Gå til innhold

Svar om barnehageplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkte barnehageplass til datteren vår i starten februar og hører allerede nå om at folk har fått svar/plass i barnehagen (fra august, samme som vi har søkt). Tenkte først at dette var de som allerede hadde et barn i barnehagen, for da blir jo søsken prioritert, men det viser seg at det er barn uten søsken i det hele tatt som har fått plass. Trodde ikke man fikk svar før i juni eller noe. Så spørsmålet mitt er når det er vanlig å få svar? Er det alt ifra starten av mars til juni? Og hvor får man melding om det? Digipost?

Anonymkode: 3b544...18d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer fortløpende etterhvert som kan får plass. Jeg fikk melding via altinn.

Anonymkode: 3b51c...d4b

Skrevet

Det kommer svar så fort dere blir tildelt plass. Vi har fått brev i posten og på plassen til storebror

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kommune? Noen kommuner gir svar fortløpende, men Oslo f.eks har faste datoer.

Anonymkode: 3a628...076

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kommune? Noen kommuner gir svar fortløpende, men Oslo f.eks har faste datoer.

Hvor ser man en oversikt over dette. Prøvde å se på kommunens hjemmesider men stod ingenting om det. 

Anonymkode: 462d6...3f0

Skrevet

Det er veldig varierende når kommunene gir svar. Du får vanligvis epost og/eller sms om at du har fått brev. I vår kommune får de første svar innen to uker etter søknadsfristen har gått ut, mens andre bruker lenger tid. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ser man en oversikt over dette. Prøvde å se på kommunens hjemmesider men stod ingenting om det. 

Glem det 👍 fant det

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søkte barnehageplass til datteren vår i starten februar og hører allerede nå om at folk har fått svar/plass i barnehagen (fra august, samme som vi har søkt). Tenkte først at dette var de som allerede hadde et barn i barnehagen, for da blir jo søsken prioritert, men det viser seg at det er barn uten søsken i det hele tatt som har fått plass. Trodde ikke man fikk svar før i juni eller noe. Så spørsmålet mitt er når det er vanlig å få svar? Er det alt ifra starten av mars til juni? Og hvor får man melding om det? Digipost?

Juni er hovedinntaket. Hadde du lest når du søkte så hadde du forstått dette. 

Barn med særskilte behiv får og beskjed om plass før alle andre. 

Anonymkode: 1e84c...1af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk svar i dag. Der sto det at dette var hovedopptaket. 

Anonymkode: ec939...7cd

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var mannen min som logget inn å søkte, så mye mulig han har lest det uten å ha sagt noe om det.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Sandefjord kommune. Får søke å se om jeg finner noen liste på det😊

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune når man får svar. 

Anonymkode: b1762...79a

Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune når man får svar. 

Anonymkode: b1762...79a

Jepp. Tror ikke det er mange kommuner hvor man må vente så lenge som til juni. Her får som sagt de aller fleste svar veldig fort. 

AnonymBruker
Skrevet

Fant dette

Anonymkode: 60262...eb3

AnonymBruker
Skrevet

Sandefjord kommune sendte ut svar tirsdag ,i alle fall til de som fikk førstevalget sitt 

Anonymkode: 815d7...f18

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var mannen min som logget inn å søkte, så mye mulig han har lest det uten å ha sagt noe om det.

ts

Sandefjord:Dere får svar på mail,hvor man må trykke på linken og svare ja eller nei på om dere vil ha plassen. 

Anonymkode: 815d7...f18

AnonymBruker
Skrevet

Ba mannen min sjekke i sta, og der lå det mail som han fikk på tirsdag om at datteren vår har fått plass. Han hadde så lyst til å ordne med den søknaden, så det var han som fikk mailen og. Dessverre er han ikke den flinkeste til å sjekke innboksen sin, så er kjempe takknemlig for svar her. Da fikk vi takket ja til plassen, så dette blir spennende😊 Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...