AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Jeg er full i loppebitt for tiden. Kun meg. Ikke min samboer. Rart! Men uansett så tenker jeg det er katten som har dratt dem med inn. Synes det er så tidlig på året å få loppebitt. Tenker på at det er snø ute og det har vært så kaldt. Det er vel fuglelopper som er vanligst. På dagtid har solen skinnet, sikkert derfor de har kviknet til tenker jeg da. Men hva er best; loppemiddel til katten på resept fra veterinær eller er det like bra det som fåes kjøpt i dyrebutikk? Hva anbefaler dere som har erfaring? Anonymkode: 38d56...fa7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Du er sikker på at det er lopper? Anonymkode: f5f0c...32b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er sikker på at det er lopper? Anonymkode: f5f0c...32b Det er i hvertfall stikk... Ser litt ut som myggstikk. Klør!! Hva annet enn lopper kan det være da? (Veggdyr er det ikke. Ser ikke helt slik ut. Det har jeg erfart før.) Anonymkode: 38d56...fa7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 Sitter bittene enkeltvis eller sitter de i klynger? pelsmidd fra katt kan bite mennesker, og dette er en parasitt som er Mer aktiv i vinterhalvåret enn lopper er. Med mindre du fikk det med inn sammen m juletre el likn Ikke bruk parasittmidler fra dyrebutikken. Massevis av ulovlig importerte og ikke godkjente midler. Konferer m veterinæren din heller om å behandle katten. Anonymkode: 41494...f74
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 Sitter i klynger. Noen få enkeltvis. Men du nevner juletre. Begynner å bli lenge siden juletreet ble kastet ut. Tvilsomt at lopper fra et juletre overlever inne helt til nå. Ingenting som tilsier at dette er pelsmidd. Da hadde vi merket det på katten. Det er nok loppebitt. Solen har nok stått litt og varmet opp. Kanskje det har fått noen dumme lopper til å våkne til liv. Anonymkode: 38d56...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå