AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Min 6 år gamle datter går siste året i bhg. Hun har desverre uhell med tiss eller bæsj nesten hver dag. Dette har blitt ett stort problem. Hun later som hun ikke bryr seg til de voksne i bhg, men viser følelser hjemme på at hun er lei seg over det. Hun er også meget viljesterk, og kan nok til tider virke som litt sånn "drittunge" aktig. Men hun er full av omsorg, opptatt av søskene sine, snill og hjelpsom. Hun har mange koser og gi, og er også vandt med mye kos, omsorg og trygghet. I bhg sier de hun kan være tøff og hardhendt mot noen barn, kan se dette til tider på søsken også. Hun er veldig aktiv, kan løpe rundt og rundt i huset. Men er veldig konsentrert og hjelpsom når hun hjelper til med forskjellige daglige gjøremål. Elsker å vite, spør mye og undrer seg mye. Hun kan bli veldig sint, og kan viser veldig store følelser ved sinne. Roper, skriker og kaster. Bhg har ønske om hendvisning til ppt. Noe jeg selvfølgelig er med på, alt som er best for henne. Men er det noen som har opplevd lignende? Kan det være en laaaaang fase. Vil det gå over? Eller er dettte noe so må jobbes med. Er så lei meg over alt dette Anonymkode: 467fb...fd2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Veldig bekymringsfullt med en slik atferd i den alderen. Har hun andre trekk og som peker på ADHD? Anonymkode: b2145...3eb
Måbarefåsiat... Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 Få en uttalelse fra ppt og hør hva de sier. Merkelig at ikke barnehagen kan gi noen råd... du må nok være forberedt på å jobbe med det. Synes ikke du skal høre på ab 3eb som slenger ut diagnoser. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 Har desverre ikke så mye gode råd, men vil bare si at jeg skjønner bekymringen din💞 Jeg har selv et barn som fylte 6 for noen mnd siden...barnet går nå i 1 klasse og var veldig lik ditt.(men ikke tisse og bæsje uhell). Den eneste trøsten jeg har er at det har blitt bedre😊Men ikke helt i "mål" enda😊 Anonymkode: e2271...2db
Mammatil Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har desverre ikke så mye gode råd, men vil bare si at jeg skjønner bekymringen din💞 Jeg har selv et barn som fylte 6 for noen mnd siden...barnet går nå i 1 klasse og var veldig lik ditt.(men ikke tisse og bæsje uhell). Den eneste trøsten jeg har er at det har blitt bedre😊Men ikke helt i "mål" enda😊 Anonymkode: e2271...2db Hvordan har du/dere jobbet for å nå målet? Er det/har det vært nevnt eller snakket om noe diagnose? Liker ikke at det blir nevnt med en gang jeg legger fem mitt problem, men jeg skjønner det jo. Ts
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 Er det for det første undersøkt grundig at det ikke er fysiske årsaker til uhellene? Utredet? Gjør pp det? Er ikke det bare evt psykisk? Og lite vits i å jobbe med noe psykisk hvis årsaken feks en fysisk... Anonymkode: 9c473...0c1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 Vil anbefale fastlege og å få snakke med spesialist via Barne pol/avd. Da har dere støtte og råd i frie baner og barnet er involvert. Dette er faktisk ganske vanlig, men dere trenger hjelp til å få kontroll. Dette ordner seg. Fokuser på problemet, i stedet for å fokusere på div. diagnoser som mange gjør. Anonymkode: 0c639...19f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå