellers?! Menneske sier at det elsker Gud, menneske sier at det elsker sin neste og gjør det som behager sin ekte men ikke sin Herre som elsker oss mer enn det vi elsker oss selv! Endret 9. mars 2018 av omarel 1
Ananas. Skrevet 9. mars 2018 #13 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, omarel skrev: Jeg syntes at det er merkelig at man tror på Gud, enten man er muslim, jøde eller kristen at man ikke viser kyskhet på Guds jord i form av å dekke seg til under Hans himmel og på Hans jord! Vi har også muslimer som dekker seg til kun i begravelse eller i moskeen for Gud skyld eller for settingen skyld, men med eneste gang man bytter setting så vises kroppens pryd for mannen øye og lyst! Skulle tro at Guds grense var kun samlet rundt Guds hus og ved død, hva med Guds grenser i livet ellers? Menneske sier at det elsker Gud, menneske sier at det elsker sin neste og gjør det som behager sin ekte men ikke sin Herre som elsker oss mer enn det vi elsker oss selv! Skulle tro at en gud har bedre ting å finne på enn å holde styr på hva vi har på oss. 3
omarel Skrevet 9. mars 2018 #14 Skrevet 9. mars 2018 (endret) 17 minutter siden, Ananas. skrev: Skulle tro at en gud har bedre ting å finne på enn å holde styr på hva vi har på oss. Seksuell promiskuitet er noe Gud forbyr og det som leder til det er ikke noe som behager Gud. Det har aldri behaget Han og vil aldri behage Han og derfor har Han lovlagt ekteskap for å beskytte ektefellene indre følelser og rettigheter ved ekte og brudd! Tror du at Gud har skapt menneske og latt oss på jorden for oss selv uten moralsk og etisk veiledning og rettesnor? Endret 9. mars 2018 av omarel
Peaches Skrevet 9. mars 2018 #15 Skrevet 9. mars 2018 At man ikke skal gå med rumpekorte kjoler med puppene ute i kirken, synes jeg skal respekteres. Mest fordi man i den sammenheng er i noens bryllup, dåp, konfirmasjon eller begravelse. Men å dekke til skuldrene? Vi lever hverken på 1800-tallet eller i Midtøsten. Tåpelig. Hvis det finnes en Gud, har han nok mer å holde styr på enn å leke motepoliti. Dette er typisk religiøst svada som egentlig bare handler om kontroll og makt. Jeg håper vi er kommet lengre i Norge enn som så. 1
omarel Skrevet 9. mars 2018 #16 Skrevet 9. mars 2018 (endret) 11 minutter siden, Peaches skrev: At man ikke skal gå med rumpekorte kjoler med puppene ute i kirken, synes jeg skal respekteres. Mest fordi man i den sammenheng er i noens bryllup, dåp, konfirmasjon eller begravelse. Men å dekke til skuldrene? Vi lever hverken på 1800-tallet eller i Midtøsten. Tåpelig. Hvis det finnes en Gud, har han nok mer å holde styr på enn å leke motepoliti. Dette er typisk religiøst svada som egentlig bare handler om kontroll og makt. Jeg håper vi er kommet lengre i Norge enn som så. Det finnes grensesetting som brudd vil ha konsekvenser ved neste liv. Grensene gjeldr alle tider og alt som leder til seksuell promiskuitet er noe Gud ikke vil la gå forbi for både menn og kvinner! Så lenge livet har en begynnelse og slutt så gjelder Guds grenser! Fordi sjelen vår aldri vil dø så gjelder Guds lov. Endret 9. mars 2018 av omarel
Ichiko Skrevet 9. mars 2018 #17 Skrevet 9. mars 2018 Jeg synes ikke menneskekroppen i seg selv er syndig, men heller hva noen kan velge å gjøre med sin eller andres kropp. Jeg er for en avslappet klesdrakt i uformelle situasjoner, men for meg er kirken et sted for høytid; et sted som har sine formelle krav om oppførsel og påkledning, og jeg synes man skal kle seg deretter. Til dere som er for bare skuldre og kanskje også lårkort i kirken, la oss si at dere jobber på et kontor, hvordan ville dere gått kledd på jobb? 2
Peaches Skrevet 9. mars 2018 #18 Skrevet 9. mars 2018 24 minutter siden, omarel skrev: Det finnes grensesetting som brudd vil ha konsekvenser ved neste liv. Grensene gjeldr alle tider og alt som leder til seksuell promiskuitet er noe Gud ikke vil la gå forbi for både menn og kvinner! Så lenge livet har en begynnelse og slutt så gjelder Guds grenser! Fordi sjelen vår aldri vil dø så gjelder Guds lov. Hvis jeg havner i helvete for å ha vist skuldrene mine i kirken, så er det helt greit for meg. Da kan Gud få ha lekeplassen med sine egne fanatikere i fred for min del. Det er ikke noe jeg vil være en del av, da tror jeg at jeg vil trives mye mer med de onde menneskene som er så frekke å vise frem skuldre. Et tips til deg: Hvis du skriver i en sånn prekende tone til helt vanlige folk, så støter du heller folk bort fra religionen din og skaper avstand mellom oss. Det virker som at du vil opplyse folk, men du latterliggjør deg selv og religionen din ved å skrive på den måten du gjør. Bare et vennlig tips. 2
omarel Skrevet 9. mars 2018 #19 Skrevet 9. mars 2018 (endret) 29 minutter siden, Peaches skrev: Hvis jeg havner i helvete for å ha vist skuldrene mine i kirken, så er det helt greit for meg. Da kan Gud få ha lekeplassen med sine egne fanatikere i fred for min del. Det er ikke noe jeg vil være en del av, da tror jeg at jeg vil trives mye mer med de onde menneskene som er så frekke å vise frem skuldre. Et tips til deg: Hvis du skriver i en sånn prekende tone til helt vanlige folk, så støter du heller folk bort fra religionen din og skaper avstand mellom oss. Det virker som at du vil opplyse folk, men du latterliggjør deg selv og religionen din ved å skrive på den måten du gjør. Bare et vennlig tips. Jeg talte til de som tror på Gud og de som ikke tror på Gud vil uansett ikke tror på Gud eller neste liv. Dette er heller ikke misjon til de som ikke tror. Så at du føler deg støt beklager jeg, men alikevel forstår jeg ikke hvordan du kan føle deg støtt når du ikke tror på Gud! Endret 9. mars 2018 av omarel
Peaches Skrevet 9. mars 2018 #20 Skrevet 9. mars 2018 5 minutter siden, omarel skrev: Jeg talte til de som tror på Gud og de som ikke tror på Gud vil uansett ikke tri på Gud eller neste liv. Dette er heller ikke misjon til de som ikke tror. Så at du føler deg støt beklager jeg, men alikevel forstår jeg ikke hvordan du kan føle deg støtt når du ikke tror på Gud! Hvem har sagt jeg ble støtt? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå