AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 En del av politiets uniform (både penuniformen og arbeidsuniformen) består av et slips. Hvorfor det? Arbeidsuniformen skal jo helst være så praktisk som mulig, men slips kan da ikke være særlig behagelig eller praktisk? Slips utgår forøvrig i sommerversjonen med korte ermer. Anonymkode: 4b9be...975
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Er det så mange uniformer som er praktiske? Ingen av de jeg har hatt har vært praktisk. Anonymkode: 52fe6...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det så mange uniformer som er praktiske? Ingen av de jeg har hatt har vært praktisk. Anonymkode: 52fe6...f7e Forsvaret sine er jo feks praktiske. Dessuten har jeg ikke skrevet at mange uniformer ER praktiske, men at de burde være det. Ellers er det forskjell på om en uniform ikke er praktisk og at den er direkte upraktisk. Anonymkode: 4b9be...975
jabx Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 (endret) Det er vel noe som henger igjen fra litt eldre tider. Jeg vil tro at skjorte med slips vil forsvinne en gang i fremtiden. Eventuelt at det kun brukes på kontor. Endret 8. mars 2018 av jabx 1
Måbarefåsiat... Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Hvis de slipsene er lik de vi har til Forsvarets uniformer, så er det strikk-slips - dvs at de er ferdigknyttet og sitter fast i en strikk som festes i nakken. Man merker ikke at de er på. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 Slipsene som blir brukt er med strikk, de løser seg ut om noen drar i det. Anonymkode: c6662...f6b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Hvis de slipsene er lik de vi har til Forsvarets uniformer, så er det strikk-slips - dvs at de er ferdigknyttet og sitter fast i en strikk som festes i nakken. Man merker ikke at de er på. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slipsene som blir brukt er med strikk, de løser seg ut om noen drar i det. Anonymkode: c6662...f6b Nå tenkte jeg mest på at et slips fort kan bli i veien eller at det kan flagre opp om man må løpe etter noen osv. Anonymkode: 4b9be...975
Måbarefåsiat... Skrevet 8. mars 2018 #8 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå tenkte jeg mest på at et slips fort kan bli i veien eller at det kan flagre opp om man må løpe etter noen osv. Anonymkode: 4b9be...975 Man fester det i skjorta med en slipsnål og det er under jakken, så det er ikke noe problem. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Man fester det i skjorta med en slipsnål og det er under jakken, så det er ikke noe problem. Det er da ikke alltid de har på jakke, og en slipsnål kan jo fort falle av. Anonymkode: 4b9be...975
Måbarefåsiat... Skrevet 8. mars 2018 #10 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er da ikke alltid de har på jakke, og en slipsnål kan jo fort falle av. Anonymkode: 4b9be...975 Ja, det er sant. Men det er nå likevel sånn de gjør sikkert. I hvert fall i Forsvaret. Hvorfor er dette et stort grubbel for deg? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 7 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Ja, det er sant. Men det er nå likevel sånn de gjør sikkert. I hvert fall i Forsvaret. Hvorfor er dette et stort grubbel for deg? Men Forsvaret bruker jo ikke slips når de gjør annet enn å ha seremonier eller sitter på kontor. Det er ikke et stort grubbel, nei. Anonymkode: 4b9be...975
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #12 Skrevet 9. mars 2018 Slips er ikke ubehagelig å ha på. Et slips knytes ikke særlig stramt. Om man mener det er ubehagelig med slips, har man en skjorte med for trang krave. Anonymkode: 98bd6...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #13 Skrevet 9. mars 2018 Slips brukes fordi det er mandig og sexy. Anonymkode: 60fe2...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå